ehh..jojo?
Wij staan voor een complete weersomslag. Zo gaan wij vanaf donderdag tot en met maandag een periode tegemoet met veel regen en regelmatig storm of stormachtig weer. Rond Sinterklaas blijft het ruig, dus storm(achtig). Dat is niet het enige, van 5 op 6 december verwacht ik ook de eerste sneeuw. We krijgen dan te maken met een noordwest tot noordelijke stroming waarin flink koude lucht zal toestromen. Tegelijkertijd komen actieve storingen met deze koude stroming mee. Mogelijk een zogenaamd “Polar low†op dinsdag of van dinsdag op woensdag (“Polar low†= depressie gevuld met koude lucht vanaf de Noordpool, sneeuw en storm(achtig) weer). Dus kan het ook na dinsdag ruig en koud blijven met kans op sneeuw. Een periode met overlast voor het verkeer.
Piet Paulusma
Wel heel triest dat PP nu zelfs mijn postings gaat gebruiken voor zijn voorspellingen...
| Gewijzigd: 30 november 2011, 00:38 uur, door smarkie
Tuurlijk terughoudend, schrijf ik ook in openingspost onderaan (wat niemand nooit leest), maar dat wil niet zeggen dat we er niet over mogen praten. Feit is gewoon dat het weer op de kaarten staat
Ja dacht ik ook al aan maar je zit met een klein verschil in stormlokatie per run, maakt het niet echt makkelijk. Maar goed , ik duik mijn bed in en zal morgenochtend een kijken hoe het er dan voor staat, als het als de oper gaat dan....
Daar weet ik alles van, toen mijn weerstation daar nog stond had ik vorige jaar een 81km/h gem op de teller met stoten tot 98km/h
Inderdaad.. en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mocht deze storm doorgaan dan kan niemand zeggen dat O.O niet gewaarschuwd heeft. Mocht het een storm in een glas water worden dan is dat niet anders, maar dat is minder erg als dat er ineens een storm als deze is, waarover niemand zijn mond heeft opengetrokken omdat hij of zij bang is om zijn nek uit te steken.
Jammer genoeg is het erg Nederlands om mensen die niet meedoen met de flow aan de schandpaal te nagelen.
Hoe dan ook ik sta echt mega achter Jan hierin en bovendien is het een schitterend discussieobject ( de storm dan )
P.s. En de kaarten zien er in de 18:00 run voor mij als weerfanaat weer jummie uit, als huiseigenaar aan zee ben ik er minder blij mee
Huiseigenaar aan zee zeg je? Ik zeg 4 december een OO meeting Eten, drinken en kussen zelf meenemen?
Dit was in 1953:
En dit staat er voor 5 dec op de kaarten:
hehhe leuk gevonden..
Er is 1 zeer belangrijk verschil en dat is dat we nu geen springtij hebben.. dat was in 1953 wel zo..
aan de andere kant is de nieuwe depressie wel weer dieper..
Maar goed het verschil met geen en wel springtij is essentieel.
edit: even snel op wiki gekeken daar stond dit ook nog : In de Ardennen liet de storm een sneeuwlaag van twee meter achter. | Gewijzigd: 30 november 2011, 00:55 uur, door Callie-P
Jammer genoeg is het erg Nederlands om mensen die niet meedoen met de flow aan de schandpaal te nagelen.
Hoe dan ook ik sta echt mega achter Jan hierin en bovendien is het een schitterend discussieobject ( de storm dan )
P.s. En de kaarten zien er in de 18:00 run voor mij als weerfanaat weer jummie uit, als huiseigenaar aan zee ben ik er minder blij mee
Wordt het niet eens tijd dat Jan bij Pauw & Witteman wordt uitgenodigd?
Pas op op wat U zegt haha
Qua drukgebieden scheelt het echt niet zo veel:
Edit: haha en toen posten we dezelfde | Gewijzigd: 30 november 2011, 01:01 uur, door xzaz
Als deze over 24 uur ook nog steeds op de weerkaart staat, dan kan dat hele vervelende gevolgen hebben en dan zou ik een doorbraak van zeeweringen niet durven uitsluiten.Vooral de duitse bocht krijgt er flink van langs met een vrij grote kans op overstromings gevaar.
Bovendien wat is het effect van de zeer lage luchtdruk (955 hPa)op het niveau van de zeespiegel.
De laatste grote waternood ramp werd veroorzaakt door een depressie met een kerndruk van ongeveer 985 hPa die ongeveer over het midden van de Noordzee trok richting Denemarken.
Het springtij en de opzet van het water in combinatie met een NW wind kracht tien tot 11 was de oorzaak van de grote watersnood.Ook hier in Noord Holland ging het net goed op Texel ging het volgens mij wel mis, maar daar kan ik weinig over vinden.Ik weet wel dat het water in Den Helder een stand bereikte van +3,25 NAP (Vanaf 2,30 N.A.P. lopen de kades hier onder).
Zodra ik een indicatie van de waterstanden die kunnen optreden heb, zal ik deze vermelden.
Ik wil geen paniek zaaien, maar als de storm op de weerkaarten blijft bestaan, dan is het wel alle hens.
Hieronder staat de situatatie van 1 februari 1953, waarvan ieder de gevolgen wel kent.
Als deze over 24 uur ook nog steeds op de weerkaart staat, dan kan dat hele vervelende gevolgen hebben en dan zou ik een doorbraak van zeeweringen niet durven uitsluiten.Vooral de duitse bocht krijgt er flink van langs met een vrij grote kans op overstromings gevaar.
Bovendien wat is het effect van de zeer lage luchtdruk (955 hPa)op het niveau van de zeespiegel.
De laatste grote waternood ramp werd veroorzaakt door een depressie met een kerndruk van ongeveer 985 hPa die ongeveer over het midden van de Noordzee trok richting Denemarken.
Het springtij en de opzet van het water in combinatie met een NW wind kracht tien tot 11 was de oorzaak van de grote watersnood.Ook hier in Noord Holland ging het net goed op Texel ging het volgens mij wel mis, maar daar kan ik weinig over vinden.Ik weet wel dat het water in Den Helder een stand bereikte van +3,25 NAP (Vanaf 2,30 N.A.P. lopen de kades hier onder).
Zodra ik een indicatie van de waterstanden die kunnen optreden heb, zal ik deze vermelden.
Ik wil geen paniek zaaien, maar als de storm op de weerkaarten blijft bestaan, dan is het wel alle hens.
Hieronder staat de situatatie van 1 februari 1953, waarvan ieder de gevolgen wel kent.
Thnx voor stukje historie
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography