dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Haha!!
Zat met een ziek kind, doe nu pas weer eens de computer aan, wat een verrassing.
Maar er kan nog veel veranderen, duimen dat we wel een storm krijgen.
Maar 12 hoeft van mij niet, ivm mogelijke schade........
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Voor het cluster GNL hier zoals het heet, (GNL staat voor Geldermalsen,Neerijnen,Lingewaal, 3 samenwerkende brandweer gemeenten) is er een bepaalde procedure met storm en dergelijken, deze heet de stormnachtprocedure. Deze word ingezet bij hevige stormen waarbij bomen het begeven en het gevaarlijk is op straat. Bij deze procedure kan ook nog eventueel een sms Alert worden uitgezonden.
Voor de rest van de korpsen in Nederland kan ik niet zeggen hoe het geregeld is overval. Mochten er mensen vragen hebben over het werk omtrent de brandweer bij incidenten zoals stormen, stel ze gerust via de prive berichten
Toch heeft een storm ook wel weer wat, moeder natuur die zich even van haar grote kant zal laten zien.
Wij hebben over een maand en twee dagen weer een 'stormnachtprocedure'. De stormnachtprocedure geldt bij ons overigens niet alleen voor een storm, maar ook voor andere momenten waarop bijzonder veel incidenten te verwerken zijn. In die gevallen worden op een aantal kazernes in de regio vaste posten ingericht die meldingen opnemen en de voertuigen op straat aansturen. Vrijwel iedere regio beschikt over een dergelijke procedure, variërend van stormnachtprocedure tot 'extreem weer', 'extreme drukte' of 'overbelasting AC'...
Weet dat je nog niks echt kan voorspellen hoe en wat, maar wil mijn man niet van de weg af hebben als het niet nodig is, kun je me anders tegen het weekend een PB sturen hoe de situatie volgens de verwachtingen zondag gaat zijn?
groeten astrid
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Weet dat je nog niks echt kan voorspellen hoe en wat, maar wil mijn man niet van de weg af hebben als het niet nodig is, kun je me anders tegen het weekend een PB sturen hoe de situatie volgens de verwachtingen zondag gaat zijn?
groeten astrid
Ik weet wel dat het gaat spoken op Rotterdam Zuid
Daar hebben ze hier allerlei procedures voor, allemaal andere benamingen maar het komt op het zelfde neer toevallig brandweerman?
(Backontopic)
Wiggelrode uut grunn!!! iemand die dat weet, of komt tie pas als de winter echt begint???
Die gaan we hier niet meer terug zien.
Maar de storm hopelijk wel!
(Backontopic)
Toevallig wel. Toevallig ook met oud & nieuw gekazerneerd. En toevallig zo'n beetje alle stormnachtprocedures van dit jaar gemist......
Depressie-trein vanuit Canada/Groenland/Ijsland begint echt aan zijn rit; mede door de positie v/h azoren-hoog onstaat een echte "glijbaan" vanuit voornamelijk NW hoek (mijn verwachting staat op Nw-N stroming in deze horror-winter) | Gewijzigd: 29 november 2011, 21:47 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Da vin ik nou het leuke... Maar ik heb wel graag dat het niet meer zo hard waait als het moet gebeuren, heb al eens een zaag verloren tijdens een noodvelling van een zwaaiende boom
Op de site van de BBC staat een leuk stukje van een meteoroloog, die had het eens met een krnatenredacteur over waarom ze zo overdrijven.... Wat blijkt, weer op de voorpagina zorgt (In Engeland althans) voor tot 10% meer verkopen!!!
Toch heeft een storm ook wel weer wat, moeder natuur die zich even van haar grote kant zal laten zien.
DRaadje opstarten??? | Gewijzigd: 29 november 2011, 22:15 uur, door jcroon
Ik zag hem ook al zo mooi schuiven, maar uiteraard was je me net voor. Ziet er leuk uit, door alle tamtam en spannende zaken voor komende periode vergeten we bijna naar het weer van vandaag te kijken.
Edit: Ik zie net dat dit niet het hersfttopic is, raak een beetje in de war.
| Gewijzigd: 29 november 2011, 22:16 uur, door Tyshane
Of net zo zwaar maar meer naar het noorden of zuiden, dan telt ie voor mij ook mee, alleen niet hier. Maar de wereld is groter dan Nederland alleen.
Edit: Ik zie net dat dit niet het hersfttopic is, raak een beetje in de war.
sry ; maar is wel iets wat het vermelden nu waard is