Even wachten op 12Z
Ben wel benieuwd | Gewijzigd: 29 november 2011, 16:14 uur, door smarkie
Ik bedoel; je mag toch ook van autorace houden ook al gebeurt er wel eens een ongeluk, van onweer houden ook al wordt er wel eens iemand geraakt door de bliksem? En van storm houden ondanks de schade...
Je hebt het nu al een paar keer aangegeven maar je punt is gemaakt. Mensen zijn hier enthousiast over extreme weertoestanden, dat is nu eenmaal een belangrijke insteek van dit forum en de gaande topics. Als je je daar niet in kan vinden, is het denk ik vechten tegen de bierkaai als je een ieder wil demotiveren aangaande 'severe weather'.
ik sluit me hier volledig bij aan, elke dode is er een te veel. ik geniet alleen maar van het natuurgeweld. ik zou dan ook nooit maar dan ook nooit een slachtoffer willen door het toedoen van het weer. helaas is dit wel de andere keerzijde van extremen. maar dat is ook zo bij ander extremen zoals, vechtsporten, autorace, bergbeklimmen, extreem skieen, lawines, Deadliest Catch, extreem survival, tornadojagers enzzzz
Is dat tijdsbeeld juist?
Hoelaat treed de eventuele storm in? (nederland)
Ik hoop toch wel dat de watertoren in de" tuin" blijft staan en niet op onze auto beland:/
Voor deze kaarten waarschuw ik nu net in openingspost, deze kaarten berekenen alles te hoog
De tijd van aankomst van de storm klopt wel ja, in die run dan
Dit zijn de zwaarste windstoten van de laatste run.
| Gewijzigd: 29 november 2011, 16:23 uur, door smarkie
hij kwam uit jouw link, had hem er even op gezet.
sorry Jan, maar het zag er zo spectaculair uit. Zal geen kaartjes meer posten.
De zwaarte wil nog wel veranderen maar een aantal runs laten toch zien dat het in de nacht van 4 op 5 gaat spoken en niet op pakjesavond.. Wie weet kan Sinterklaas zelfs zonder al te veel risico de avond van de 5e op pad. | Gewijzigd: 29 november 2011, 16:30 uur, door jcroon
bron: http://www.weerplaza.nl/waarschuwing/
De zwaarte van de windstoten kan en zal ook nog wel een paar keer veranderen, het word dus gewoon afwachten.
Maar dat geld ook voor het tijdstip dat de storm berekend word.
Gister was het 5 op 6 dec en nu is het 4 op 5, maar dat kan morgen dus ook weer anders zijn.
Het beste wat we nu kunnen doen is de kaarten gewoon blijven volgen, en dan zien we wel waar het schip strand
Ik dacht dat ie gisteren ook al van 4 op 5 in de boeken stond... althans "de"storm waar we het nu over hebben
Je hebt het nu al een paar keer aangegeven maar je punt is gemaakt. Mensen zijn hier enthousiast over extreme weertoestanden, dat is nu eenmaal een belangrijke insteek van dit forum en de gaande topics. Als je je daar niet in kan vinden, is het denk ik vechten tegen de bierkaai als je een ieder wil demotiveren aangaande 'severe weather'.
Tyshane for president
ps: great response!
sorry zat niet op te letten je hebt gelijk
Maar goed dat krijg je als je op eem website komt waar veel extreem weerliefhebbers zitten. Maar ik kan uit eigen hand vertellen ook al was ik maar 13 jaar zo'n storm wil ik nooit meer meemaken. in het donker in de oude simca van mijn zus (zij is 9 jaar ouder) van sport naar huis. Links en rechts kwamen de bomen over ons heen en zo'n simca is dan wel erg zwaar maar op de weghouden dat lukte niet. Uiteindelijk door de berger uit de sloot gevist en door de politie thuisgebracht.
Maar goed nu ff ontopic, ben ik blij dat wij 4 december sinterklaas gaan vieren bij mijn schoonouders pff je zou er doorheen moeten zeg (zie mijn ervaringen in een storm )
maar sneeuw, van 10 graden + naar rond het vriespunt!!! dat zou nog eens spectakel zijn. erg nieuwschierig
Ik blijf hier de voorspellingen op de voet volgen. Voor Terschelling lijkt het vooralsnog goed raak te worden. Maar het duurt nog lang en wat tientallen kilometer naar onder met het lagedrukgebied en we hebben een vrijwel windstille dag terwijl de rest van NL vliegende storm heeft. Zou niet de eerste keer zijn!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Lekker makkelijk je brood verdienen zo, zoeken naar nieuws berichtjes en je eigen draai eraan geven
om vervolgens te scoren. Treurig.
edit; typo | Gewijzigd: 29 november 2011, 17:00 uur, door Jur
Ik ging net m'n krantjes ophalen om daarna te bezorgen en het eerste wat ik hoorde was '''dat we maandag een orkaan krijgen'' Kan je nagaan hoe erg het al speelt.
Wat mij betreft genoeg gepraat over de media, wat zij willen lezen moeten ze zelf maar weten.
Heb wel zin in een dikke storm. Jammer dat de kaarten nu wat minder spectaculair zijn, maar dat verandert uiteraard nog genoeg. In de gaten houden dus, ik zit er in ieder geval klaar voor | Gewijzigd: 29 november 2011, 17:04 uur, door Diem