wat hij O-O zou schenken
wordt het een pak sneeuw
of de storm van de eeuw
PietP reageerde blij:
"Sint doet u maar allebei"
dat vinden ze vast wel fijn
die lezers van onweer-online
Sint en PietP
Ik begrijp de reacties van mensen daar wel maar vind dat men zich, zoals Jan al eerder heeft aangegeven, kinderlijk ongenuanceerd uitdrukt.
Maar Jan, even een vraag aan jou aangezien er op nujij een zinsnede staat die me, zeker in jouw positie, niet helemaal verantwoord lijkt. Het gaat om het volgende:
'De gerenommeerde amateur-meteoroloog waarschuwt voor windkracht 12 aan de Nederlandse kust. Volgens Van Ooijen moeten Nederlandse verkeers- en weerinstellingen zeer kritisch naar de internationale gegevens kijken. Van Ooijen acht de kans op de door hem waargenomen voorspelling 'zeer realistisch'.
En zo ga je dus voor de bijl, al vermoed ik dat jij dit niet als zodanig hebt gezegd.
Want laten we eerlijk wezen, dit is natuurlijk alles behalve realistisch. De kans van slagen vwb positie en kerndruk om een uurgemiddelde van 12BFT aan de NL kust te krijgen is bij systemen als deze door de huidige modellen op deze termijn niet accuraat genoeg te berekenen. Bovendien is het ook nog eens uiterst zeldzaam. Dat de situatie de aandacht behoeft ben ik 100% met je eens, potentieel gevaarlijk mag je 'm zeker noemen.
Je kunt wel aannemen dat een soort gelijk scenario zich zal ontwikkelen omdat dit toch vrij hardnekkig weergegeven wordt. Maar details Jan, details...dat is waar dit soort uitspraken op stuk lopen (en waardoor men het geloof in weerbureau's verliest!). Immers 100-200km naar het noorden of zuiden (is niets!) of een kerndruk van 5-10hPa meer/minder om maar niet over positie van de jet te spreken zorgt voor een significant andere windsnelheid.
Zoals aangegeven vermoed ik dat je dit met een signaalfunctie hebt geschreven, maar is dat ook wat je naar buiten hebt gebracht? | Gewijzigd: 29 november 2011, 09:33 uur, door marsel
Heeft Jan het stukje persoonlijk geschreven..? of zijn zijn woorden weer verdraaid vanuit een interview.....
Dat ontgaat me even in het stukje | Gewijzigd: 29 november 2011, 09:40 uur, door Romani
Ben benieuwd wat er gaat komen. Het word echt tijd voor wat spanning en actie! Mooi stukje weer geschren overigens weer Jan, respect voor de tijd en energie die je er in steekt.
Mar aan de anderekant, je weet nu zo onderhand dat er van daar uit meegelezen wordt. Als je dan in je kopje hier al "mega storm" gebruikt dan kun je er donder op zeggen dat er een storm op zal steken op andere websites, windkracht 13 of zo
Heeft Jan het stukje persoonlijk geschreven..? of zijn zijn woorden weer verdraaid vanuit een interview.....
Dat ontgaat me even in het stukje
nee hoor, dit hebben ze zogenaamde reporters van nujij en geenstijl gedaan.
Berichten worden daar altijd nogal overdreven opgesteld. Hier op o-o vind ik juist
dat de berichtgeving zeer objectief is.
Het zou leuk zijn als die storm er komt. Windkracht 12 heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt, behalve windstoten dan.. Lijkt me wel bijzonder!
Berichten worden daar altijd nogal overdreven opgesteld. Hier op o-o vind ik juist
dat de berichtgeving zeer objectief is.
Het zou leuk zijn als die storm er komt. Windkracht 12 heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt, behalve windstoten dan.. Lijkt me wel bijzonder!
Hoe "leuk "het ook is, vergeet niet dat het gepaard gaat met veel schade. 5 december is ook niet bij uitstek een goede dag ervoor
Ja, wat dat betreft heb je gelijk. Dan word het een ander verhaal. Eigelijk is dat met de meeste weersextremen zo.. Ook zo met extreme sneeuw, onweer, hagel, wind, droogte, hitte, kou enz..
Maar ja.. als het komt, dan probeer ik er toch van te genieten. We kunnen er toch niks aan veranderen.
Alleen stoppen of tegenwind was een ramp.
Blijven staan lukt gewoon niet meer bij zo veel wind,en er tegenin gaan kan je helemaal wel vergeten.
Gelukkig had ik het langste stuk langs de hoofdvaart wind mee
Als deze storm ook zo hard blaast dan mag sinterklaas wel een harnas aantrekken en storm ankers meebrengen.
Benieuwd in hoeverre dit uit gaat komen!
Vergeet niet dat het nog 6 dagen vooruit is hé....Niet te vroeg juichen
De storm van 1990 kan ik me ook nog wel herinneren.
Wij reden op de A12 vanuit Den Haag heen en weer naar Reeuwijk (bij Gouda), om een auto op te halen die na een avond doorzakken daar was blijven staan. Hele bomen lagen er op de snelweg.
Achteraf terugkijkend zijn we natuurlijk gek geweest om überhaupt de weg op de gaan, maar vergeet niet dat de informatie voorziening toen der tijd wat beperkter was als nu met alle digitale en multi-media binnen handbereik.
Als dit echt zou gebeuren, mag sinterklaas wel goed z'n mijter vasthouden
Ik vraag me lleen af waarom het KNMI, Meteo Consult enzo er niet mee komen. Of hebben ze op die zender op 4 er al wat van gezegd?
@Koen17
Dan gaat 'ie twee keer die dag. | Gewijzigd: 29 november 2011, 11:08 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Dat hoor je dan niet meer.....
Maar laat onms even afwachten, ik heb de indruk dat de laatste reacties uitgaan van het GFS kaartje van 18Z gisteren, het 00Z van zowel GFS als EC zijn een stuk milder. GFS 06Z druppelt nu binnen maar om de een of andere reden zouden de 06 en 18Z GFS kaarten minder "betrouwbaar"zijn dan de 00 en12Z verwachtingen.