Aangezien er de laatste tijd soms nogal wat commentaar was op de pluimen, heb ik een voorstel/idee. Mijn voorstel is het maken van een eigen Onweer-Online pluim. In principe zou het niet zo “moeilijk†moeten zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat er een techneut is die een soort enquête systeem (excel?) kan ontwikkelen waar de leden hun gegevens kunnen invoeren. Zo krijg je misschien een meer accurate pluim.
Voorbeeld:
Als je nu eens begint met 10 members, zij zullen dan iedere dag ergens invullen (gezien de kaarten) wat zij aan temp, neerslag en wind verwachten. Dit wordt iedere dag online gezet, als de 10 leden hun verwachtingen hebben ingevuld.
Blijkt het een succes te zijn, dan kun je altijd meerdere members toelaten.
Het is maar een idee, haalbaarheid is punt twee
ps: ik weet niet of dit de juiste plek is voor het topic | Gewijzigd: 29 november 2011, 00:30 uur, door Southman
Aangezien er de laatste tijd soms nogal wat commentaar was op de pluimen, heb ik een voorstel/idee. Mijn voorstel is het maken van een eigen Onweer-Online pluim. In principe zou het niet zo “moeilijk†moeten zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat er een techneut is die een soort enquête systeem (excel?) kan ontwikkelen waar de leden hun gegevens kunnen invoeren. Zo krijg je misschien een meer accurate pluim.
O[ zich best wel leuk & ludiek om zoiets op te zetten, maar de werking is dan wel anders vergeleken met een standaard pluim.
Leuk is het wel maar ik denk dat het daar ook bij blijft.
Mijn voorstel is om simpel te beginnen met alleen de temperatuur. Iedereen die lid is van onweer-online kan dan meedoen. De grafiek komt al online als er twee verwachtingen zijn ingevuld. Als je zou werken met een vast aantal members, dan moet je er op kunnen vertrouwen dat ze er altijd zijn, en dan kan niet.
Ik wil er wel tijd insteken, en eraan meehelpen
Had jij vorig jaar ook niet een dergelijk project? Niet met pluimen maar je was ergens mee bezig... Weet het even niet meer.
o-o mobiel?
Yep, niet doorgezet omdat er genoeg alternatieven waren.
Je moet eigenlijk de ruwe data omzetten naar een grafische weergave > pluim. Welke sets van data heb je nodig om een goede voorspelling te doen van temperatuur?