Ik ben toch altijd voorzichtig met runs die opeens een totaal andere situatie aangeven, zeker op de langere termijn.
Klopt daar moet je ook wel voorzichtig mee zijn, het is en blijft natuurlijk wel frustrerend dat er geen enkel aanknopingspunt te vinden is. De straalstroom moet wat zuidelijker komen te liggen en in iedergeval wat temperen/meanderen. dit komt wat later op de kaarten wel naar voren maargoed dat is zoiezo veels te ver weg.
http://www.sat24.com/?ir=true
hopenlijk zie je dat de stroming niet alleen WC is maar NW-w; de stormdepressie voor morgen komt vanuit het NW naar NL
Deze "Nord-Low" is geen PL
Een "Nord-Low" ?
Het feit dat de koers van dat laag NW - ZO gericht is, verandert toch niks aan het feit dat het om een gewoon lage drukgebied gaat ?
Met je post lijk je wel de indruk te willen wekken dat het recht op ons af koerst, over misleidende informatieverstrekking gesproken...
Die "South-West High" boven de Azoren is hardnekkig zeg
Het feit dat de koers van dat laag NW - ZO gericht is, verandert toch niks aan het feit dat het om een gewoon lage drukgebied gaat ?
Met je post lijk je wel de indruk te willen wekken dat het recht op ons af koerst, over misleidende informatieverstrekking gesproken...
ik verschaf geen misleidende informatie (kijk zelf maar naar het stromingspatroon op de bewegende Sat)
heb ook zeker niet aan willen geven dat het om een PL gaat laat staan dat ie recht op ons afkoerst
zie post:http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=&showtopic=29369&view=findpost&p=320873 | Gewijzigd: 6 december 2011, 15:43 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Toch nog gedonder dan
Op de buienradar trekt nu een rood pitje richting westelijke mijnstreek.
Daaronder gebeurt inderdaad al 2 dagen niets (tenminste niet overdag).
http://www.froot.nl/posttype/froot/winter-...vs-winter-2011/
Ik vind de witte landschappen er toch een stuk gezelliger uit zien
Een North Low, nog nooit van gehoord.
We hebben gewoon morgen te maken met storing dat via Schotland zich verder ontwikkelt tot een lagedrukgebied met een kerndruk
van 983hPa via het midden van de Noordzee richting Denemarken koerst.
Hierdoor komen we weer in de zachte lucht terrecht en trekt de wind in het NW-lijk kustgebied aan tot een westerstorm 9Bft.
Enkel en alleen voor het Waddengebied bestaat er een kleine kans op een zware storm.
Een Polar Low is een klein en vennijnig lagedrukgebiedje die kan onstaan boven de Noordzee als de bovenlucht zeer koud is
-35 graden of lager.
De Noordzee heeft dan nog een temperatuur tussen de 5 en de 10 graden.
Een Polar Low komt bij mijn weten alleen voor als de stroming echt noordelijk is en neemt dan de kou vanuit Scandinavie in zijn kielzog mee naar onze streken.
Een Polar Low geeft meestal een behoorlijke sneeuwdump, de laatste keer dat we met een Polar Low hadden te maken was op 30 januri 2010.
De huidige situatie lijkt er in de verste verte niet op, de moederdepressie die bevindt ergens ter hoogte van Trondheim en alles draait en tolt er vrolijk omheen.
Voor een echte winter moeten de lagedruk gebieden veel zuidelijker koersen en de luchtdruk boven Scandinavie stijgen, waardoor er een continentale stroming op gang komt, die de warme invloed van de Noordzee afsnijdt.
Voor serieuze sneeuwbuien moet de temperatuur van de Noordzee nog een graad of 5 naar beneden, nu is het zeewater met bijna 11 graden nog veel te warm.
Niet voor niets heeft de kust pas in de 2e decade van februari gemiddeld de koudste periode van de gehele winter.
Ik zie prachtige plaatjes voorbij komen in dit topic
"Als we kou willen, moet er ook kou zijn"