Hoop dat het in Assen vanmiddag snel droog wordt.
Dan heb je het ergste gehad, en weet je dat het vanaf nu alleen maar mee zal vallen! Succes met je nieuwe baan by the way!
Voorlopig zijn alle lange termijn poortjes voor Koning Winter weer dichtgetimmerd. Tot 20 december alvast geen winterweer van betekenis.
hier wordt je ook niet vrolijk van.
Dat zegt hij op basis van de nu beschikbare data, 20 december is over twee weken, dat is erg LT, kan nog echt veranderen!
| Gewijzigd: 6 december 2011, 11:24 uur, door Tyshane
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
| Gewijzigd: 6 december 2011, 12:22 uur, door Ricootje
We zullen zien
Je leest niet goed, denk je soms dat alleen een Scandihoog winter brengt? Dat moet je uit je hoofd zetten. Het enige wat ik zeg is dat het gunstig is dat beide kaarten een Hoog ten oosten van Canada laten zien, want dan wordt eindelijk die WC afgebroken. Ik zeg ook niet dat het winter wordt ofzo.
dit bedoel ik ook niet. Ik weet dat een scandi hoog niet het enige is dat winterweer met zich meebrengt.
Ten eerste nooit van nord-low gehoord, wel van polar low. Neem aan dat dat ermee bedoeld wordt, maar dat dat niet zo uitgesproken durft te worden, en ten tweede komt alles uit het Westen als ik me niet vergis
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ok, nee dat dacht ik.
Misschien een beetje jaloezie voor de meeste?? Leuk webcam beeldje uit de alpen:
Eindelijk forse sneeuwval! Winklmoos Alm (grens met Oostenrijk, 1200 meter)
Ten eerste nooit van nord-low gehoord, wel van polar low. Neem aan dat dat ermee bedoeld wordt, maar dat dat niet zo uitgesproken durft te worden, en ten tweede komt alles uit het Westen als ik me niet vergis
Is niet hetzelfde. Een nord-low kan je zien als een lagedruk gebied in het noorden. Een polar Low is een actieve sneeuwdepressie die vrij snel ontstaat en erg veel sneeuw brengt.
Kijk maar even op de site: http://www.sat24.com/?ir=true
hopenlijk zie je dat de stroming niet alleen WC is maar NW-w; de stormdepressie voor morgen komt vanuit het NW naar NL
Deze "Nord-Low" is geen PL
Ah leuk ;
@JV 6/12/11
Het frontensysteem van de randstoring veroorzaakt in de nacht regen, in het oosten aanvankelijk ook natte (smeltende) sneeuw.
Edit Marga: Twee opeenvolgende berichten samengevoegd | Gewijzigd: 6 december 2011, 16:39 uur, door Marga
Een week is best lang hoor om vooruit te kijken. Er zijn inderdaad niet veel aanknopingspunten te vinden maar niets is zeker. het kan zomaar in een volgende run anders zijn.