Onderweg naar mijn werk, vlak voor de tolpoortjes van de westerscheldetunnel
lag een dikke laag hagel. Was toch even glibberen naar de tunnel toe.
wat een hagel zeg prachtig!
al hoop ik dat er weinig schade is en geen ongelukken zijn gebeurd.
Weet niet of ie NL gaat bereiken mss teveel een NW stroming bij ons maar interessant is het wel | Gewijzigd: 6 december 2011, 08:40 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ja, ik weet het, tijden van de plaatsje 850 hPa zijn van later, dat is het laatste moment dat ze boven de 0 uitkomen voor NL.
Ik vind de verschillen toch wel weer aanzienlijk tussen beide modellen, maar goed, zal ook komen door ons kleine landje....
dikke vedde flitsen! kids bijna te laat op school, maar ach er gaat niets boven een goeie onweersbui!
we hebben heerlijk in het veld staan genieten! ( in auto uiteraard)
hier nog geen witte straten gehad, ook niet van hagel.
eenmaal op de grond smelt het per direct...
hoewel ik eigenlijk hoop dat de nachtvorst heel snel op de kaarten verschijnt en de échte winter begint, vind ik het weerbeeld momenteel ook wel iets hebben!
prachtige luchten, sneeuw hagel, zonneschijn en regenbogen...
(locatieswitch! ben verhuisd van BovenPekela naar Finsterwolde)
Een Polarlow ontstaat via buienclusters.
Gisteren zonnig en vandaag ook weer staalblauwe lucht. temp reeds 7 graden.
Zoals ik nu de kaarten zie is er toch weinig winter in aantocht, buiten een winterse bui. Hoofdzakelijk een WC.
(2x klikken voor vergroten)
Nog even terug aanhalen, omdat het de moeite waard is. Je gaf aan dat er windhozen mogelijk waren. Ik gaf aan dat dat niet reëel zou zijn. Ik had ongelijk, er is gisterenmiddag in Geesteren (NL) een windhoos geweest. Zie hier! Je had dus gelijk!
| Gewijzigd: 6 december 2011, 11:04 uur, door Tyshane
Buien met korrelhagel en soms onweer, in buienstraten ook natte sneeuw. Vlak langs de kust zorgt het warme zeewater (ca. 10 graden) ervoor dat het bij regen en hagel blijft. De structuren in de uitvoer zien er geloofwaardig uit, maar moeten niet al te letterlijk genomen worden. In de loop van de avond van het westen uit frontale neerslag met een wat buiige karakter (middelbare onstabiliteit).
In het oosten is ook dan kortdurend wat natte sneeuw opnieuw niet uit te sluiten, maar de zachtere lucht komt er dan wel snel in met een krachtige ZW stroming. Morgen overdag wegtrekkende buiige regen. Met name het noorden blijft dan nog wel gevoelig voor buien, meer naar het zuiden toe zijn de buien minder actief en minder talrijk.
| Gewijzigd: 6 december 2011, 11:11 uur, door Tyshane