Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Zie op buienradar daar nu een temperatuur van 1,1, en er komt nog wel aardig wat neerslag die kant op!
Het wordt hier in Stadskanaal inderdaad wittig op gras en auto"s zelfs op de klinkers zie ik nu
Of terwijl, de winter kan zomaar toeslaan. (of juist niet)
| Gewijzigd: 5 december 2011, 22:17 uur, door weerfreak
Er vlakbij hier ook op het gras,maar de straten zijn duidelijk nog erg warm.
Zover het vriest is dat via verdamping en afstraling.
Gaan we na donderdag weer kans op winterse neerslag krijgen? Dauwpunt ligt dan onder 0°C en er wordt in de nacht van donderdag op vrijdag neerslag verwacht. Naar 850 hPa kaarten e.d. heb ik nog niet gekeken.
(2x klikken voor vergroten)
| Gewijzigd: 5 december 2011, 22:38 uur, door Ben47
Gaan we na donderdag weer kans op winterse neerslag krijgen? Dauwpunt ligt dan onder 0°C en er wordt in de nacht van donderdag op vrijdag neerslag verwacht. Naar 850 hPa kaarten e.d. heb ik nog niet gekeken.
(2x klikken voor vergroten)
Ja natte blubber waar je niet veel mee kan.
| Gewijzigd: 5 december 2011, 22:46 uur, door reedtimmer
Ja, de ervaringspluim.
Ook morgen overdag is het buiig en hebben de buien eerst nog mogelijk een winters karakter. In de middag neemt de buiigheid sterk af. In de avond neemt de bewolking van het westen uit toe en volgt er later regen. De temperaturen zijn vergelijkbaar met vandaag. De wind is westelijk, matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig tot hard.
Dat vind ik een vrij vlotte conclusie. Het kan zomaar omslaan en hop; binnen een paar dagen een dalende tendens.
De winter bleef in 1996 ook aan de zijlijn staan, af en toe een beetje gekwakkel en dat was het dan.
Op 20 december ging de temperatuur echt de dieperik in en op 4 januari werd er een elfstedentocht gehouden.
De conclusie van sommige lezers doet mij een beetje denken aan een schaatswedstrijd van 10km met twee onbekende schaatsers, waarbij al voor ingaan van de 2e bocht de wedstrijduitslag bekend is.
Rond half februari hebben we pas een echt beeld van deze winter, eerder niet.
Zie op buienradar daar nu een temperatuur van 1,1, en er komt nog wel aardig wat neerslag die kant op!
hier in Emmen Drenthe is het nu nog steeds natte sneeuw gepaard met regen, dus nog geen wit deken hier