Dan gaan ze flink onderuit. Zou willen dat het gebeurde.
nee nee, nix overdrijven is in het verleden vaak zat gebeurt dat het 'onverwachts' een aantal graden kouder werd + resultaat....Sneeuw!!
Ik overdrijf helemaal niets! Is gewoon keiharde waarheid, wie kwamen er mee dat we niet 10 dagen verder konden kijken??? Ik niet. Als we toch aan het vergelijken gaan dan kunnen we ook zien dat er in 5 dagen een hoop kan veranderen, zie vorig jaar maar
Bedoel ik niet, ik had het over dat winter. Over 5 dagen wordt het geen echt winterweer. Die zogenaamde sneeuwbuien zijn er nog steeds in GFS van vrijdag op zaterdag, maar in mindere mate.
Het weer komt zoals het komt. en of de verwachting nou wel of niet uitkomt maakt toch niet zo heel veel uit... Vind dat we vandaag best een leuke weerdag hebben gehad, met plaatselijk veel wind, sneeuw, hagel en onweer dus niet mopperen, maar genieten!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
En bovendien zijn het na 6 uur vanmorgen maar een paar kleine flutbuitjes
Ik ga pas lantaarnpaalstaren als ik echt wat zie aankomen op de radar, maar zo te zien zit het er voor het midden van het land niet in. | Gewijzigd: 5 december 2011, 17:52 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Juist, de nieuwe GFS is ook weer rijp voor de WC, letterlijk. De bulderende WC tot aan de kerstvakantie, wat een ramp. Voorlopig gaan we tot 2 dagen vooruit, maar dit vervolg is dramatisch
En bovendien zijn het na 6 uur vanmorgen maar een paar kleine flutbuitjes
Hier ook diep triest. 2 zeer korte hagelbuitjes gehad vanmiddag en verder precies het welbekende gat dat Amstelveen heet. Gelukkig heb ik in de nacht al alles gehad.
De herfst lijkt nu pas echt op gang te komen.. Dus ik denk dat het nog wel even duurt voordat de winter zijn intrede gaat maken hier. Kan goed pas eind december zijn voor we een serieuze poging gaan meemaken.
Idd dat denk ik ook. Die WC blijft hardnekkig op de kaarten.
Nodig Eurohoog uit op de koffie en die blijft vervolgens ook 3 weken hangen. Nu hebben we een laaiende WC, weg ermee dus wie is de volgende?
Het is maar goed dat het lange termijn is, al die (depri)kaarten die je hier om de oren vliegen.....
Het kan nog gelukkig alle kanten op.
Begint jou kerstvakantie al zo vroeg
Even een paar daagjes verder en dan kijken we weer
Droom maar lekker verder Ik blijf nog steeds gewoon achter men verwachting van een paar dagen terug. December geeft geen noemenswaardig winterweer. Die WC die blijft tot in den treuren op de kaarten, hopeloos! Past overigens ook in de trend van 2011. Lente prut, zomer prut, herfst prut dus zal de winter ook prut worden. Nou ga ik niet zeggen dat er na de kerst geen winter meer komt, maar tot die tijd blijft dit weer en nog wat zachter gewoon domineren. Prima in stijl van het jaar dus. Maar ga 2012 in, hopelijk wat meer extreem weer!
Even een paar daagjes verder en dan kijken we weer
Ik denk dat de kerstvakantie 23 december begint toch? En natuurlijk wil ik ook winter. Maar die runs die af en toe een uitschieter naar beneden maken die zijn in veel mindere maten aanwezig dan de boterzachte runs. Misschien moeten we er ook eens aan geloven dat de afgelopen winters geweldig waren maar nu even een zachte. Naja we wachten af, misschien vanaf morgen zo een radicale verandering dat we ineens diep winters weer krijgen?