edit:
Citaat van gerard112, maandag 5 december 2011, 16:31 uur Ja hier vanuit eemshaven.. dikke geflits gedonder en dreigende luchten.
Ik denk dat het jullie aambeeld is dan dat ik hier zie.
Die monitors(tft exemplaren)hangen achter mijn ups,er moet dus loodrecht op mijn raam een behoorlijk sterke ontlading zijn geweest(monitor staat parallel aan raam) in zicht van de luchtkolom boven de Eemshaven.
Zelfs met buienradar ernaast blijft het inschatten waar een bui hangt erg lastig,vooral bij dit weer met snel bewegende en zeer actieve buien. | Gewijzigd: 5 december 2011, 16:45 uur, door Picobyte
PS: Mooie foto uit neer. Hier begint het ook te regenen met wat natte flatsen | Gewijzigd: 5 december 2011, 16:36 uur, door onno333
...
Mee eens.
Hier de zeewatertemperatuur midden op de Noordzee op ca 100km WNW van Den Helder. Gelijk maar even die van 2009 en 2010 er bij gezet.
(Klikken voor vergroten)
Bron zeewatertemperatuur: RWS/waterbase | Gewijzigd: 5 december 2011, 16:43 uur, door Ben47
Zat vast ook hoog want niets van donder gehoord hier.
Edit:
Was dus ontlading bijna recht hier boven Kopstukken volgens buienradar.nl
| Gewijzigd: 5 december 2011, 16:53 uur, door Picobyte
TOT DE KERSTDAGEN GEEN KOU
Het wordt de komende dagen wel herfstweer met veel buien met hagel, regen of natte sneeuw en harde wind op woensdag en vrijdag. Maar tot en met de kerst verwacht Margot Ribberink geen echte kou. Dat wil zeggen dat het niet tot nauwelijks zal vriezen en dat er waarschijnlijk geen grote pakken sneeuw vallen.
Euh was het niet dat ze niet 10 dagen verder konden kijken? Nu ineens 20 dagen wel?
Ik denk dat ze haar verrekijker op heeft gezet Allemaal beter voor je geloofwaardigheid als je eerst dit zegt en dan dat doet :S
Misschien een verrekijker in de schoen gehad vandaag
Waarom niet gelijk geen sneeuw meer verwachten voor de hele winter? Da's wat mij betreft net zo'n uitspraak als dit. Zeker als je de pluimen en ontwikkelingen op de weerkaarten zien op de middellange en lange termijn. Er zit nu eenmaal veel onzekerheid in de modellen en zo'n uitspraak is een beetje een dooddoener wat mij betreft.
Maar dan nog, ik vind niet dat ze dit kunnen maken terwijl ze eerder andere uitspraken deden. Blijf dan bij wat je zegt, dus de 10 daagse. Dadelijk over 5 dagen volop winter en dan?
Nou je kan ook overdrijven. Overigens dat kaartje was van de 06z run en de nieuwe is nu bezig, dus we gaan het zien. Maar die sneeuwbuien van vrijdag en zaterdag zitten er al zo lang in.