Het zal niet meevallen denk om droge sneeuw te krijgen.
Als het zover komt verwacht ik het vanacht/morgenochtend vroeg
Ik geef alleen de hogere gelegen gebieden een kans op droge sneeuw die kan blijven liggen.
Dan denk ik dus aan Zuid Limburg en de Belgische Ardennen, heel misschien ook het uiterste Oosten van Nederland en dan met name het noordoosten, omdat in het noorden de buien het actiefst zijn.
Dan denk ik dus aan Zuid Limburg en de Belgische Ardennen, heel misschien ook het uiterste Oosten van Nederland en dan met name het noordoosten, omdat in het noorden de buien het actiefst zijn.
Idd,ze moeten eigenlijk toch maar die 2 km. hoge berg in NL neerzetten
hier precies hetzelfde, de zon en hagel wisselen elkaar gewoon de hele tijd af.. blijf tijdens het werken steeds met 1 oog naar buiten kijken
Ik woon in de regio Roermond trouwens.
De straat, tuin en daken kleurden wit. Echter is het grootste gedeelte nu al gesmolten.
Er komt nog een bui aan, hopelijk bevat ook deze (natte) sneeuw.
Vrij logisch, vorig jaar hadden we al een tijdje te maken met een kou inval. vandaar die sterke daling vorig jaar van de temperatuur. Maar dat gaat nu ook wel hard hoor met die sneeuw/hagelbuitjes.
Klopt. Ik woon in Neer (naast Kessel-Eik) en het heeft hier inderdaad gesneeuwd en gehageld.
Het is inmiddels ongeveer 20 minuten geleden, maar er ligt nog steeds een laagje.
Inmiddels begint het opnieuw te sneeuwen.
Het valt overdag tegen in Arnhem.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Het kaartje geeft anders niet het noord-westen aan. Ik denk dat je het noord/oosten van Nederland bedoeld?