Het winterdiscussie topic is voornamelijk bedoeld voor winters weer: sneeuw, hagel enz. | Gewijzigd: 5 december 2011, 12:25 uur, door Marga
Misschien komt het onstuimige weer nog wel ?
Volgens mij heeft die code oranje niets te maken met storm, maar eerder betrekking op de windstoten die op kunnen treden tijdens de buien.Het is zeer goed mogelijk dat er zware windstoten kunnen op treden (>75km/uur).Een echte storm is een windsnelheid met een 10 min/gem tussen de 20,8 en 24,4 m/sec (75 en 88 km/uur), de windstoten liggen in de regel nog een 30% hoger, maar dat kan van plaats tot plaats varieeren ivm ruwheid terrein.
Inderdaad hier in Workum ook!! Stroom vloog er af, kort voor de boem, was een zware ontlading, met blijkbaar veel spanning, zodat de hoofd er uit vloog!
Zojuist hier in Heerenveen alweer de tweede zware klapper. Deze was ook nog redelijk dichtbij.
Het winterdiscussie topic is voornamelijk bedoeld voor winters weer: sneeuw, hagel enz.
Dat eeuwige geo-h over dat windje,... Vindt dat je het forum mooi schoon houd Marga, complimenten!!!!
Ik vindt het vandaag een mooie dag, lekker hollands en waterkoud,.. iemand enig idee of er nog wat natte flatsers gaan komen? | Gewijzigd: 5 december 2011, 12:42 uur, door Marga
In Scandinavië is de winter namelijk ingevallen met vannacht op sommige plaatsen 50cm verse sneeuw.
(bron: http://www.yr.no/nyheter/1.7903085)
Zelfs het zuiden van Zweden het een en ander aan sneeuw gekregen (tot 4cm).
In Uppsala, waar ik van januari t/m juni zal wonen, worden eindelijk temperaturen verwacht van rond het vriespunt overdag en tot 5 graden vorst in de nacht.
In Kiruna en andere plekken in Lapland, staan de eerste temperaturen rond en onder de -20 op de planning.
De verwachte zachte lucht blijft uit en de kou lijkt zijn intrede te doen.
Moraal van dit? Het wachten blijkt het waard. In het noorden is het klimaat stabieler en wordt er zelfs gesproken over de 'normale aankomst van de winter', incl. data! Zie http://www.smhi.se/klimatdata/meteorologi/temperatur/1.3969
In het noorden heeft de winter dit jaar ruim een maand vertraging opgelopen, op andere plekken een week of 2. Dit is voor hun begrippen vrij uniek omdat normaal gesproken er bijna een vaste dag is waarop het winter wordt.
Wie weet krijgen wij hetzelfde: een late winter, maar een goede winter!
Persoonlijk heb ik dat liever dan wat we vorig jaar hadden: een winter die in december begon en in januari alweer afgelopen was. | Gewijzigd: 5 december 2011, 12:43 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
In Scandinavië is de winter namelijk ingevallen met vannacht op sommige plaatsen 50cm verse sneeuw.
Ik word niet goed van al die sneeuwfoto's. Ik wil ook sneeuw!!!
Lijkt wel of sommige in een compleet ander land wonen
Ja hier in Oss ook.. nu ligt dat niet zo heel ver van Uden vandaan, maar ik heb hier nog geen korrel hagel gesignaleerd.
Ik zie wel hele mooie grijze wolken aan de kant van de Betuwe overdrijven. Ik denk dat we net aan de "goede" kant van het front liggen.
Edit: Et voila de foto's
| Gewijzigd: 5 december 2011, 13:26 uur, door Ossekop