Hengelo (O.) (7551)
Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: maandag, 5. dec 2011, 10:00 uur
geldig tot: maandag, 5. dec 2011, 19:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
storm/orkaan: 75 tot 100 km/h windvlagen
Zit er midden in. Dat gebied dan.
Bewolkt met zonnetje, amper een zuchtje wind. Net wat regen gevallen zonder betekenis.
Zo spannend is het allemaal nog niet. Maar kan nog komen. Geen idee. Niet naar de kaarten gekeken (waar ik toch al weinig van snap)
Bewolkt met zonnetje, amper een zuchtje wind. Net wat regen gevallen zonder betekenis.
Zo spannend is het allemaal nog niet. Maar kan nog komen. Geen idee. Niet naar de kaarten gekeken (waar ik toch al weinig van snap)
ja, ik ook. kijk op de site dan http://alarm.noodweercentrale.nl/index.html
t moet er voor ons nog aankomen.
eneeh, ene kant is mooi zon, andere kant word t hier al behoorlijk donker:)
ben benieuwd:D
Hengelo (O.) (7551)
Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: maandag, 5. dec 2011, 10:00 uur
geldig tot: maandag, 5. dec 2011, 19:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
storm/orkaan: 75 tot 100 km/h windvlagen
Deze waarschuwing is overal waar code geel van kracht is.
Plaatje
Nog heeeeeeeel veeeeel centimeters te gaan .
Begrijpend lezen blijft lastig, niet?
Er is een heel verschil tussen "wakker worden" en "wakker zijn". Neem mij nou, ik wordt wakker van de wekker maar ben pas wakker na mijn ochtendkoffie.
geenstijl werd wakker van de kop "mega storm op de kaarten" en is tijdens het doorlopen van de koffie het stukje gaan schrijven. 1 kop koffie verder lazen ze dat het wat genuanceerder lag maar bij de tweede kop koffie zagen ze in dat het eerste geschreven stukje wat beter was voor het bezoek aan geenstijl.
Volgens mij is hier zeer veel over gesproken, ook nadat de storm ter sprake is gekomen. Of beter, in combinatie met de storm.
Misschien komt het onstuimige weer nog wel ?
de criteria die NWC hanteert zijn iets minder zwaar dan die voor de weerwaarschuwingen van het KNMI. Zp komt (afhankelijk van het soort weer natuurlijk) NWC oranje vaak overeen met KNMI-geel, NWC rood met KNMI oranje...
Ik zie wel dat de buien vanaf zee steeds meer clusteren.
Daar zal het wel op gebaseerd zijn
KNMI geeft nog steeds code geel | Gewijzigd: 5 december 2011, 11:42 uur, door albalinda