ik heb hem nog steeds in me hand na die mooie verwachting van piet, maar het is nog steeds wachten op de eerste droge vlok ,ubberhaupt een vlok
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
http://hdtv.webcam.nl/website/page1/page17...n_vlieland.html
In de polaire lucht vooral bij de troggen geclusterde buien. Een klap onweer is gezien de onstabiliteit niet uitgesloten en wordt ook af en toe waargenomen. Elders en tussen de troggen door soms ook een geïsoleerde bui. In het zuidoosten bij de langstrekkende golf ook frontale regen. Later vanmiddag en vanavond op nadering van de hoogtetrog opnieuw toenemende buienactiviteit. Komende nacht wordt de bovenlucht kouder en neemt de kans op korrelhagel toe, boven de noordelijke Noordzee mogelijk ook natte sneeuw. Bij ons wordt de vaste neerslag (korrelhagel/natte sneeuw) morgen een aandachtspunt, NESO geeft een duidelijk signaal hiervoor. De natte sneeuw/korrelhagel lijkt dan met name voor landinwaarts weggelegd, vlak aan zee lijkt de temperatuur hiervoor net iets te hoog. | Gewijzigd: 4 december 2011, 16:11 uur, door Bart Standaert
Ik denk gewoon wolken ofzo weetniet. 'toch nog eens vragen (a) '
dat is geel en staat voor natte sneeuw | Gewijzigd: 4 december 2011, 16:11 uur, door marcel`westland
Marcel
Wisselvallig met vooral aan zee en over het reliëf enkele buien. Over de Hoge Venen kunnen er regelmatig enkele buien vallen van sneeuw en deze blijft waarschijnlijk liggen boven zo'n 500m. Elders bezuiden Samber en Maas vallen enkele winterse buien. Aan zee en over het uiterste westen van het land is een donderslag mogelijk en tevens kan wat hagel vallen. In de andere regio's blijft het op de meeste plaatsen droog. Later op de dag en tegen de avond wordt het over het zuiden opnieuw betrokken en valt daar opnieuw meer continue regen of smeltende sneeuw. Het is koeler met maxima van 7 graden vlak aan zee, 5 à6 graden in het centrum tot net positief op de Hoge Venen. De wind waait matige tot vrij krachtig, aan zee soms krachtig uit westzuidwest, aan zee uit westnoordwest. Rukwinden rond 60 km/h, aan zee bij de buien mogelijk lokaal wat meer.
Bron. Kmi