Idd,kei warm man | Gewijzigd: 4 december 2011, 11:56 uur, door MarkNL
Durban kaartje! | Gewijzigd: 4 december 2011, 11:22 uur, door Ben47
?????? welk laag ?? er is geen enkel laag wat een grote rol speelt die dag op GFS.. | Gewijzigd: 4 december 2011, 11:33 uur, door Callie-P
Het zit er naar uit als de huidige verwachtingen uitkomen, dat we komende vrijdag te maken zullen krijgen met een behoorlijk windveld op de Noordzee.
In ieder geval komt het dan tot storm langs de kust en zware tot zeer zware storm op het midden van de Noordzee.
Echter de windrichting is zodanig dat er zoveel water de Noordzee in wordt geblazen dat er wel eens gevaarlijk hoog water langs de kust kan optreden.
Waarschijnlijk komt dan het water zo hoog te staan dat we kunnen spreken van een middelbare stormvloed.
De ligging van het lagedrukgebied en het hogedruk komt aardig overeen met de februaristorm van 1953 en de luchtdruk van het hoog en het laag komt ook redelijk overeen met de waardes van 1953.
Ik ga er vanuit dat de weerkaarten in de komende tijd veranderen, immers het duurt nog een dag of zes, maar toch wil ik dit even onder de aandacht brengen.
Heel de wereld staat rood !
Het L boven Scandinavie
Nogmaals: 'te' is onjuist! Het kan op sommige plaatsen warmer of kouder zijn (of gelijk) dan de langjarig gemiddelden. Die warmere of koudere temperaturen zijn ook voorgekomen tijdens de langdurige periode waarop het gemiddelde is gebaseerd. Dus geen 'te' gebruiken als het om normale spreiding (fluctuiatie) gaat.
Ik hoop het ook. Vanaf morgen gaat de regen over in sneeuw. Tot en met woensdag dan gaat de sneeuw weer over in regen.
..........................
Ik ga er vanuit dat de weerkaarten in de komende tijd veranderen, immers het duurt nog een dag of zes, maar toch wil ik dit even onder de aandacht brengen.
Wilde even kwijt dat ik je bijdragen aan het forum erg tof vind.. Jij bekijkt het net even vanaf een ander perspectief en gebruikt o.a. andere informatie dan wij.. erg leuk en leerzaam !
ow en even over dat model CFS/NOAA... er lijkt gewoon 1 of andere storing te zijn.. dus laten we kappen met dat genag over die rode plaatjes.. de volgende reeks zal weer normaal zijn, en anders PM me maar houden we daar de vervuiling | Gewijzigd: 4 december 2011, 12:08 uur, door Callie-P