Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Bierset is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:45

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

8 Jan 2025 13:25:33

7 Jan 2025 22:19:57
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Decle
Lid
3 december 2011, 13:59 uur | Bericht #304171
Citaat van albalinda, zaterdag 3 december 2011, 13:54 uur :D heb je zelf de 2 voor de 25 ste gezet.
Mag van mij natuurlijk wel uitkomen

Ook nog vergeten mon in sun te veranderen
Maar een mooi plaatje voor maandag! | Gewijzigd: 3 december 2011, 14:00 uur, door Decle
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 14:17 uur | Bericht #304172
De weersverwachting volgens de meesten:

Momenteel zitten wij in een zeer sterke en vaste WC, met de komende dagen best veel neerslag, soms intens en al dan niet in de vorm van buien. Soms kan dit wel eens met onweer of kan dit winters te paar gaan. Toch gaat men er van uit dat het toch vooral in de normale vorm de grond gaat bereiken. Iets wat ook opvalt, is de mogelijkheid op aanmaak van stormdepressies die akelig dicht bij ons in de buurt komen. Dit duidt in eerste instantie op winderig tot soms stormachtig weer in de kustsstreken van ons landje. En als er wat geluk meegemoeid is, mogen we ook nog eens een storm verwelkomen in de Benelux, maar toch blijft de kans relatief klein.

Rond 12 December lijkt de atmosfeer zich wat te stabliseren, en komen we weer onder invloed van een krachtige hogedrukgebied boven de Azoren. Dit zou in eerste instantie voor een nog zachtere oplossing zorgen, maar de aanvoer van lucht blijft vrij winderig, en vochtig, al zal het toch iets rustiger zijn dan de eerste week van December. De zon zal er wat meer aan te pas komen, en dit zorgt ervoor dat de kans op nachtvorst weer sterk zal stijgen.

Tegen 20 December lijkt de westelijke stroming weer ons weerpatroon over te nemen, en krijgen we weer een hervatting van ons nat, zacht en winderig weer uit de eerste decemberdecade. De aanmaak van stormdepressies wordt weer aanzienlijk vergroot, en de kans op een noordenwind vergroot ook, wat dus onrechtstreeks wilt bepalen dat er een kleine kans op een koude-inval is.

Mijn eigen verwachting:

Voor de eerste dagen ga ik mee in de verwachtingen van de meeste weermodellen. Een aanhoudend WC-patroon, met de aanvoer van stormachtig, zacht en nat weer. Soms kan uit deze situatie wel een storm ontstaan, en wij maken er wel een kans op. Maar volgens mij grijpen wij er in de eerste decemberdecade toch naast. Mocht er zich toch nog een voordoen, dan vermoed ik dat 9 december het beste sulaas biedt. Dat wilt uiteraard niet zeggen dat windkracht 9 boven de wadden niet mogelijk is, want dat verwacht ik dan weer wel. Ik verwacht ook geen sneeuw de eerste decemberdecade behalve op de ardennen na, en het uiterste noordoosten van Nederland, maar natte sneeuw is voor mij dan wel weer mogelijk in het gehele land, zeker in het oosten. Ook een donderslag hier en daar behoort zeker tot de mogelijkheden.
De meesten lijken een tijdelijke afwezigheid van de WC-patroon in hun modellen te steken. Ik vermoed dat wij echter in dat patroon blijven, maar we gaan het piepen van het azorenhoog wel gerust voelen. De neerslag wordt meer geconcentreerder in storingen, en de buien zullen er meer uitgaan, met ook hun factoren erbij. Dat wil zeggen dat de kans op onweer, winterse buien en windstoten aanzienlijk kleiner wordt. Het wordt ook zachter in deze decade. Temperaturen rond de 8/10 graden lijken we wel een must voor deze tijd van de periode.

Rond 17 December zie ik dan de overgang tot een kouder weertype rond de 4 graden, en deze overgang zal vrij bruut gaan. Ik verwacht op deze dag al langer dan vandaag een extreme weersituatie. Die situatie zal vermoedelijk een zware storm worden gepaard met een lokaal zomeronweer(tje), hagel, en intense regenval, met een kleine kans op een winterse markering van deze situatie, alsook de kans op windhozen (en zichtbare tuba's) die groeien. Deze dag zullen we alleszins niet zo rap vergeten. Nadien lijkt het mij dat wij onder invloed komen te staan van een noordwestelijke stroming, met vrij gemakkelijke aanvoer van een depressies, die ons nat en koel weer gaan bezorgen. Dat houdt in: periodieke intense regenval, winderig weer, en temperaturen rond de 5 graden. Ik voorzie ook een kleine kans (<20 procent) dat wij onder invloed komen te staan van een noordelijke stroming. Mogelijk krijgen wij een klein sneeuwlaagje (1, 2 cm) op de nacht van 21 en 22 december, maar hoe vlug deze gekomen is, hoe vlug deze weer verdwijnt. De kans op een winterse kerst is voor mij quasi 0. Kerst zal vrij grijs gaan verlopen, wat trouwens geldt voor de gehele maand December. Het blijft de rest van de maand December: regenachtig, normale temperaturen voor de tijd van het jaar tot iets zachter dan normaal en winderig, met op 29 December een vergrote kans op een storm. De maand zal zich afsluiten zoals het de gehele maand typeert, en het ook begonnen was. Zeer nat, stormachtig maar wel met de overgang naar een kouder weertype. Mogelijk sneeuw op Oudejaarsavond en nieuwjaarsdag. (2-4 graden verwacht ik als temperatuur). Deze maand zal heel wat neerslagrecords op zijn naam mogen schrijven.

Kans op ijsdagen: < 2 procent
Kans op nachtvorst: < 40 procent
Kans op witte kerst: < 5 procent
Kans op een storm: < 75 procent
Kans op een nattere maand: < 98 procent
Kans op een zachtere maand: < 90 procent
Kans op sneeuw: < 40 procent
Kans op winterse neerslag: < 75 procent
Kans op extreem weer: < 65 procent
Kans op witte jaarovergang; < 25 procent

(Sorry voor het gebrek aan onderbouwing met kaarten, of een vrij goed AN-tekst, ondanks dat ik wel kan, en de volledigheid van informatie) | Gewijzigd: 3 december 2011, 14:45 uur, door Vahnstad
Waarom deze advertentie?
Ricootje
Lid
3 december 2011, 14:28 uur | Bericht #304182
(Rond 17 December zie ik dan de overgang tot een kouder weertype rond de 4 graden, en deze overgang zal vrij bruut gaan. Ik verwacht op deze dag al langer dan vandaag een extreme weersituatie. Die situatie zal vermoedelijk een zware storm worden gepaard met heftig onweer, hagel, en intense regenval, met een kleine kans op een winterse markering van deze situatie, alsook de tornadokansen die groeien)

Je maakt een grapje zeker? Heftig onweer (=500> ontaldingen per minuut ofzo) bestaat niet in Nederland in de winter maanden, hoogstens 10 klappen per winterse bui. Tornado kansen zijn niet aan de orde in het Nederlandse klimaat en als het al sporadisch voorkomt dan hebben we het over een windhoos of downburst. Dat soort weersomstandigheden kunnen alleen voorkomen met grote temperatuurverschillen. Als op T500 hPa ongeveer -30 is en aan de grond rond 0 is dan is er slechts 30 graden verschil, in de zomer is dat meer dan 50 graden verschil.

Dus ik vind het een beetje zonde, de rest is best goed om te lezen, maar dit maakt het zeer ongeloofwaardig. Storm is zeer goed mogelijk, maar heftig onweer en tornadokansen is echt kul, sorry.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2011, 14:33 uur | Bericht #304184
Eh, 17 december groeiende tornadokansen? Vergeet het maar...

Citaat van Ricootje, zaterdag 3 december 2011, 15:28 uur (Rond 17 December zie ik dan de overgang tot een kouder weertype rond de 4 graden, en deze overgang zal vrij bruut gaan. Ik verwacht op deze dag al langer dan vandaag een extreme weersituatie. Die situatie zal vermoedelijk een zware storm worden gepaard met heftig onweer, hagel, en intense regenval, met een kleine kans op een winterse markering van deze situatie, alsook de tornadokansen die groeien)

Je maakt een grapje zeker? Heftig onweer (=500> ontaldingen per minuut ofzo) bestaat niet in Nederland in de winter maanden, hoogstens 10 klappen per winterse bui. Tornado kansen zijn niet aan de orde in het Nederlandse klimaat en als het al sporadisch voorkomt dan hebben we het over een windhoos of downburst.

Dat is dus ook niet waar. Tornado's kunnen wel degelijk voorkomen in Nederland, en dan worden ze door weerinstituten en media vaak (foutief) windhozen genoemd. Maar wij gaan in december geen tornado's krijgen, in de zomer is het wel mogelijk, al blijft de kans in Nederland natuurlijk erg klein.

Edit Marga: Berichten samengevoegd | Gewijzigd: 3 december 2011, 14:56 uur, door Marga
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 14:37 uur | Bericht #304188
Ja zo een heftig onweer nu ook niet (500 inslagen per minuut) ... En ook geen F5's, met groeiende tornadokansen bedoel ik dus 10 procent op een paar tornado's op Nedrlands grondgebeid (F1's), en dus onweer zoals op een normale dag, maar niet echt normaal voor de winter, maar toch onweer.

edit: nooit gehoord van een tuba ! Dat bedoel ik dus...

En geen: | Gewijzigd: 3 december 2011, 14:40 uur, door Vahnstad
3 december 2011, 14:47 uur | Bericht #304190
Ik ben benieuwd naar de 04/12/11 12u run

& mensen, spreek hier niet over tornado's of weet ik veel in WINTER topic; denk dat het nog altijd gaat over sneeuw/sneeuwstormen. Vorst enzo

MarkNL: Berichten samengevoegd | Gewijzigd: 3 december 2011, 14:58 uur, door MarkNL
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
smarkie
Lid
3 december 2011, 14:52 uur | Bericht #304191
Bericht van 2 pagina's terug!

Vriendelijk verzoek om zoveel mogelijk alle informatie in één bericht te zetten in plaats van 2 onder elkaar.

Mocht je uit verschillende berichten willen quoten maak dan gebruik van de tags voor een quote:
[ quote]tekst[ /quote] (maar dan zonder de spaties)

Bedankt voor de medewerking!

Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
Tyshane
Lid
3 december 2011, 14:52 uur | Bericht #304192
Pluimpjes gaan er steeds interessanter uitziet voor winterse mogelijkheden. Ben benieuwd of jij (Johann) vandaag nog met een leuke update voor maandag komt en hoe de laatste prognoses voor een eventueel sinterklaaswintertje er volgens jou voor staan!

Citaat van Vahnstad, zaterdag 3 december 2011, 14:37 uur Ja zo een heftig onweer nu ook niet (500 inslagen per minuut) ... En ook geen F5's, met groeiende tornadokansen bedoel ik dus 10 procent op een paar tornado's op Nedrlands grondgebeid (F1's), en dus onweer zoals op een normale dag, maar niet echt normaal voor de winter, maar toch onweer.
edit: nooit gehoord van een tuba!

Een tuba of funnel (trechterwolk) is nog geen tornado, ook geen tornado (E)F1. Maar goed laten we ons nu maar weer richten op winterse toestanden en reële mogelijkheden.

| Gewijzigd: 3 december 2011, 14:54 uur, door Tyshane
Ricootje
Lid
3 december 2011, 15:09 uur | Bericht #304187
Citaat van Tyshane, zaterdag 3 december 2011, 14:52 uur Een tuba of funnel (trechterwolk) is nog geen tornado, ook geen tornado (E)F1. Maar goed laten we ons nu maar weer richten op winterse toestanden en reële mogelijkheden.

Juist dat bedoelde ik ook. Ik had in mijn reactie ook gezet dat als er al een sporadische kans is op een tornado dat dat absoluut niet in de winter gebeurd. Maar een eventuele winterstorm is goed mogelijk, ook dat typte ik al. Er wordt wel vaker niet zo goed gelezen.
Maxim1110
Lid
3 december 2011, 15:14 uur | Bericht #304193
Citaat van Vahnstad, zaterdag 3 december 2011, 15:37 uur Ja zo een heftig onweer nu ook niet (500 inslagen per minuut) ... En ook geen F5's, met groeiende tornadokansen bedoel ik dus 10 procent op een paar tornado's op Nedrlands grondgebeid (F1's), en dus onweer zoals op een normale dag, maar niet echt normaal voor de winter, maar toch onweer.

edit: nooit gehoord van een tuba ! Dat bedoel ik dus...

Nee, ook dat niet. Die tornadokansen kun je vergeten.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
3 december 2011, 15:19 uur | Bericht #304194
daadwerkelijk wel eens tornado's geweest ja. ik weet t omdat hier ooit ook een in t dorp is geweest heel vroeger..
http://www.dandantheweatherman.com/Bereklauw/dutchtns.htm
Tyshane
Lid
3 december 2011, 15:19 uur | Bericht #304195
Beoordeling door meteoroloog
Geldig tot zondag 04 december 2011 24.00 locale tijd

Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Westelijke stroming voert polaire lucht aan. Diep laag boven Noorse Zee trekt naar Scandinavie. Polaire front boven het oosten verlaat komende uren het land en blijft golven ten zuiden van het aandachtsgebied. Twee stabiele golven trekken langs het frontvlak oostwaarts. Een eerste passeert met bijbhorende golftop vannacht Belgie. Een tweede bereikt zondag avond de Belgisch/Franse kust.De golven trekken een trog in het isobarische patroon waardoor bij ons de buien in de polaire lucht kunnen activeren. Verder zijn de meeste en zwaarste buien boven het noorden en de Noordzee te verwachten doordat daar de onstabiliteit en cyclonaliteit het grootst is.

MODELBEOORDELING:
Modellen zijn opmerkelijk consistent in timing en isobarische evolutie. GFS heeft een iets noordelijker koers vwb de tweede golf. Kleine trogjes in de polaire lucht boven de Noordzee verschillen van run tot run. EC strijkt dit allemaal glad als gebruikelijk.

WIND:
Aan zuidflank van het laag eerst nog boven N-lijke Noordzee 9-10 Bft. Doorstaande westelijke wind. Boven land 4-5 Bft, Aan de kust 6-7 Bft, boven de Noordzee af en toe 8 Bft

BEWOLKING:
Polaire lucht dus een cumuliform wolken beeld. Hoogste toppen tot ca. FL150. Morgen boven de Noordzee tot FL200 met kans op onweer en kleine kans op wat hagel. In het zuiden van het land tijdens het langstrekken van de golven wat dikker frontaal pakket met kans op ST.

NEERSLAG:
Buien in de polaire lucht, bij de troggen met name boven de Noordzee ook geclusterd. In het zuiden bij de langstrekkende golven ook regen. Naar maandag toe wordt de bovenlucht geleidelijk kouder en daalt het freezing level boven de noordelijke Noordzee naar zo'n 1500-2000 vt, daar kans op korrelhagel en natte sneeuw. Boven NL gewoon regenbuien, meeste in het noorden van het land.

ZICHT:
10+ In neerslag 5-8, lokaal 3-5 km.

TEMPERATUUR:
Vandaag Tx rond 10, komende nacht 5, morgen wat koeler Tx 8 C.

Bron: knmi/guidance
Paraaf meteoroloog: diepevee
Uitgifte: 03/12/2011 11.05 uur

| Gewijzigd: 3 december 2011, 15:21 uur, door Tyshane
johnie
Lid
3 december 2011, 15:36 uur | Bericht #304197
Citaat van Vahnstad, zaterdag 3 december 2011, 12:49 uur Ik kan mij daar zo kwaad in maken. Mijn grootouders vertellen allemaal over sneeuwstormen, over die keer dat de wind ervoor zorgde dat de kerktoren omver werd geblazen, dat ze niets zagen over de brug, dat heel hun deuren werden ondergesneeuwd, dat de scholen werden gesloten. En wat mag ik zeggen. Ahja, ik heb ene keer meegemaakt dat het eens 10 cm sneeuwt.

Very shameful ! egt waar ! Mogen wij dan nooit eens iets meemaken. Het is hier zo saai. Die weerkaarten bieden hoop, maar het komt er niet van, en zal er ook niet meer van komen. Ik wil eens iets ergs: Een lange vorstperiode van meer dan een maand, een storm met orkaankracht (die verwachte met 170 km/u was voor mij goed, en 130 km/u in onze streken), een sneeuwstorm of zware sneeuwdump). Ik ben zelfs constant met enorme wateroverlast. Zolang het maar extreem is, en zeker niet extreem saai.

Ik neem aan dat je het met een korreltje zout zegt.Anders raad ik je aan om eens vaker tv te kijken naar beelden van extreem weer te kijken.
Orkanen,overstromingen,aardbevingen.....1000den doden.Wees blij dat je in Nederland woont zou ik zeggen.
En dat t tegenvalt heeft wellicht te maken van het lezen van te veel extremen.Die hier ook veel te lezen zijn.
de kunst is om er overheen/doorheen te lezen.Ik lees de site met veel plezier,maar neem heeeeel veel berichten met een grote korrel zout
Callie-P
Moderator
3 december 2011, 15:37 uur | Bericht #304198
Citaat van Tyshane, zaterdag 3 december 2011, 15:19 uur Beoordeling door meteoroloog
Geldig tot zondag 04 december 2011 24.00 locale tijd

Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
TEMPERATUUR:
Vandaag Tx rond 10, komende nacht 5, morgen wat koeler Tx 8 C.

Bron: knmi/guidance
Paraaf meteoroloog: diepevee
Uitgifte: 03/12/2011 11.05 uur

Vaak ben ik het ergens wel niet eens met wat het KNMI opschrijft.. maar in deze kan ik mij wel aardig vinden.
De run van GFS 6h is echt niet tof indien we winterweer willen...
Je ziet eigenlijk 2 scenario's op de kaarten die allebei niet gaaf zijn..

1:) of we zitten op de grens van Hoog en laag waarbij we de ene keer zwalken naar temps (net) onder nul of richting nul en het volgende moment ruim boven nul. (deze is leuk voor ons weeramateurs omdat er tenminste wat gebeurt)

2:) of we zitten onder een hoog wat zicht nestelt boven Europa waardoor wij een zuid/westelijke stroming krijgen waarbij de temps omhoog knallen naar de 10 graden.. ( aanzet tot winterslaap bij weeramateurs... gaaaaap)

Laten we maar hopen dat er iets significant gaat veranderen op kaarten anders gaan we geen winter meer krijgen in december en zullen de resterende maanden het moeten opknappen waarbij we maar moeten hopen dat deze trend zich niet doorzet.
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
3 december 2011, 16:02 uur | Bericht #304200
Zuiden van Zwitserland heeft er de code Geel voor sneeuw ook al opstaan
Vanaf maandag dan:
Oostelijk:
''For areas on the mountains above 1500 meters: From Monday morning intense snowfall may occur widely spread. Accordingly, precipitation amounts of 20 to 30 cm in 24 hours are expected, locally even more. Monday forenoon and noon the snow line drops from 1500 meters to 700 meters''

Westelijk:
''Precipitation amounts of 30 to 50 cm in 36 hours are expected, locally even more. Monday forenoon and noon the snow line drops from 1500 meters to 700 meters'' | Gewijzigd: 3 december 2011, 16:03 uur, door TornadoCowboy
3 december 2011, 16:08 uur | Bericht #304201
Ik ga nog steeds uit van westerstorm van woensdag 7 op donderdag 8 december en mogelijk enige tijd zware westerstorm in het Waddengebied.

http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=319809

| Gewijzigd: 3 december 2011, 16:18 uur, door op bijna 53 graden NB
3 december 2011, 16:18 uur | Bericht #304203
Zie al uit naar de nieuwe "storm/sneeuw run"
Jeroen71
Lid
3 december 2011, 16:28 uur | Bericht #304209
ensemble_tt6_wageningen.gif

Ziet er toch niet heel verkeerd uit? Of heb ik het mis.
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 16:29 uur | Bericht #304210
Het is niet omdat iets niet gebruikelijk of iets heel ongewoon is wat niet of heel zelden voorkomt, daadwerkelijk ook onmogelijk is. Ik blijf erbij dat het zich ook kan voordoen in de winter, in lichte vorm, maar dat dit zeer zelden gebeurt. Maar het blijft mogelijk. Wherever and Whenever En de kans blijft klein. Normaal is de kans misschien 0.01 procent. Die dag zal dat dan 5 procent zijn. Jammer dat ik hiervoor bakken kritiek krijg. Ik vind dat mijn voorspelling realistischer is, dan wat we al in de kranten hebben gezien .

Hopelijk vanavond leuke run

edit: Goeie pluim | Gewijzigd: 3 december 2011, 16:29 uur, door Vahnstad
Ricootje
Lid
3 december 2011, 16:31 uur | Bericht #304212
Meteoconsult heeft weer een goed stuk geschreven! Een heuse sneeuwdump komt er eindelijk in de Alpen. Hèhè! Goed stuk om even te lezen. Tot 2 meter in de Franse Alpen en verder overal rond de 50 cm. Genoeg om te skieen dus. Deels ook tot in de dalen.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer..._eindelijk.html

175536ee87.jpg | Gewijzigd: 3 december 2011, 16:32 uur, door Ricootje
Terug naar boven
9 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 9 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.891 topics, welke bij elkaar 448.537 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.611 leden.
Het nieuwste lid is Sneeuwschuiver57.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
9 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 126 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 126, lezen 10 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden