Deze storm wordt veroorzaakt een lagedrukgebiedje dat via Schotland al uitdiepend via de Noordzee richting zuid Zweden trekt.
De kerndruk van dat lagedrukgebiedje zou ergens rond de 975hPa uitkomen als deze over de Noordzee trekt.
Uitgaande van deze run, zal de wind woensdag van 7 tot 8 Bft overdag in de avond verder gaan toenemen tot een volle westerstorm 9 Bft.
Het hoogtepunt van deze storm wordt omstreeks middernacht verwacht en dan kan er in het noordelijk kustgebied en met name de Waddeneilanden enige tijd zelfs een zware storm (10 Bft) komen te staan.
Donderdag neemt de wind in kracht af, maar op de Wadden blijft zeer waarschijnlijk nog enige tijd een westerstorm staan, voor de overige kustgebieden moet men rekening houden met een harde tot stormachtige wind.
Ook dient tijdens de storm in het hele land rekening worden gehouden met zware windstoten (>75 km/uur) en aan de kust zelfs met zeer zware windstoten (>100 km/uur).
Op de Wadden en in het noordelijk kustgebied zijn bij een eventuele zware storm zelfs windstoten mogelijk van 120 km/uur.
Very shameful ! egt waar ! Mogen wij dan nooit eens iets meemaken. Het is hier zo saai. Die weerkaarten bieden hoop, maar het komt er niet van, en zal er ook niet meer van komen. Ik wil eens iets ergs: Een lange vorstperiode van meer dan een maand, een storm met orkaankracht (die verwachte met 170 km/u was voor mij goed, en 130 km/u in onze streken), een sneeuwstorm of zware sneeuwdump). Ik ben zelfs constant met enorme wateroverlast. Zolang het maar extreem is, en zeker niet extreem saai.
denk dat je dan zal moeten verhuizen haha
Very shameful ! egt waar ! Mogen wij dan nooit eens iets meemaken. Het is hier zo saai. Die weerkaarten bieden hoop, maar het komt er niet van, en zal er ook niet meer van komen. Ik wil eens iets ergs: Een lange vorstperiode van meer dan een maand, een storm met orkaankracht (die verwachte met 170 km/u was voor mij goed, en 130 km/u in onze streken), een sneeuwstorm of zware sneeuwdump). Ik ben zelfs constant met enorme wateroverlast. Zolang het maar extreem is, en zeker niet extreem saai.
Dan moet u toch echt in ander land gaan wonen... . En wat mij betreft hebben we hier een heel mooi klimaat. Af en toe saai inderdaad, maar extreem saai vind ik extreem overdreven! | Gewijzigd: 3 december 2011, 13:13 uur, door onno333
Sneeuwberekening voor a.s ma-avond in NL
waar heb je dat kaartje vandaan?
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/exp...MO=&PERIOD=
Wat zouden deze kaartjes voor het noorden betekenen? Kan je ze nog een keer plaatsen dfromdwgn?
Edit Marga: Kaartjes zijn naar dit topic verplaatst. Winter bestaat niet alleen sneeuw maar ook de rest van de weersomstandigheden tellen mee | Gewijzigd: 3 december 2011, 13:55 uur, door Marga
Wat zouden deze kaartjes voor het noorden betekenen? Kan je ze nog een keer plaatsen dfromdwgn?
Ik kan ze wel weer plaatsen geen probleem ... komt er zo aan
Edit Marga: Ze zijn gewoon verplaatst naar dit topic | Gewijzigd: 3 december 2011, 13:55 uur, door Marga
Ik zal maar met de deur in huis vallen... de eerste weken van December zijn zacht met wind en regen. In de derde week kunnen de eerste echte koude lucht onze kant opkomen. Het wordt een maand met een ontstuimig en buiig karakter, dit neemt ook kan op gladheid met zich mee! December zal gemiddeld 0,5 tot 1 graad kouder zijn dan normaal.
Einde December kan de eerste periode met langere vorst starten!
Wees voorzichtig op de weg, gemeentes hebben veel strooizout op voorraad liggen. De Gemeente Rotterdam heeft zelfs een grote overschot aan strooizout!
Wij verwachten dat in de laatste 1/2 weken geschaatst kan worden in Nederland!
Winterverwachting Januari en Februari
In Januari en Februari kunnen wij spreken van een wisseld weertype. Januari zal verdergaan met vorst, dit hoort nog bij de langere vorstperiode. Vanaf eind December start de vorstperiode tot ni Januari, dit bied kansen en mogelijkheden voor de ijsbanen en de schaatsliefhebbers!
Later in de maans zal het weertype regelmatis wissel tussen te koude periodes en te warme periodes. Dit kan veel ongemakken met zich meebrengen voor het verkeer!
Een witte kerst
Wij achten de kans op een witte kerst dit jaar op iets minder dan 50%
Algemeen
Het wordt een winter met regelmatig sneeuw en ijzel, met af en toe een storm. Daardoor kan het verkeer af en toe flink ontregeld worden.
wittekerst.nl
wittekerst.nl
Hoezo veel spelfouten
Rare verwachting, hoe kan december gemiddeld zoveel kouder worden als ze zeggen dat de eerste weken zacht zouden zijn.
Weken staat voor mij toch voor meerdere weken dus 2 weken zacht weer, moet echt wel een koud einde zijn van de maand zoals zij het zeggen... | Gewijzigd: 3 december 2011, 13:39 uur, door WimBaens
heb je zelf de 2 voor de 25 ste gezet.
Mag van mij natuurlijk wel uitkomen