Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Bierset is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:46

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

9 Jan 2025 12:12:45

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

8 Jan 2025 13:25:33

7 Jan 2025 22:19:57
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2011, 11:39 uur | Bericht #304114
Citaat van wittekerst, zaterdag 3 december 2011, 10:31 uur De meningen over piers zijn nogal verdeeld hier.
De meeste negatievelingen over piers kijken subjectief.
Mijn mening over piers is [...]

En dat is jouw "objectieve" mening?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Serge
Lid
3 december 2011, 11:55 uur | Bericht #304116
Grappig dat het hier weer gaat over die Piers Corbyn. Hij zat er naast en past het aan. Ik kan me geen weerman / vrouw voor de geest halen die dat niet doet. Conclusie, iedereen past zijn verwachting continu aan. Doe je dat niet dan ben je ook snel uitgerangeerd lijkt mij

Anyway, het regent nu, het is redelijk warm en zoals GFS en CFS (dat zijn de modellen die ik gebruik) al een poosje aangeven word de decembermaand in vergelijking met de vorige 3 jaar een zachte, regenachtige, en winderige maand.

Januari daarin tegen zal gelijdelijk aan veranderen in een horror-achtige extreem koude maand.

Dus met de kerste en oude jaar genieten we ervan dat we tijdens het vuurwerk afsteken geen kouwe klauwen hebben ,... en gaan we op naar een Elfstendtocht end jan, begin feb.

jan.gif
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Waarom deze advertentie?
3 december 2011, 11:59 uur | Bericht #304119
Sneeuwberekening voor a.s ma-avond in NL

Vahnstad
Lid
3 december 2011, 11:59 uur | Bericht #304120
Waar zie je dat op modellen dat Januari horror wordt. Mocht het zo zijn dat "Hoe warm de Decembermaand, hoe koud de Januari en Februari-maand", dan mocht vanmij de zomer eens invallen.

3 Mogelijke stormkansen. Hopelijk eentje raak, en dan mag het Groenlandhoog zich verbinden met Azorenhoog, en dan zijn we begonnen. (Mogelijke vingerhoog )

Hoe kun je de kaarten binnen een maand bekijken ? Van dat weermodel. | Gewijzigd: 3 december 2011, 12:00 uur, door Vahnstad
Sepp
Lid
3 december 2011, 11:59 uur | Bericht #304121
Dit weekend en de hele volgende week blijven in het teken staan van een dynamisch weertype. De hoofdoorzaak is de krachtige westelijke stroming die er op grote hoogte staat. Deze kan overigens alleen maar tot stand komen door een ‘klassieke’ luchtdrukverdeling: een standvastig hogedrukgebied bij de Azoren en een sturende hoofddepressie tussen IJsland en Noorwegen. In die westelijke stroming is het een komen en gaan van vaak actieve randstoringen. Tussen die storingen in er af en toe even ruimte voor iets vriendelijker weer. Dat geldt onder meer voor delen van de zondag en aanstaande dinsdag. Tijdens die naar verhouding wat betere momenten hebben we echter ook te maken met koudere, polaire lucht. Vooral op de dag van de Goedheiligman kunnen daardoor buien ontstaan die her en der met hagel gepaard gaan (koude bovenlucht). Zelfs enkele klodders natte sneeuw zijn niet uit te sluiten maar dat is het dan ook wel. In de tweede weekhelft is de zachte lucht weer aan zet met zuidwestenwinden en periodiek regen. En de winter? Kansloos tot zelfs na het midden maand. Wel zal er de komende tijd in de Alpen eindelijk sneeuw van betekenis vallen.
3 december 2011, 12:01 uur | Bericht #304122
Citaat van Serge, zaterdag 3 december 2011, 12:55 uur Grappig dat het hier weer gaat over die Piers Corbyn. Hij zat er naast en past het aan. Ik kan me geen weerman / vrouw voor de geest halen die dat niet doet. Conclusie, iedereen past zijn verwachting continu aan. Doe je dat niet dan ben je ook snel uitgerangeerd lijkt mij

Anyway, het regent nu, het is redelijk warm en zoals GFS en CFS (dat zijn de modellen die ik gebruik) al een poosje aangeven word de decembermaand in vergelijking met de vorige 3 jaar een zachte, regenachtige, en winderige maand.

Januari daarin tegen zal gelijdelijk aan veranderen in een horror-achtige extreem koude maand.

Dus met de kerste en oude jaar genieten we ervan dat we tijdens het vuurwerk afsteken geen kouwe klauwen hebben ,... en gaan we op naar een Elfstendtocht end jan, begin feb.

Ik neem aan dat jij dan ook je verwachting aan zal passen? Zo ver vooruit kijken heeft totaal geen zin. Dit is puur jou mening gebaseerd op 2 modellen. Niet erg betrouwbaar lijkt mij.
3 december 2011, 12:01 uur | Bericht #304123
Verwachting Moskou na 15 dec overdag below -10 s'nachts naar -20
albalinda
Lid
3 december 2011, 12:04 uur | Bericht #304124
Hoe zit het met de geloofwaardigheid/resultaten van deze site?
Gfs,vanaf dec.05 00 GMT al sneeuw,kaartje 06 GMT | Gewijzigd: 3 december 2011, 12:06 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Eifel
Lid
3 december 2011, 12:06 uur | Bericht #304125
Maandag en Dinsdag kan het hier lekker wit worden . Maar vanaf woensdag weer regen en zachter.
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 12:09 uur | Bericht #304126

Zegt genoeg --'
Serge
Lid
3 december 2011, 12:10 uur | Bericht #304127
Citaat van M.Dings, zaterdag 3 december 2011, 12:01 uur mening gebaseerd op 2 modellen. Niet erg betrouwbaar lijkt mij.

Klopt,..net als Piers, Piet, Marga, het KNMI, en alle andere zal ik mijn verwachting aanpassen.

iig heb je mijn statement begrepen
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
3 december 2011, 12:23 uur | Bericht #304129
Aangezien ik dit de moeite waard vindt zal ik me wat gaan verdiepen in de kansen voor die dagen

Kaartjes worden zo geplaatst - en "schiet me niet af" als het anders verloopt aub

Als eerste de STORM-mogelijkheden: De GFS 6-run laat zien dat een Laag tussen Noord-Engeland/Denemarken van zich laat spreken (1ste kaartje)

Na wat "doorschuiven" toch een aardig wat wind (2e kaartje)

De SNEEUW-mogelijkheden volgen later vanmiddag .... | Gewijzigd: 3 december 2011, 12:51 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Tyshane
Lid
3 december 2011, 12:23 uur | Bericht #304130
De plaatjes voor een 5 december met ietwat sneeuw worden wel steeds concreter en meer consistent. Of het nou storm, onweer, of sneeuw zal worden, of een combi, een interessante dag qua weer zal het zeker worden! Echt leuk & spannend.

Citaat van Serge, zaterdag 3 december 2011, 12:10 uur Klopt,..net als Piers, Piet, Marga, het KNMI, en alle andere zal ik mijn verwachting aanpassen. iig heb je mijn statement begrepen

:) Moest gelijk weer even aan de vlokkentoto denken.

| Gewijzigd: 3 december 2011, 12:24 uur, door Tyshane
freeler
Lid
3 december 2011, 12:26 uur | Bericht #304132
De extremen (datumrecords) voor deze maand

maand12_2011_totaal.jpg
3 december 2011, 12:31 uur | Bericht #304133
Citaat van Vahnstad, zaterdag 3 december 2011, 12:09 uur Zegt genoeg --'

Nou kom maar op met de uitleg en mogelijke kansen
Matthew
Lid
3 december 2011, 12:35 uur | Bericht #304134
Sneeuw voor dinsdag volgens weeronline in reusel ( noord brabant)
Wel natte sneeuw als ik naar de tempratuur kijk,

Hopen dat het uit komt
MamaAsz
Lid
3 december 2011, 12:40 uur | Bericht #304141
De Noren ( www.yr.no ) geven voor ons nog regen.
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 12:49 uur | Bericht #304144
Ik kan mij daar zo kwaad in maken. Mijn grootouders vertellen allemaal over sneeuwstormen, over die keer dat de wind ervoor zorgde dat de kerktoren omver werd geblazen, dat ze niets zagen over de brug, dat heel hun deuren werden ondergesneeuwd, dat de scholen werden gesloten. En wat mag ik zeggen. Ahja, ik heb ene keer meegemaakt dat het eens 10 cm sneeuwt.

Very shameful ! egt waar ! Mogen wij dan nooit eens iets meemaken. Het is hier zo saai. Die weerkaarten bieden hoop, maar het komt er niet van, en zal er ook niet meer van komen. Ik wil eens iets ergs: Een lange vorstperiode van meer dan een maand, een storm met orkaankracht (die verwachte met 170 km/u was voor mij goed, en 130 km/u in onze streken), een sneeuwstorm of zware sneeuwdump). Ik ben zelfs constant met enorme wateroverlast. Zolang het maar extreem is, en zeker niet extreem saai.
Matthew
Lid
3 december 2011, 12:52 uur | Bericht #304145
Citaat van Vahnstad, zaterdag 3 december 2011, 11:49 uur Ik kan mij daar zo kwaad in maken. Mijn grootouders vertellen allemaal over sneeuwstormen, over die keer dat de wind ervoor zorgde dat de kerktoren omver werd geblazen, dat ze niets zagen over de brug, dat heel hun deuren werden ondergesneeuwd, dat de scholen werden gesloten. En wat mag ik zeggen. Ahja, ik heb ene keer meegemaakt dat het eens 10 cm sneeuwt.

Very shameful ! egt waar ! Mogen wij dan nooit eens iets meemaken. Het is hier zo saai. Die weerkaarten bieden hoop, maar het komt er niet van, en zal er ook niet meer van komen. Ik wil eens iets ergs: Een lange vorstperiode van meer dan een maand, een storm met orkaankracht (die verwachte met 170 km/u was voor mij goed, en 130 km/u in onze streken), een sneeuwstorm of zware sneeuwdump). Ik ben zelfs constant met enorme wateroverlast. Zolang het maar extreem is, en zeker niet extreem saai.

Toe maar jij houd van een extreem weertje
Mag van mijn ook wel zo'n sneeuwstorm maar geen orkaankraht een windkracht a 9 is al goed. Zolang er maar wat spectakel te zien is.
Vahnstad
Lid
3 december 2011, 12:53 uur | Bericht #304146
Citaat van Matthew, zaterdag 3 december 2011, 12:52 uur Toe maar jij houd van een extreem weertje
Mag van mijn ook wel zo'n sneeuwstorm maar geen orkaankraht een windkracht a 9 is al goed. Zolang er maar wat spectakel te zien is.

Ja oké, 500 km/u hoop ik niet, en hoef ik ook niet, maar een orkaan(tje) zoals dehene die voorspeld werd, zag ik nu zo zitten, en keek ik naar uit, en ben wat ontgoocheld.
Terug naar boven
7 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 7 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.891 topics, welke bij elkaar 448.537 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.611 leden.
Het nieuwste lid is Sneeuwschuiver57.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
7 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 113 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 113, lezen 9 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden