De oostelijke helft van Nederland kan dus sneeuw verwachten. Volgens de 2 kaartjes vooral het noord-oosten en het zuidoosten. | Gewijzigd: 1 december 2011, 10:18 uur, door zwoof
ok,dus ik kan weer tegen de muur aan zeiken hier in het westen?;)
(2x klikken voor vergroten)
Jawel 1 member op 12 december Maar ik vraag me af waarom die control(e) zo afwijkt. Kunnen we de members dan wel serieus nemen? Hoe zwaar weegt die control eigenlijk?
KNMI: 'De Bilt kwam de temperatuur deze maand op acht dagen onder het vriespunt tegen vijf vorstdagen normaal'
Dat is dus 60% meer keer onder nul dan het langdurig gemiddelde. Nou als dat niet extreem is.
Edit: Ik heb, dankzij oplettendheid van ijsvogel, het foute percentage verbeterd. | Gewijzigd: 1 december 2011, 16:57 uur, door Ben47
Op de langere termijn moet je control gewoon als een normaal lid zien heb ik wel eens begrepen.
Volgens mij gaan er bij een aantal hun hartslag al richting de 180 slagen per minuut.
Het is weer is zo leuk omdat die zo veranderlijk is. *niets veranderlijk als het weer*.
Dit forum lijkt af en toe net voetbal 16 miljoen meningen #geweldig.
idd dat heb ik ook wel eens gehoord. Maar omdat ie volgens het KNMI een controlefunctie (herberekening) heeft op de rest van de berekeningen vraag ik me dat af. Als controleur heb je normaliter een belangrijke input. De controleur geeft in dit geval aan dat ze het volgens hem niet goed hebben berekend.
500hpa ok ,850hpa ok en 2mT tussen de 4 en de 6 graden.
Tijdens de buien temp dalingen.
run GFS 06Z. | Gewijzigd: 1 december 2011, 11:22 uur, door albalinda
Overdag zal het toch een blubberzooi worden denk ik zo, maar kijken wat het word.
Het ergste is nog dat het gewoon regen wordt, maar daar ga ik niet meer vanuit nu we steeds dichterbij komen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
In principe zijn alle members qua berekening juist o.b.v. de steeds gering van elkaar afwijkende invoer. Dat de verwachting vervolgens niet uitkomt naarmate je verder van de startdatum af komt heeft niets met het al dan niet fout zijn van de berekening te maken, maar met het feit dat zowel de programma's als de invoer (nog) geen rekening kunnen houden met alle bewegingen van het weer op die lange termijn.
De Oper wijkt al dikwijls af in het midden gedeelte en van de 5 dagen aan het einde van de pluim is de Control nog nooit uitgekomen. Dat is ook moeilijk anders te verwachten als die zo jojo't. | Gewijzigd: 1 december 2011, 11:29 uur, door Ben47
wat een hoge max.hartslag . Ik kom tot 167 dat is mijn omslagpunt.
Als ik harder train dan.........afijn we dwalen af
Ik heb nooit het geduld langer dan vijf minuten te staren. Is mij HF boven de 130
dan ren ik naar buiten en maak ik een lange wandeling.
De Oper wijkt al dikwijls af in het midden gedeelte en van de 5 dagen aan het einde van de pluim is de Control nog nooit uitgekomen. Dat is ook moeilijk anders te verwachten als die zo jojo't.
In dat geval moeten ze hem eigenlijk ook een dunner lijntje geven. Want dan heeft ie totaal geen meerwaarde tov de rest. Hij wordt nu gemarkeerd als een belangrijke speler.
Tenzij je hem als indicatie ziet voor het onberekenbare weer op die termijn o.b.v. de weergegevens tijdens de startdatum.