Daarom, dus de betrouwbaarheid is dan ook 0.0 in mijn ogen. Eerst maar eens komende dagen afwachten wat al die depressies gaan doen.
die kan gemakkelijk nog uit de kaartjes verdwijnen
leuk geargumenteerd hoor, maar wat als januari en februari en maart nou horror worden??? hoort ook allemaal bij de winter, nou ja maart niet echt, maar de 1ste 2 maanden zeker wel
Die zijn ook slechter dan de vorige run.
Nou vanaf dinsdag t/mj donderdag toch redelijk kans op veel winterse buien en zelfs behoorlijk kans op winteronweer. Zeker als er van die hoogtetroggen over trekken! Kustconvergentie in de nachten lijkt ook zeer goed mogelijk. Het is maar waar je van houd maar voor streng winterweer is het 3 x niks, voor herfstachtig weer is het zeer goed. Wat mij betreft wel leuk, maar de winter moet na 2 weken dan wel een intrede doen hoor, dit duurt te lang.
Hier ben ik fel mee oneens.
Geef mij die sneeuw maar eind december tm 8 januari. Dan heb ik er wat aan ivm met kerst.
Verders boeit de sneeuw mij niet.. want ik reis veel met het openbaar vervoer, en tijd heb ik de laatste tijd weinig.
Ja is wel leuk, als het amar chaos met zich meebrengt. Extreem weer
En dit ... Saai weer hoor de komende 14 dagen
Als je het zo bekijkt op hun site, zijn ze behoorlijk voorzichtig
http://www.weerplaza.nl/nederland/Musselkanaal/14272
geen sneeuw te bekennen , had dit dan ook anders verwacht.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
[plaatje]
Je laat een plaatje zien van 16 dec... is een beetje ver weg, maar kijk eens naar Europees hoog. Ook zie ik beven Rusland (ten Oosten van Finland) een H op de kaart staan... Als deze 2 H nu samengaan en wellicht wat meer kunnen opbouwen. Zit er een potentieel RBtje in. Ook op Jan zijn post paar pagina's terug zou je zeggen dat er een RB op de loer ligt. Kijken we nu naar het L boven IJsland en Groenland. Dat ligt daar zo goed als vast. Nemen we van de L de Westelijke stroming die wellicht NW kan worden voor ons kikkerlandje, tel hier de Ooststroming van de RB bij op en WIJ liggen met ons frotlandje precies te midden van het front... Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar er zit potentie in.
En omdat morgen de winter begint!...
Voor de sneeuwliefhebbers hier nog wat overzichten van de winter van 2009/2010
en de gemiddelde temperatuur (18 dagen onder 0, overdag in de Bilt over een periode van 3 maanden)
en die van afgelopen jaar ook:
| Gewijzigd: 30 november 2011, 20:10 uur, door Ossekop
Da's te vroeg, althans voor mijn niets anders dan ervaringen met de afgelopen 45 winters gebaseerde verwachting.
Ik ga nog steeds voor een wisslende normaal frisse eerste weken en op tweede kerstdag koelt het wat af en dit gaat door tot januari en dan blijft het redelijk constant frisjes. Beetje vorst , beetje sneeuw. En da's al heel wat met een maandgemiddelde voor januari van een graad of drie- vier lager dan normaal.