En daarbij een LT berekening is niet iets waar je per definitie vanuit kan gaan. Het kan altijd nog dat de winter half december "gewoon" z’n intrede doet en hebben die paar leden die onder nul berekenen zoals in de pluim gewoon gelijk.
vroeger toen ik jong(er) was, wist je het vrijwel zeker, een witte kerst bestaat bijna niet, winterweer dat begint op zijn vroegst tussen kerst en oud en nieuw , meestal daarna.
Je huur/hypo betaal je toch ook per eerste van de maand
Om praktische redenen en globale afspraken begint de winter op 1 december.
Voor andere berekeningen, zoals het koudegetal van Hellmann wordt ook de kou in voor- en nawinter, in de maanden november en maart meegerekend. Bron KNMI. | Gewijzigd: 30 november 2011, 15:08 uur, door albalinda
2 weken tops......en al onzekert
klopt, dat zeg ik ook in mijn post.
Maar dat neemt niet weg dat je niet op langere termijn mag / kan kijken, .. zeg ook niet dat het uitkomt, want het zijn tenslotte maar modelberekeningen...
En aan de andere kant wil iedereen graag zien wat er op de langere termijn gaat gebeuren. Bedoel de horror winter die ze hebben voorspelt hebben ze ook aan de hand van modellen berekend, en Pierce Corbijn idem dito,..
dus tja
Ik evenmin, maar ik hecht geen waarde aan een kaart 14 dagen verder van een koude uitbijter-oper, vandaar mijn bewering dat er vooralsnog geen winter op de kaarten (noch pluimen) staat...
Kan morgen zomaar anders zijn, maar dat zien we dan morgen wel weer
Maar dat neemt niet weg dat je niet op langere termijn mag / kan kijken, .. zeg ook niet dat het uitkomt, want het zijn tenslotte maar modelberekeningen...
En aan de andere kant wil iedereen graag zien wat er op de langere termijn gaat gebeuren. Bedoel de horror winter die ze hebben voorspelt hebben ze ook aan de hand van modellen berekend, en Pierce Corbijn idem dito,..
dus tja
Ik geef je daar 100% gelijk in,doe ik ook.
Dat is ook de fun denk.
Maar om tot half januari in te kunnen schatten dat het er ongunstig voor
een ëchte" winter uitziet vind ik moeilijk te geloven......
Kan morgen zomaar anders zijn, maar dat zien we dan morgen wel weer
Heb je helemaal gelijk in
Er is een verschil tussen hopen en geloven
Sorry, ik chargeer misschien een beetje, maar laten we toch vooral reëel blijven.
Zoals ik er tegen aankijk - en als dat falikant fout is hoor ik het graag, ik heb ook de wijsheid niet in pacht - lijkt de winter echt nog ver weg te zijn. Pas als ik op de pluimen een gelijkmatige trend zie dat zowel de oper, de control, de average en een groot deel van de members ver door de 0-lijn schieten, dan pas ga ik me zorgen maken. Want dan pas kun je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het koud(er) gaat worden.
Maar vooralsnog is het iedere dag weer een andere spagetti-western die ons middels de pluimen voorgeschoteld wordt. Het zal mij benieuwen wat het nou uiteindelijk gaat worden: kwakkelen of bibberen. | Gewijzigd: 30 november 2011, 15:50 uur, door Overbuurman
iig heb je al wel de radiatorvloeistof ingeslagen zie ik,..
Maar je heb gelijk, de winter is nog ver weg
goh, wat ik van de 2 vorige winters nog vooral kan herinneren is dat het lekker weertje was en dat plots op de kaarten winterse toestanden verschenen. Ik weet nog zeer goed dat iedereen rondom mij zei van jef waar kom je nu mee af het is lekker vertoeven op het terras.
Het kan plots omslaan het weer en zeker bij ons.
PS ik sta niet te juichen als het nederlands elftal ergens wint, jammer genoeg kan ik voor onze duiveltjes ook niet vaak juichen
Daar ben ik me van bewust. Het zal dan waarschijnlijk ook een combinatie van die 2 (en vast veel meer factoren) zijn. Maar voor de berekening van de pluimen, wordt de drukverdeling toch zeker ook meegenomen? | Gewijzigd: 30 november 2011, 16:06 uur, door Overbuurman
http://www.pietsweer.nl/index.php?p=7304
Ja ik heb er zelf een hard hoofd in Piet en verwachtingen gaan haast nooit samen ik denk wel dat er een koude winter gaat komen maar ja dat is een beetje koffiedik kijken op dit moment.
Voor je het weet ligt er volgende week een pak sneeuw je weet maar nooit ookal denk ik het niet.
Ik heb hem gelezen, maar waarop is zijn verwachting gebaseerd dan? Het klink allemaal als een schot voor de boeg, zonder enige onderbouwing. Hij noemt geen bronnen, geen berekeningen waar hij vanuit gaat.
Ik kan er niet zo veel mee.