Hij verwacht niet veel anders dan de hier getoonde kaarten ook al aangaven. Hij verwacht vanaf donderdag ruig (stormachtig) weer en hij verwacht van 5 op 6 december (net als hier) dat we met de eerste sneeuw te maken gaan krijgen in Nederland. Verder heeft hij het vanaf dinsdag over mogelijk een polar low. Volgens mij is dit laatste geen verwachting maar een scenario dat dan kan ontstaan gezien zijn verwachting. (polaire lucht)
Volgens jan komt een Polar Low ook onverwacht. | Gewijzigd: 29 november 2011, 21:11 uur, door zwoof
Volgens jan komt een Polar Low ook onverwacht.
nee idd de kaarten toonde dat op dat moment aan . het is maar 1 van de tig
scenario`s die er kunnen ontstaan `waarom deze? er is dus toch iets waar hij redelijk zeker van is , lijkt mij anders laat je het niet zien in het openbaar
Zie de naam Piers Corbyn vaker langskomen,mij zei het niets....ik dus maar ff googlen.....
Voorspellingen Piers Corbyn niet best
Piers Corbyn heeft de afgelopen zes maanden geen goede weersvoorspellingen gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek door Henk Lankamp. Corbyn claimde eerder het slechts een enkele keer mis te hebben.
Corbyn heeft zijn voorspellingen zes maanden lang op internet gepubliceerd met als doel klanten te werven voor zijn langetermijnvoorspellingen. Vanaf 1 maart moet een geïnteresseerde gaan betalen. Corbyn heeft in deze periode meerdere superstormen, twee keer een Elfstedentocht, alsmede een zeer extreme winter voorspeld.
Henk Lankamp gaf punten voor zijn voorspellingen over 49 periodes voor temperatuur, neerslag, zon/wolken en wind. Vooral op het gebied van temperatuur en wind lieten de voorspellingen van Corbyn het afweten.
Wanneer Corbyn alles goed zou hebben zou hij 196 punten hebben verdiend. Wanneer hij alles fout zou hebben 196 strafpunten. Uiteindelijk kwamen de voorspellingen van Corbyn uit op 63 strafpunten.
Dat Corbyn niet nog lager is uitgekomen, komt omdat niet altijd een voorspelling is gedaan voor de elementen neerslag en bewolkt of onbewolkt.
Zal me benieuwen wat dat azoren-hoog gaat doen...
Was hier ook benieuwd naar...zag net ergens 12 noon. Maar of dat ook 0.00 voor hier is weet ik niet
| Gewijzigd: 29 november 2011, 22:02 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Voorspellingen Piers Corbyn niet best
Piers Corbyn heeft de afgelopen zes maanden geen goede weersvoorspellingen gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek door Henk Lankamp. Corbyn claimde eerder het slechts een enkele keer mis te hebben.
Corbyn heeft zijn voorspellingen zes maanden lang op internet gepubliceerd met als doel klanten te werven voor zijn langetermijnvoorspellingen. Vanaf 1 maart moet een geïnteresseerde gaan betalen. Corbyn heeft in deze periode meerdere superstormen, twee keer een Elfstedentocht, alsmede een zeer extreme winter voorspeld.
Henk Lankamp gaf punten voor zijn voorspellingen over 49 periodes voor temperatuur, neerslag, zon/wolken en wind. Vooral op het gebied van temperatuur en wind lieten de voorspellingen van Corbyn het afweten.
Wanneer Corbyn alles goed zou hebben zou hij 196 punten hebben verdiend. Wanneer hij alles fout zou hebben 196 strafpunten. Uiteindelijk kwamen de voorspellingen van Corbyn uit op 63 strafpunten.
Dat Corbyn niet nog lager is uitgekomen, komt omdat niet altijd een voorspelling is gedaan voor de elementen neerslag en bewolkt of onbewolkt.
Zou fijn zijn als je de bron zou vermelden. Het bericht dateert van 2 maar 2008 en stond op het VWK-forum.
Om daarop nu nog iets te baseren...Henk Lankamp zou op dezelfde wijze weersverwachtingen over een kortere termijn van gevestigde meteo's eens moeten onderzoeken. Bijv de pluim van 15 dagen en dan met name de laatste 5 dagen.
Ik ben er ook erg benieuwd naar, helaas nog steeds geen updates op zijn site hierover.
Om daarop nu nog iets te baseren...Henk Lankamp zou op dezelfde wijze weersverwachtingen over een kortere termijn van gevestigde meteo's eens moeten onderzoeken. Bijv de pluim van 15 dagen en dan met name de laatste 5 dagen.
Toch vind ik het ook wel goed dat iemand de verwachtingen en data eens naloopt om zo een onderbouwde reactie te geven. Meten is weten tenslotte. We kunnen allemaal wel speculeren, maar dit is wellicht wel een goede methode om te bekijken in hoeverre iemands verwachtingen uitkomen.
| Gewijzigd: 29 november 2011, 22:13 uur, door Tyshane
Ok Ben
excuses
Toch vind ik het ook wel goed dat iemand de verwachtingen en data eens naloopt om zo een onderbouwde reactie te geven. Meten is weten tenslotte. We kunnen allemaal wel speculeren, maar dit is wellicht wel een goede methode om te bekijken in hoeverre iemands verwachtingen uitkomen.
Helemaal mee eens, maar doe dat dan ook geregeld en vergelijk dat dan ook met andere lange termijn verwachtingen en die van andere meer gevestigde meteo's. Pik hem er niet uit omdat je het niet eens bent met zijn furie tegen alle CO2 - global-warming-alarmisten zoals een groepje figuren op Weerwoord en VWK die geen discussie aangaan maar iemand alleen maar wensen af te maken die het niet met hun eens is.
Maar goed, nu de winter in volgende week?
excuses
Ja daar had ik ook al last van
Zie door de tweets het Twitter niet meer.
(2x klikken voor vergroten)