Tilburg ligt echt net goed, rand geval zo gezegd.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Overigens zijn de pluimen en beetje aan de tricky kant. Veel word gedaan met modellen die uit de computer komen. Nu is het probleem dat er dat er over het algemeen word gerekend met de opwarming van de aarde. Koudere opties worden vaak om die rede als incorrect en dus niet noemenswaardig geacht. Dit kan verklaren waarom de winter er niet echt in zit.
Morgen probeer ik, als de tijd het mij toe laat, weer wat kaarten te posten om te zien of het past en klopt. Voor nu zien de kaarten er op korte termijn dus mooi uit. Zoals Jan al aangaf in zijn openingspost. Het komt er toch wel aan die winter. En nogmaals, als er 9 december maar sneeuw ligt in Willingen. Dan ben ik blij (als het dan niet gaat regenen op 10 en 11 december daar, nee ik ga niet skiën!!!)
Ze willen ons verassen. Met een witte sinterklaas.
volgens mij is dit NIET een winterse zetting, juist niet met deze kaarten is het nergens in (west)Europa winters, waarom denk je dat, dan wel??
Dikke westerstorm boven N-Frankrijk en Belgie, dat zie ik.
Dikke westerstorm boven N-Frankrijk en Belgie, dat zie ik.
Volg de lijntjes en zie waar onze lucht vandaan komt
Ik zie kans voor een echte sneeuwstorm in mijn regio
Tilburg ligt volgens het kaartje nog net in het groene gedeelte, (dauwpunt boven nul)
Al met al denk ik dat uiteindelijk Noord Nederland de beste kansen heeft. Maar ja een kleine verschuiving en heel Nederland maakt kans. Het zijn vooralsnog prognoses gebaseerd op modelberekeningen. Komende dagen zal er steeds meer houvast in komen, maar dan nog is niets zeker.
Verder zal als het sneeuw wordt, de boel snel weer veranderen in pap met de huidige temp berekeningen. Maar een witte wereld, ook al is het maar even, is toch wel weer leuk. We wachten met spanning af.
Over 2 dagen winterverwachting!
“ Zoals elk jaar kom ik op 30 november met de definitieve winterverwachting, want op 1 december begint de meteorologische winter.
In de voorlopige winterverwachting ben ik uitgegaan van een te koude winter. Een winter met twee vorstperioden en een kwakkelende januarimaand. Sinds twee weken ben ik aan die verwachting gaan twijfelen. Dit op basis van het weer in oktober en de maand november. Ik ga de komende 2 dagen alles nog eens op een rijtje zetten en kom dan in de loop van woensdag 30 november met mijn definitieve winterverwachting 2011-2012.
Piet P.
Bij een depressie , lagedrukgebied is de stroming tegen de klok in en in dit geval betekent dat W-ZW stroming Niets winters dus... Maar goed. GFS kwakkelt al voor 2 weken vooruit. Laat staan een maand
Hopelijk kan iedereen genieten van een sinterklaaswinter
Duimen ervoor
De weg over 'zee' is te lang, de echte kou zal er uit zijn, koud zal het wel zijn, maar niet winters.
Veel gelijkenissen met me zelfverzonnen kaart
Als dat 30 December zo stormachtig is, wat wordt het dan 31 Decmeber en 1 Januari Trouwens hoe geraak je aan die kaarten ?
Sorry Jan, ik speelde nog in op je vorige reactie die je aanpaste, omdatn ik denk dat de pluim er nog niet stond | Gewijzigd: 28 november 2011, 21:35 uur, door Debbieke
Als deze kaart blijft staan wordt het op zijn minst spannend
Ons landje is klein als het er om draait of en wanneer er een winterstorm komt.
Een paar jaar terug zaten mensen amper honderd kilometer hier vandaan over de grens met Duitsland episch ingesneeuwd terwijl hier het relaxed weer was met zon en een marginaal beetje sneeuw.
Ik zie graag een koude winter,Das goed voor de omzet in mijn werk en zo'n Elfstedentocht das wereldwijd unieke Netherlands promotie waar ik ook geen nee tegen zeg