KIjk eens even naar de ardennen!
Ja is dat negatief dan ? is toch behoorlijk pak daar !
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
En zag ik in dat snelle kijken dat ik nu deed (in de kaarten) dat de koude die er vanmorgen was weer wat eerder wegtrekt uit de kaarten? Hoe was EC trouwens? Die heb ik nog niet kunnen bekijken, die is vast ook al binnen nu. Gfs 18 maar afwachten dan verder, kan weer een gekke run zijn dit toch? En wellicht ben ik te druk in mn hoofd door het file rijden.
Tot vanavond, dan ga ik weer eens rustig in de kaarten kijken. Leuk. Er komen gezellige tijden aan iig, qua weer.
EC zit ook vrij hoog...
De nieuwe run van EC is nog niet binnen.
Een ding staat vast: Begin December is een droom voor elke weerliefhebber. Zelfs als de sneeuw uitblijft, dan gaan we ons amuseren, want we krijgen best wel veel neerslag op die 7 dagen, en veel wind. De kans op een storm zit er ook in, de kans op sneeuw ook. Ik denk dat men te optimistisch is over de temperatuur aan de grond. De regenval/sneeuwval zal iedere stad wel over zich heen krijgen, want ik zie 4 dagen waarin heel de benelux blauw kleurt.
Wat ik al eerder aangaf, is dat we zeer vaak NW-winden zullen krijgen de komende weken. Ook ZW-winden zijn mogelijk. Het weer bepaalt het lot. Het zal zowieso een natte december worden, maar het kan met een winters tintje. Een kwakkelwinter zal ik het niet noemen, een horrorwinter ook niet, een normale winter ook niet, als dit uitkomt. Ik heb nog niet veel natte en koude winters meegemaakt, dus een echt breed spectrum aan voorkennis is er niet. Volgens mij zijn de mogelijkheden er wel voor een koude winter, maar die moeten nu eens voor lange tijd niet uit het oosten komen, maar van een andere richting.
Voor de rest heeft weerplaza wel leuke voorspellingen. Houd de moed erin ! Ik ga nu eens de GFS kaartjes en EC kaartjes bekijken, alsook de update van de NAO, IRI en de CFS, watertemperaturenindexen.
Die houden 't meer op waterkoud met hooguit in de bergen of heuvels kans op de eerste echte sneeuw.
Wat wel vrij zeker is, is dat 't roer drastisch omgaat vanaf komend weekend. De atmosfeer wordt eens goed schoongeveegd.
Voor wie goed met Duits uit de voeten kan, kan 't hele stukje zelf eens bekijken, de man die dat schrijft heeft er goed verstand van.
Hieronder 't linkje:
http://blog.wetter.com/?p=74153
Hopelijk morgen betere kaarten en leukere vooruitzichten.
Hopelijk morgen betere kaarten en leukere vooruitzichten.
Da's toch andere Johan?