Vanmorgen begon het, toen ik wakker werd, het vroor nog -1.9C om ongeveer 9uur en de sloot was helemaal dicht gevroren vannacht. Bijzonder vroeg, maar nog niet schokkend. Schokkender is het feit dat de bomen bij ons in de straat (Linde's) nog altijd groen van het blad zijn. Nou zijn Linde's nou niet bepaald bomen die hun blad als eerste laten vallen. Maar na 15november hoort een Linde toch echt kaal te zijn. Het is de nasleep van de warme en zonnige oktobermaand.
Net liep ik nog even de straat op om foto's te maken. De straat was altijd nog glad, genoeg kinderen waren al op hun plaat gegaan toen ze de school in en uit gingen. (We wonen bijna naast een school). Het is een bizar beeld op straat, de bomen nog groen terwijl alles winters is.
Gisteren was het nog op het weer, na het journaal. Ze zeiden nog vrolijk dat de winter nog voor de komende tijd ver te zoeken is. Ook op het site van het KNMI staat voor vandaag nog altijd vrolijk een +7C in het programma. Ik heb er een hard hoofd in.
In Zwolle is het namelijk puur winter.
[Op de laatste foto geprobeerd de aangevroren ijsmist op het wegdek te fotograferen]
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September