Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
[/quote]
Daarom is het ook zo beschamend dat een groot deel van de media,een groot aantal weervoorspellers en een groot aantal leden van dit forum er zo n beetje blind van uit gingen in |Oktober dat we halfweg november een hoorrwinter zouden krijgen .Ik heb me daar 3 weken terug ook al erg over verbaast
helaas kunnen velen een voorspelling en iets waar ze grondig op hopen niet van elkaar onderschijden
Daarom is het ook zo beschamend dat een groot deel van de media,een groot aantal weervoorspellers en een groot aantal leden van dit forum er zo n beetje blind van uit gingen in |Oktober dat we halfweg november een hoorrwinter zouden krijgen .Ik heb me daar 3 weken terug ook al erg over verbaast
helaas kunnen velen een voorspelling en iets waar ze grondig op hopen niet van elkaar onderschijden
Nog even snel dan: Er zijn er denk ik bijzonder weinig op dit forum die hier vanuit gingen (horrorwinter-scenario). Denk wel dat er velen zijn die het hopen dat het zo zou gaan. Groot verschil. Jij gaat er al heel lang vanuit dat er helemaal geen winter komt, dat is misschien net zo abnormaal als een horrorwinter. Wat is dan het verschil?
Wat is namelijk en horrorwinter? Wie kan klip en klaar de definitie geven van wat en horrorwinter is?
Het zal misschien en schok wezen maar dat kan niemand!
Iedereen beleeft de winter op zijn/haar eigen manier. Vorig jaar was voor de NS, Prorail en de overheden en regelrechte horrorwinter. Er viel enkele cm sneeuw en alles lag plat. Overigens dit jaar weer het zelfde met het blad. Eerst roepen dat alles tip top was en nog geen 3 dagen later lag de boel stil door blad op het spoor.
Hier in Nederland lopen mensen al te klagen dat het koud is bij 5 graden boven nul terwijl in Rusland men 20 graden onder nul nog steeds warm vind.
Het is dus heel persoonlijk bovendien speelt ook sentiment veroorzaakt door de media mee.
Wat is namelijk en horrorwinter? Wie kan klip en klaar de definitie geven van wat en horrorwinter is?
Iedereen beleeft de winter op zijn/haar eigen manier. Vorig jaar was voor de NS, Prorail en de overheden en regelrechte horrorwinter. Er viel enkele cm sneeuw en alles lag plat. Overigens dit jaar weer het zelfde met het blad. Eerst roepen dat alles tip top was en nog geen 3 dagen later lag de boel stil door blad op het spoor.
Hier in Nederland lopen mensen al te klagen dat het koud is bij 5 graden boven nul terwijl in Rusland men 20 graden onder nul nog steeds warm vind.
Het is dus heel persoonlijk bovendien speelt ook sentiment veroorzaakt door de media mee.
Nou de NS heeft altijd problemen en het nederlands openbaar vervoer is sowieso slecht, met wat voor weer dan ook. De term Horrorwinter is niet te verklaren. Een winterliefhebber ziet een horrorwinter als een bulderende WC met 12 graden en regen, een ander ziet horrorwinter als -10 en ijs en sneeuw. De term is dus per persoon anders. Geen verklaring mogelijk. Sommige haten sneeuw, andere doen er een moord voor.
Het is inderdaad goed om de term horrorwinter eens nader onder de loep te nemen en het is zeker zo dat ieder daar andere gedachten en gevoelens bij heeft, maar de term horrorwinter (van dit jaar, lol) komt uit een nieuwsbericht met samengesteld nieuws van winterverwachtingen, waarbij duidelijk werd aangegeven wat onder horrorwinter werd verstaan. Dus in die context moet je het dan zien...
De regels, die al gelden voor het onweerskansen topic, zijn ook hier van toepassing:
* Het welbekende on/off topic gebeuren: In één bericht zowel offtopic als ontopic zaken vermelden. Dit lokt bij anderen reacties uit en daarmee dwalen we enorm het onderwerp af. Het gehele bericht wordt verwijderd.
* Het alom beruchte "We krijgen niets" zonder enige verdere toelichting. Probeer duidelijk te formuleren waarom je denkt, dat je niets meer krijgt. Bijvoorbeeld aan de hand van kaarten en dus niet alleen op gevoel.
Maar bovenal: Ga respectvol met elkaar om en probeer een wellus - nietus discussie te voorkomen.
Enkel de hoogste toppen waarschijnlijk, op Botrange ongeveer 2°C en koude bovenluchten. Sneeuwbuien moeten kunnen denk ik.
Ik werk in Mont Rigi zelfde hoogte als Botrange. En dan hoor ik regen of regenbuien. En temperatuur tussen de 4 en 6 graden. Maar goed ik hoop net als jij.
bronnen:
foto webcam: liikennevirasto.fi
overzicht gladheid: ilmatieteenlaitos.fi | Gewijzigd: 27 november 2011, 21:55 uur, door Ben47
Lekker op je schaatsen naar het werk
:D
Of naar Noorwegen
http://77.222.181.11:8080/view/view.shtml?...me&camera=1
| Gewijzigd: 27 november 2011, 22:27 uur, door Marga
Koud in Alaska noem ik dit ook niet hoor. En was er in 1989 een epische storm boven Alaska ? Het is in de bovenluchter kouder in onze streken dan in Alasak op 7 December. En dat is pas abnormaal
Die winter komt er wel. Reed Timmer (ik ) denk rond 10 december sneeuw . | Gewijzigd: 27 november 2011, 22:35 uur, door reedtimmer