Er staan veel foute datums in denk ik. In het verleden kijken kan ik namelijk ook wel.
Die kans acht ik haalbaar. Zelfs in de winter van 1947 (in De Bilt qua Hellmanngetal slechts 1 nacht lichte vorst minder koud dan 1963) was het in Limburg meer dan +17 graden.
Gaan we nu al over de winter 2012-2013 hebben?
Wacht eerst winter 2011-2012 af.
Wacht eerst winter 2011-2012 af.
Geheel mee eens. Volgens mij gaat dit topic ook over 2011/2012. Wat voor zin heeft het om het over winter 2012/2013 te hebben? Of winter 2100/2101 ed, hoewel sommige wetenschappers beweren dat het dan in de winter gemiddeld ca +20 zal zijn op het strand van Amersfoort...aan Zee.
Merk dat de verwachting van de winter hier op het forum van vele erg hoog is, komt misschien mede door de media die klakkeloos de term 'horrorwinter' heeft overgenomen en verspreid. | Gewijzigd: 27 november 2011, 19:31 uur, door Elize
MET DECEMBER OP DE KALENDER GAAT HET REGENEN
Nieuwe maand, nieuwe wetten! Vanaf 1 december breiden depressies zich ‘enthousiast’ over het Noordzeegebied uit. Het gevolg is perioden met regen (dikwijls van betekenis) en veel wind. Op 5 december zou een naar de Noordzee koersende, sterk uitdiepende depressie wellicht een 'Sinterklaasstorm' kunnen veroorzaken. Doordat de aangevoerde luchtmassa’s afkomstig zijn van het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan, blaast het kwik echter niet meer zo hoog van de toren. De middagtemperaturen bereiken veelal waarden die net iets boven de norm voor begin december liggen: 7-8 graden.
Kijk en nu zijn we op het punt wat ik bedoel
het kan alle kanten op
en aangezien 99% er blind van uit gaat dat we 'sowieso"winter krijgen wijs ik dus ff op het jaar 1989
En zoals je dus nu ook al 3 maal heb kunnen lezen.
ik wijs niet zomaar op 1989,maar vooral op het feit dat het in Novenmber 1988 ook zo koud was in Canada en Alsaka.
Net als nu
Is het nu duidelijk???????????????????????????????????????????
het kan alle kanten op
en aangezien 99% er blind van uit gaat dat we 'sowieso"winter krijgen wijs ik dus ff op het jaar 1989
ik wijs niet zomaar op 1989,maar vooral op het feit dat het in Novenmber 1988 ook zo koud was in Canada en Alsaka.
Net als nu
Dat wil nog niets zeggen, ik meen dat de winter in 1956 idem zoals nu verlopen is, daaruit kwam een zeer koude winter voort uit een koude en vooral een sneeuwrijke maand november. Je kan alles wel naast elkaar gaan leggen om een verband te zoeken, maar ik denk dat het niets uithaalt | Gewijzigd: 27 november 2011, 19:59 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
het kan alle kanten op
Net als nu
Kneiter, in de WINTER is het ALTIJD winter. OF het nu 20 graden boven of onder nul is, dat maakt niet uit. Het is gewoon winter.
laat de sneeuw maar komen dan
Ik denk dat hij wel gelijk zou kunnen gaan krijgen. We hadden een hele poos een blokkade waardoor lagedruk ons niet kon bereiken. Deze is nu weg en nu is er een constante aanvoer van lagedruk met daarbij nu weliswaar veel zuid/west wind maar deze zwabbert met enige regelmaat richting noord/west.
Het gevolg daarvan is dat we een zeer wisselvallig weertype krijgen met veel periodes van neerslag.
Hoe deze neerslag op dat moment zal vallen zal den net af hangen ( logisch) van de andere factoren.. Maar de ene keer zal dit sneeuw zijn en de ander keer regen.
Nadeel van dit weer is dat het onbestendig is en we dus niet in een rustig ( koude winter) vaarwater komen.
eerder zelfs met mildere temperaturen.
Die sneeuw, die komt wel en zou zo maar kunnen dat dat soms best wel aardige hoeveelheden zijn, maar de dag erop kan het weer regenen en is alles weer weg.
Het is gewoon nog geen trein die op de rails staat.. deze winter zou zo maar eens de winter kunnen worden van vallen en opstaan.
enfin, genoeg ik ga koffie drinken
laters
Nee eigenlijk niet. Wat bedoel je nu toch, wat wil je duidelijk maken, behalve dan dat je denkt dat er geen winter komt. Ons daarvan overtuigen? Anyway, point taken. We zullen zien.
Dan moet u beter uw huiswerk doen meneer
November 1956 was inderdaad zeer koud in Canada/Alaska,de winter van 1957 die hier volgde staat op plel 100 in de hellman ranglijst
Als u de winter van 1956 bedoeld,ja die was koud......maar dan moet je naar November 1955 kijken in Canada en Alaska....en daar had ik het niet over
En een verband lijkt er wel degelijk te zijn
Goed plan, maar dat betekent dat bij elke hellmann getalletje het dus eigenlijk winter is. Die gaan we vast wel halen dat ene puntje.
Niet alleen 1989 was horror (zeer zacht) 1988 na de befaamde decembermaand waarin Oranje zonder publiek de EK kwalificatiewedstrijd tegen Cyprus in het O.Stadion moest spelen op een hard bevroren veld (december was toen 0.5 C te koud )volgde er een draak van een winter.
Eerder was 1975 eveneens na een koude decembermaand hopeloos zacht.
Na 1988 volgden er een heleboel winters die het predicaat 'winter' niet verdienen.
De gedeeltelijke koude winter van 1997 was eigenlijk de laatste met een echte vorstperiode door langdurige hogedruk boven Scandinavië.
Daarna zijn er 'dat weten de ouderen onder ons wel,.een hoop winters geweest dat je al blij was een ijsdag mee te maken of een laag sneeuw die het langer uithield dan een dag.
Of wij deze winter boven de door mij verwachte 47 hellmannen uit gaan komen??? (die ijstaart ga ik denk ik niet winnen) | Gewijzigd: 27 november 2011, 20:08 uur, door sneeuwschuiver
November 1956 was inderdaad zeer koud in Canada/Alaska,de winter van 1957 die hier volgde staat op plel 100 in de hellman ranglijst
Ik heb mijn huiswerk goed gedaan, winter 55 en 56 wordt hier neergezet als winter 56. Misschien had ik voor de duidelijkheid november 55 er neer moeten zetten, maar ik dacht dat je dat wel zou begrijpen.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Misschien wel ja, maar om nu een conclusie te trekken uit 2 winters. Dat kan net zo goed dikke toeval zijn!