Een ding ben ik zeker: Deze winter wordt ongewoon.
Dat vindt ik juist leuk, baseer zelf op alle plaatjes en verhalen hoe het gaat worden. Probeer voor mezelf de eerste sneeuw te ontdekken, en hopelijk dan ook goed hebben . Bepaal lekker mijn eigen weerbericht.
Dat de winter ongewoon is, is ook leuk, zou toch saai zijn als elk jaar dezelfde dag sneeuwt en je precies weet wanneer je ijzers eronder kunnen. Voorlopig kunnen die nog in het vet blijven als ik de plaatjes zie. Al zie ik heel langzaam de kou Nederland binnentrekken. Geduld is een schone zaak.
Als we nou een duppie kregen voor elke keer dat de verkeerde datums worden gebruikt ( ook de komende maanden).. kunnen we er een mooi avondje van eten
Maar goed..
We houden ons hier bezig met meteorologie niet met astronomie dat betekent dat voor meteorologen de winter begint op 1 december en dat deze eindigt op 1 maart.
wedden dat we dit 3 pagina's vanaf hier al weer vergeten zijn | Gewijzigd: 27 november 2011, 00:24 uur, door Callie-P
ik denk dat het over een week of 4 wel de kansen toe gaan nemen
Op de kaarten is die al begonnen.
Volgens deze kaarten een L in het noorden, een H in het zuiden, en een warmtebassin Rusland. Bye Bye Winter als dit klopt ;àn wij komen btw in de straalstroom. Een storm deze winter is groter dan dat er eens sneeuw valt. | Gewijzigd: 27 november 2011, 00:37 uur, door Vahnstad
ik weet, het is nog meer dan een week. Maar aangezien het toch steeds in de kaarten blijft rond die periode kan het wel wat worden. Het moet nog wat opschuiven, en kleine verandering in de temps!
Bovenluchten in grootste deel van belgie koud genoeg(zeker winterse neerslag bijna gans benelux)
De neerslag is er ook. Dus het kan wel wat worden..
De temperaturen zullen erom spannen.
Maargoed, het kan nog veel veranderen. Het is maar om beetje in winterstemming te komen
Dat is net zo erg als die vragen over sneeuw hoe laat het komt , of over dat het westen altijd naast de pot piest .
Ik reageer misschien bijna nooit, maar lees wel alles , het word er alleen niet leuker op zo .
Hou het gewoon positief en ga niet zeggen dat het al voorbij is terwijl het nog niet eens begonnen is . Nu word het al afgeschreven en die zelfde mensen durven dan ook ook nog te zeggen dat je niet vooruit moet kijken | Gewijzigd: 27 november 2011, 00:51 uur, door mochino
Een keer zal die vast naar beneden gaan. Maar wanneer is de vraag. Maar aan de andere kant waar baseer jij het op?.
Mijn gevoel zegt een late maar een stevige winter.
hoezo winter ?
nja is effe off topic sorry
Ondanks dat het normaal is voor die regio. Vind ik het wel iets hebben een -50 1 Dec.
Maar goed..
We houden ons hier bezig met meteorologie niet met astronomie dat betekent dat voor meteorologen de winter begint op 1 december en dat deze eindigt op 1 maart.
wedden dat we dit 3 pagina's vanaf hier al weer vergeten zijn
Klopt, maar ik blijf erbij dat het beter is om de astronomische indeling aan te houden. Waarom? De meteorologische indeling is gebaseerd om onze indeling in maanden, en de precieze scheidslijnen zijn dus volledig kunstmatig en hebben niks met het weer te maken. De astronomische indeling daarentegen is gebaseerd op de stand van de zon, en dat heeft wel degelijk veel invloed op het weer en is dus beter als richtlijn te gebruiken.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Het is inderdaad pas eind november wat in mijn ogen zowel astronomisch/meteorologisch en zelfs gastronomisch (yep horeca) geen wintermaand is dus waar maken we ons nu druk over.
Ik zit al 6 weken te wachten op een dikke 6 bft om eindelijk weer eens het water op te kunnen om te kitesurfen. De afgelopen weken alleen maar geen wind, foute richting of werk gehad dus sta al te lang "droog".
Morgen om 11.15 een tandemsprong op Zestienhoven gepland maar die gaat hoogstwaarschijnlijk voor de 3e keer niet door.... 1x mist, 1x laaghangende bewolking en morgen/straks dus teveel wind.
Niet geklaagd want morgen vrij en dus lekker het water op...
We zitten midden in de herfst dus laat eerst maar een paar goede stormen komen die ervoor zorgen dat alle hoogs en laags een goed door elkaar gehusseld worden.
Het enige waar ik mij zorgen over maak dat de sneeuw/ijs bedekking dit jaar ver achter blijft al is daar op dit moment in Scandinavië al behoorlijk verandering in aan het komen.
Nogmaals, het is pas eind november. Als half/eind december de winter op gang komt dan kunnen we zeker gezien de soms ietwat vreemde verschuivingen van de seizoenen nog van een heerlijke winter genieten in januari, febuari en maart.
Vorig jaar begon het heel, heel vroeg maar was het ook heel snel afgelopen. Dit jaar dus hopelijk een echte ouderwetse winter..
Jan reageerde dan ook op wat ik zei, 2,3°C warmer dan normaal is in België. Ik zou het raar vinden als je dat niet ongewoon vindt.
Hoeveel mensen zitten al fout met de voorspelling van de hellmangetallen voor november? Ik ook hoor, ik had er 5 staan. Komt jammer genoeg niet uit. Ik denk dat mijn 40 voor december ook teveel gevraagd gaat zijn. | Gewijzigd: 27 november 2011, 09:09 uur, door Marga
Dat is net zo erg als die vragen over sneeuw hoe laat het komt , of over dat het westen altijd naast de pot piest .
Wat?
Het waait hier op het moment wel vrij hard!
Aach en weetje om even on-topic verder te gaan, ik hoop op een mooie witte kerst(heb de kaarten nog niet bekeken:))
Ik kom alvast in ieder geval lekker in de stemming met de muziek, en verder kunnen we alleen maar ''hopen''
Komt goed, en over dat ''negatief gezeur'' van sommige mensen, jongens zet je erover heen, net als oorlog en hongersnood zul je ook dat nooit uit de wereld helpen