Kan iemand me een goede ECMWF link geven, want wetterzentrale geeft geen details weer van ECMWF
EC en de GFS 6z run hebben een klein winters tintje | Gewijzigd: 26 november 2011, 21:13 uur, door Vahnstad
En die kaartjes van de Russen, die worden niet uit een glazenbol gemaakt. Een persoon, ik noem hem 'voldermort' heeft alleen gezegd dat November zacht zal lopen en de rest van de winter ook.
Met alle respect maar tot nu toe, en met de pluimen die ik zie en alle kaartjes die hier langs komen heeft hij gewoon gelijk.
Edit: De kaarten wijzigen niet elke dag, onzin argument.. ze zijn al tijden het zelfde. | Gewijzigd: 26 november 2011, 21:13 uur, door xzaz
Ik deel zen mening wel. Met een huidige westcirculatie komt er net zo min een einde aan als met zo een Eurohoog. Ik ga er ook vanuit dat we een vrij normale tot zachte winter krijgen. Neemt niet weg dat we wel kansen hebben. Want met de huidige situatie koelt de Alpen en het vasteland goed af. Mocht de wind dan draaien dan komt de kou wel. Maar met de huidige vooruitzichten gaan we absoluut geen schaatsijs en noemenswaardige sneeuw krijgen. Dit gaat waarschijnlijk net zo een hardnekkig patroon worden als de afgelopen maand, alleen dan een soort WC. En voor mij is een winter goed als we sneeuw in december hebben, daarna hoeft het voor mij eigenlijk niet meer.
Dat die elke dag veranderen, prima maar de conclusie veranderd niet.
We gaan gewoon een normale-zachte winter tegemoed, we have to deal with it.
Hoe zie jij dit dan?
Bedoel je hiermee de aankomende periode,van zeg maar de aankomende 14 dagen.
Of de periode van nu tot 1 maart.
Al beantwoord | Gewijzigd: 26 november 2011, 21:20 uur, door albalinda
Kan iemand me een goede ECMWF link geven, want wetterzentrale geeft geen details weer van ECMWF
www.weer.nl>uitgebreid weer>Weerkaarten> Professioneel ECMWF>kiezen maar.
http://www.weer.nl/weerkaarten/professioneel-ecmwf.html
Er is momenteel maar een voordelige hoog van de zovele hogen die bestaan. Zever dus ! De juiste hogen hangt af van wat er voorheen gebeurd is op die plaats. Stel we hebben 12 graden in Noorwegen, en we krijgen noordenwind, dan is deze niet koud. Stel we hebben -12 graden, dan koelt het wel enorm af. Momenteel zijn die situaties niet zo gunstig, maar gunstiger dan midden november. Als de koude er is gekomen (en die komt enkel door een tijdelijke WC) dan mogen we noordenwind krijgen en dan kan het afkoelen. Het liefst van al heb ik nu een NW-wind, want momenteel vind ik een O-wind ook ongunstig voor de winter. Als het met een WC in Belgie ook zal afkoelen, en er veel neerslag zal vallen, dan verwacht ik dat de winter toch nog zal komen. Gewoon afwachten. Met de kaarten van nu ziet het er niet naar uit dat het snel echt zal afkoelen in Rusland, dus moeten we de kou van ergens anders krijgen
Kijk, dit is tenminste onderbouwd en een verwachting . Xzaz mening is nauwelijks onderbouwd en is naar mijn mening echt een glazenbolvoorspelling. Daar hebben we weinig aan. | Gewijzigd: 26 november 2011, 21:21 uur, door onno333
Idd,een onderbouwing en een gerespecteerde mening!
Alleen Januari en Februari zijn voor mij de echte wintermaanden
Winter eindigt voor mij niet in December
Ik mag bepaalde links niet plaatsen omdat die van bronnen komen die hier niet gewaardeerd worden. Kijk naar het Russische plaatje, kijk naar GFS, nu wordt weer gesteld dat die niet goed is bla bla bla, hij is wel goed hij geeft gewoon niet weer wat wij willen zien. Het is een trendt, normaal weer a 10 graden en de Opper vliegt naar beneden na 2 weken, dat doet die al 4 weken nu, en blijft dat doen. Zodra daar verandering in komt is het goed.
Edit:
We moeten gewoon af van de westerlijke stroming, de NAO moet naar beneden en de Laagedrukgebieden moeten zakken. Dat zie ik gewoon niet gebeuren.
Check: http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=312809
De Omega blokkade wordt opgeheven, maar de westerlijke stroming is zo snel. Als er een laagdrukgebied komt is het zo snel weer weg.. een langere tijd van echte winter zullen we naar mijn mening dus niet krijgen. | Gewijzigd: 26 november 2011, 21:31 uur, door xzaz
Maar is dit voor jou voldoende om aan te nemen dat we een zachte winter krijgen,de aankomende 3 maanden?
Ik denk eerder normaal met even koude periodes dan zacht. Zie ook mijn toelichting. Je hoeft er geen waarde aan te hechten. Ik ben xzaz maar, Johann en Jan hebben er nog vertrouwen in.
De komende weken vermoed ik vaak ZW en NW- winden, en dat laatste is voorlopig beter dan NO, omdat er in het laatste geval te weinig een koudebassin is opgebouwd. Conclusie: Een te natte en koude winter, als we niet teveel oiv van dat azorenhoog komen te staan
Maakt niks uit wie je bent,ik respecteer ieder zijn mening......
We moeten gewoon af van de westerlijke stroming, de NAO moet naar beneden en de Laagedrukgebieden moeten zakken. Dat zie ik gewoon niet gebeuren.
De Omega blokkade wordt opgeheven, maar de westerlijke stroming is zo snel. Als er een laagdrukgebied komt is het zo snel weer weg.. een langere tijd van echte winter zullen we naar mijn mening dus niet krijgen.
Mij maakt het ook niet uit dat je dat vind, maar ik stoor me aan verwachtingen zonder onderbouwing en je laat het zo zeker overkomen. Hier heb ik al wat meer aan en weet ik ook waarom je het denkt.
Edit:
De Omega blokkade wordt opgeheven, maar de westerlijke stroming is zo snel. Als er een laagdrukgebied komt is het zo snel weer weg.. een langere tijd van echte winter zullen we naar mijn mening dus niet krijgen.
Klopt, dat is in het slechte geval het gevolg ; dan hangen we dus af van luchtbellen.