Ziet er niet veel belovend uit in iedergeval
Maar de max temparatuur gaat tenminste eide van die pluim naar 4 graden ipv 10. Dus ik vind het wel een betere pluim. | Gewijzigd: 25 november 2011, 12:23 uur, door Cdtj3
Inderdaad als je het zo bekijkt wel
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Het ging over de lange termijn, die gaat tot 9 december in die pluim. De trend is in elk geval dalende.. Daar van uitgaande is er hoop dat de pluim verder zakt in het laatste deel. Er is nu nog niet veel te zien waar je op kan bouwen voor die periode. | Gewijzigd: 25 november 2011, 12:54 uur, door zwoof
Wat ik wel merk is dat er een WC blijft maar de temparatuur daalt wel, dat wil in mijn ogen dus zeggen dat zodra de wind uit net NO-O gaat draaien we gewoon winterweer krijgen.
Dat klopt helemaal, een pessimist zegt "ut vriest niet", een optimist zegt "het is toch al onder het langjarig gemiddelde van 6,8 graden voor 1-10 december"
Wat dacht je van lager?
on:
Hier even de sneeuwstaafdiagram van winterplaza, wat is gebaseerd op de pluimgrafiek.
Misschien even leuk om te posten. Zijn kleine kansen, maar elke kans is er één
on:
Hier even de sneeuwstaafdiagram van winterplaza, wat is gebaseerd op de pluimgrafiek.
Moet je die van het ZO zien dan
on:
Het is misschien niet veel nee, maar het is al leuk dat de staafdiagrammen uberhaubt wat te melden hebben qua sneeuwkansen. Het is toch een soort kick-off denk ik dan. Wie weet waar het naartoe evolueert.
Kan het wel even samenvatten.. ( licht) wisselvallig, en zoals anderen ook al schreven rond 5 december wat winterse buien maar niets blijvends op de grond. Op het einde van de run meer stabiel weer ivm een hoog wat zicht lijkt te nestelen *&%#@ boven Europa. Maar goed dat is lekker lange termijn en die laatste kaarten dumpen we mooi
Dus het is gewoon normaal winters voor NL begrippen.. ( al zouden wij winterliefhebbers liever iets met witte vlokken hebben of zo )
1 positief ding is er wel .. erg gaat een bak sneeuw vallen in de alpen.. dus de kerst is daar beslist wit. (Johan zal daar wel blij mee zijn)
edit: om toch iets positiefs te zeggen over de run(s); Het ligt niet vast allemaal zoals bijvoorbeeld vorig jaar het geval was in januari. Dus er gebeurt op z'n minst wat en al is het niet veel, de kans dat er iets positiefs gebeurt is groter dan met een blokkade.. ( ja ik weet het, ik probeer er ook maar een draai aan te geven ) | Gewijzigd: 25 november 2011, 15:16 uur, door Callie-P
[/quote]
En zo moet je het zien..
[/quote]
Ik waardeer je positieve kijk op het geheel.
Zal ik er nog een schepje bovenop doen dan?
Als je kijkt naar de pluimen valt een feit gewoon op. De temperaturen blijven gewoon langzaam dalen.
De winter is zich heel langzaam aan het voorbereiden op een rustige intrede halverwege/eind december.
Ik weet het , het is meer hoop en gevoel dan gebaseerd op daadwerkelijke feiten
De winter is zich heel langzaam aan het voorbereiden op een rustige intrede halverwege/eind december.
Da's enkel omdat één van de parameters waar de runs en pluimen ook rekening mee houden het langjarig gemiddelde en de klimatologie is, dus enkel logisch op dit ogenblik.
6,8°C is wel het gemiddelde voor november, december is iets van 4,5°C.