Ja, het scandihoog op die kaarten breidt zich later iets te ver richting centraal Europa uit, maar wat het mooist is is de straalstroom, die boven zuid Europa ligt. Een dergelijke zuidelijke positie was volgensmij in de winter van 2009-2010 ook constant het geval.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Heren, ook deze kaarten zijn voorspellingen voor over en nog eens voor over 2 weken...
@jan, vanmiddag? Toch niet het verschil van inzicht/mening met Johann?
@jan, vanmiddag? Toch niet het verschil van inzicht/mening met Johann?
ik weet voor 110 procent dat dit jaar een egte winter word in 1 keer zonder dat de de kaartendat aangeven we zullen zien geduld we zijn te verwend de laaste jaar nu langer dan toen als het niet zo is dan zeg ik nooit weer wat maar alles wat i zie en hoor moet een zware winter worden ik zie naar moeder natuur daar kan geen wetenschapper tegen op noem me maar een iemand die wat zegt .trust me er komt winter!!!!!
truste
Fijn dat je toch nog een . gebruikt hebt. Moet je vaker doen!!
Maar op het topic: Kaarten nog niet veel beter toch dees morgen. Of was ik weer te snel met kijken en heb ik ergens wat gemist? Heb een beetje haast.. Ik kijk na 9 uur nog eens goed. Ik zag op 500hPa "pas" vanaf 4 december leuke veranderingen. Maar goed. Straks nog maar eens kijken. | Gewijzigd: 25 november 2011, 07:51 uur, door Harry der Hund
Wat zie je dan? Zonder onderbouwingen kan iedereen wat zeggen. Van wie hoor je dat het een zware winter wordt?
Het kan altijd twee kanten op, 110% kans op een echte winter kun je vergeten. Als je onder een echte winter een strenge winter verstaat dan toch.
Alweer het vierde deel wat betreft winterdiscussie. We kunnen concluderen dat de depressie hard heeft toegeslagen. Vorig jaar gingen we de winter in op 25 november, dit jaar lijkt het echter ietsjes later te gaan worden, namelijk de 29ste november (zoals de recente weerkaarten aangeven). Persoonlijk heb ik liever dat alles half december komt, dan dat de winter zijn kruid in de eerste maand al verschoten heeft.
Inderdaad, de depressies slaan hard toe. Uit de recente GFS run (25-11-2011 06Z) is het een komen en gaan van depressies over Noord-Europa. Niet echt een voorbode voor stabiel winterweer. Deze run laat ook zien, dat er op korte termijn geen verandering gaat optreden in het huidige stromingspatroon, gezien de standvastigheid van het Azoren-hoog. Het wordt een ietsjes meer later dan 29-11.
Maar..... niets is veranderlijker dan het weer . | Gewijzigd: 25 november 2011, 08:27 uur, door cvandijk
Ja we gaan nog winter krijgen....
Nee ik weet niet of deze streng zal zijn qua Hellmann, waarschijnlijk wat we een ": normale"winter niemen (= Hellmann tussen de 40 en de 100)
Nee het zal niet van de ene op de andere dag van +8 naar - 19 gaan. Zowiezo geen plotse overgang.
De eerste weken is het nog mild, althans in de ogen van de mensen die op een strenge winter kicken, de temperaturen blijven gewoon hangen rond normaal . Tegen Kerst krijgen we veranderingen te zien op de kaarten. Kerst is als een echte Hollandse Kerst, frisjes en met wat licht neerslag . GEEN vorst. Op tweede Kerstdag gaat het wat kouder worden, wat doorziet in een geleidelijke overgang richting oud en nieuw... Zatlappen opgepast, hoewel niet extreem kan teveel alcohol in combinatie met de kou tot problemen leiden.. En dan wintert het nog een paar weekjes door, nog even wat warmer tussendoor en ergens half/eind februari gaan we naar het voorjaar.
Ik weet niet of het wat waard is maar ik lees nu al zoveel winterverwachtingen, ik denk ik doe ook eens mijn best.
Ja we gaan nog winter krijgen....
Nee ik weet niet of deze streng zal zijn qua Hellmann, waarschijnlijk wat we een ": normale"winter niemen (= Hellmann tussen de 40 en de 100)
Nee het zal niet van de ene op de andere dag van +8 naar - 19 gaan. Zowiezo geen plotse overgang.
De eerste weken is het nog mild, althans in de ogen van de mensen die op een strenge winter kicken, de temperaturen blijven gewoon hangen rond normaal . Tegen Kerst krijgen we veranderingen te zien op de kaarten. Kerst is als een echte Hollandse Kerst, frisjes en met wat licht neerslag . GEEN vorst. Op tweede Kerstdag gaat het wat kouder worden, wat doorziet in een geleidelijke overgang richting oud en nieuw... Zatlappen opgepast, hoewel niet extreem kan teveel alcohol in combinatie met de kou tot problemen leiden.. En dan wintert het nog een paar weekjes door, nog even wat warmer tussendoor en ergens half/eind februari gaan we naar het voorjaar.
Ik weet niet of het wat waard is maar ik lees nu al zoveel winterverwachtingen, ik denk ik doe ook eens mijn best.
Toch leuke bijdrage ! Je hebt het onderbouwd door samen te vatten met wat er in de afgelopen tijd gezegd is en wat je op de kaarten ziet..
dus goed hoor ! zouden meer mensen moeten doen ( stukjes schrijven met onderbouwing) | Gewijzigd: 25 november 2011, 10:02 uur, door Callie-P
http://www.weerstationlosser.nl/index.php?...02005&pid=5
Kortom DE MOOISTE SNEEUWDAGEN samen met 1979 die ik me kan herinneren......
welk jaar was dat?
Volgens mij was het hier niet zo erg, als ik me goed herinner.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Mooi?? Lijkt me verschrikkelijk.