Kijk onweerstopic eens door En wat betreft klimaatsveranderingen zou ik al helemaal niet te hard roepen
1. 'Daarvoor was het koud'
Dat het voor die warmte oprisping koud was is juist, heel koud zelfs. Doet dat volgens jou wat af aan interpretatie van de kaarten van de 15e en de 16e (de eerste twee die ik zonder datum poste), dat het een 'kansloze' (de aanduiding die Johann voor eerder vanmorgen geposte kaarten gebruikte) kaarten waren. Als je er vanuit gaat dat er na een koude periode een kortstondige onderbreking is en daarna weer een koude periode aanbreekt, waarom hebben we dan geen koude januari en februari vorige winter gehad. December was tenslotte ijskoud. Als je bedoelt dat een Eurohoog eerder opgeruimd wordt, een depressie sneller oostwaarts trekt en er makkelijker een Scandihoog ontstaat die verbinding maakt met een Russisch hoog (beer), als er voor de warme periode al een koude periode geweest is, dan vind ik dat een interessante theorie. Dus kom voor de draad ermee, graag.
2. 'Daarna was het koud'
Dat het daarna weer snel koud zou worden kon niemand met de kaarten van de 15 en 16e toen weten, dus ontgaat me je 'kleine oprisping'. Alleen achteraf weet je dat die oprisping er is geweest, niet tijdens het beoordelen van de kaarten van de 15 en 16e januari op het moment dat ze geproduceerd werden. Als jij met de kennis van nu (en dat het daarna weer ijskoud is geworden) nogmaals naar die kaarten kijkt, zeg je dan 'logisch dat de warme periode van korte duur zou zijn'? In dat geval ben ik heel benieuwd naar je theorie, serieus. Lijkt me interessant voor de discussie. | Gewijzigd: 24 november 2011, 18:40 uur, door Ben47
[...]
Dus kom voor de draad ermee, graag.
nie veel tijd, sta op het punt te vertrekken naar een feestelijke gebeurtenis...
Maar goed ven kort door de bocht was mijn eerste reactie "da's wel een heel dun tongetje met heel ver uit elkaar liggende lijntjes, zit niet veel achter".
Dit behoeft natuurlijk verdere uitleg maar ik mag toch aannemen dat we over een paar postjes een nieuwe draad krijgen waardoor we de draad een beetje kwijt raken
? In dat geval ben ik heel benieuwd naar je theorie, serieus. Lijkt me interessant voor de discussie.
Zie boven....
Sorry, moet nu echt vliegen....
Ik had het niet over het huidige klimmaatgebeuren want ik betwijfel of er in de laatste -tig jaar oude volkswijsheden zijn ontstaan... Die zijn toch vaal wat ouder dan nu..
...
Zie boven....
Sorry, moet nu echt vliegen....
Komt wel joh. Veel plezier.
Ziet er idd heel mooi uit. Een heel groot Portugees oorlogsschip (kwal)?
heeft wel wat overeenkomsten de PL is toch wel 1 van de mooiste winterverschijnselen | Gewijzigd: 24 november 2011, 18:59 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ik bedoel dat er op het moment feitelijk geen klimaatverandering is. Ja er zijn extremen geweest die aangedragen werden als zijnde klimaat verandering, maar feitelijk zijn dit soort schommelingen niets nieuws onder de zon. De veronderstelde klimaat verandering voltrekt niet NU, maar is een soort van fictie die modellen met "halve gare" informatie bronnen aandragen. Als je info in een computer stopt die niet klopt, of pure speculatie is krijg je een uitkomst die niet klopt. Zoals nu ook in de huidige data te zien is door een aanhoudende daling in de globale zee temperatuur. en een veel kleinere opwarming van de atmosfeer. 0.01C over 20 jaar en geen 1C
Ergo, de som over langere tijd verteld ons dat bepaalde weersomstandigheden een indicatie kunnen geven over de verwachtingen voor de toekomst.
Het zicht hier in zuid-limburg (Hoensbroek) is zeer beperkt; laten we zeggen dat ik de overkant van de straat niet meer zie! 81 meter geeft weerplaza aan, ik kan nog geen 20 meter verder kijken maargoed!
Hopen op een koudere pluim vanavond! Ik ga duimen .
Eens. Al was het vanmorgen wel leuk/druk hier. Veel "les" gekregen. Anders gezegd: Veel informatie langs zien komen hier, maar of het nu allemaal is blijven hangen....
jup, maar volgens mij, gaat het na 08 december beginnen verkouden, en ik gok op 14-15dec sneeuw (zoal die piet ...weetikveel zei. begin december en 14-15december grotere hoeveelheden sneeuw, ik denk mss die 14-15de wel. maar eigenlijk hoop ik dat het nog niet sneeuwt dan, (ik heb examens dan)