Dat gevoel heb ik ook ja..Hoewel er nog veel onzeker is en de kaarten nog elke dag anders liggen, heb je wel het idee dat er iets gaande is. Dat zorgt in ieder geval voor discussievoer want ik verveel mij deze ochtend in ieder geval niet!
Kijk, dat zijn nou kaarten waar ik blij van wordt.
(cyclonaal-oost)
Ciao Johann
Oosten wind?
kan maar zo geen omegablokkades in ieder geval dus alles kan als de weerssystemen mooi in beweging zijn; toch voor stabiele vorst moet de wind wel uit de goede richting komen | Gewijzigd: 24 november 2011, 12:29 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Geen !
Ciao Johann
En dit is wat ik daarnet (kaartje vorige run) ook probeerde aan te geven, H naar Scandi toe....
Ik denk dat je mijn reactie op die koude winterverhalen wat te negatief opvat ?
Dat ik gezapig reageer vind ik iets te makkelijk verwoord (op zijn zachts gezegd)
Ik reageer alleen maar op een bericht en onderstreep mijn visie.
Overal hoorde je de na de vorige winter toch ook reacties op die overdreven wintervoorspellers
En inderdaad "het is nog steeds geen ijstijd. De warme golfstroom draait nog op volle toeren. De koudste winter in 1000
jaar moeten we nog krijgen.
Helaas kwamen dit najaar vanaf september nog alarmerende berichten dan vorige winter.
Ook deze keer zullen we achteraf zeggen dat ze overdreven waren.
En nu het lijkt dat die horrorwinter van de Duitsers er één wordt zonder sneeuw (?_) komen er al weer berichten
over 2012-13.
Ik reageerde dus op de tendens dat steeds meer instanties, media met de gekste voorspellingen komen.
vandaar mijn vraag , waarom hij/zij dit artikel plaatste , Niet omdat dit niet geplaatst zou kunnen worden maar meer
waarom mensen nog steeds in dit soort berichten geloven en daar een bepaalde hoop uithalen.
Daarnaast schreef ik toch ook niet dat hij niet zo IJSKOUD moest reageren
Zo:"en nu weer...WEER | Gewijzigd: 24 november 2011, 12:41 uur, door sneeuwschuiver
Hoe bedoel je dat Ben? | Gewijzigd: 24 november 2011, 12:43 uur, door Tyshane
En weer een kansloze kaart. Wat hebben jullie vandaag ? Anti-winterse stemming ?
Zoals ik al eerder schreef zijn dit slechte kaarten. het Ruslandhoog blokkeert elke vorm van kou vanuit het oosten dan wel noord(oosten). Scandihoog doet dan niets terzake.
Ciao Johann
...
Ik vind dit toch wel de beste run van GFS tot nu toe. Genoeg potentie en dat Eurohoog is voorgoed weg voor een tijdje. Ik ben wel blij dit keer
Potentieel prettige platen! Dat is dus een tendens die welkom is. Oh en uh 'voorgoed' weg of 'voor een tijdje'?
Haha, lol!
| Gewijzigd: 24 november 2011, 12:47 uur, door Tyshane
Dit hogedrukgebied boven Rusland zoals op deze kaart,laat de kou netjes richting de Balkan vloeien.
Ik zie hierin niets anders dan een zuidoost stroming.(zie lagedruk daaronder)
Zie hierin niets anders dan zuid-ooststroming (ook door lagedruk ten zuiden van ons)
Klopt dit ?
Goeie uitleg van die hogedrukgebieden !
Ik wist het één en ander al van dit onderwerp.
Zou je ook nog een uitleg willen geven in combinatie met lagedruk.
Ik zie nu dus lagedruk (tegen de wijzers van de klok in ) zuid-stroming
lichte kanteling>hogedruk boven (wijzers met de klok mee) lichte voorkeur zuidoost stroming