Dat is goed toch, vorig jaar hoopte iedereen erop als ik me goed herinner.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
ben ook nieuw
hoor heel veel mensen zeggen dat de winter vorig jaar te vroeg is begonnen
en gelijk in eind november en december zijn kruid verschoten heeft
is dit uberhaupt mogelijk of is dit toeval?
Naar ik weet is dit directe verband nooit aangetoond, het zou dus in principe alle kanten op kunnen gaan. Toch voelt het misschien wel logisch dat als je een vroege winter hebt dan de winter dan 'op' is op latere termijn. Oh en welkom!
Huh..Scandihoog ?
Wrs nog niet helemaal goed wakker.
In ieder geval ben ik helemaal niet blij met dit soort drukverdelingen. Eigenlijk hetzelfde als dat we nu hebben.
Dit soort luchtdrukverdelingen hebben alle menige winter de kop ingedrukt en is zo'n beetje het slechtste wat je in de winter kunt hebben. Daarnaast in de Alpen geen sneeuw.
Ciao Johann | Gewijzigd: 24 november 2011, 09:39 uur, door Alpenweerman
Ik dacht ook meer aan potentiele kou uit Rusland met dat kaartje. Als de Russische beer goed koud is dan is dat voor de winterliefhebbers dus wel een goed kaartje idd!
In ieder geval ben ik helemaal niet blij met dit soort drukverdelingen. Eigenlijk hetzelfde als dat we nu hebben.
Dit soort luchtdrukverdelingen hebben alle menige winter de kop ingedrukt en is zo'n beetje het slechtste wat je in de winter kunt hebben. Daarnaast in de Alpen geen sneeuw.
Ciao Johann
Dan hoor ik graag van Jan waarom hij die kaart wel goed vindt (want de moeite om te posten) ?
Een kaart van 16 dagen ver, dus van generlei waarde, maar laat ons zeggen om bij te leren dan
Niets meer aan toe te voegen, beetje noordwest
Ciao Johann
Johan, je geeft een voorbeeld zoals ik graag zou zien dat iedereen dat doet als die kaarten met drukverdeling post. Gewoon met pijltjes aangeven wat de stromingen zijn. De grootte van de pijltjes afhankelijk van de mate van stroming. Dan weet je tenminste hoe de poster denkt dat het gaat worden.
Overigens denk ik dat de stroming boven de Noordzee en Nederland gezien de geringe verschillen in luchtdruk niet groot is en de geringe stroming meer ZO naar NW zal zijn dan van ZW naar NO zoals jij hem ingetekend hebt. | Gewijzigd: 24 november 2011, 09:59 uur, door Ben47
Een kaart van 16 dagen ver, dus van generlei waarde, maar laat ons zeggen om bij te leren dan
Zoals gezegd, kansloze drukverdeling,vooral dat hoog boven west Rusland houdt de winter op afstand en kou kan ons nooit bereiken zo. Zuidwestelijk stroming in Nederland , temperaturen ver boven nul. Hooguit stralingsvorst met geluk.
Heb dit soort drukverdelingen hier in de Alpen al eens mee mogen maken. Veel te zacht, geen neerslag en met zuidelijke hoogtewinden werd zand (stof) vanuit de Sahara gedurende meerdere dagen tot over de Alpen getransporteerd. Naast prachtig geel gekleurde luchten was zelfs de sneeuw in de bergen geel-bruinig door het zand.
Tevens hebben dit soort hogedrukgebieden de neiging naar het zuidoosten door te trekken waardoor het allemaal nog veel erger wordt. Kortom slechte kaart. Willen we winter dan moet er toch wel wat anders gebeuren.
Ciao Johann
Heb dit soort drukverdelingen hier in de Alpen al eens mee mogen maken. Veel te zacht, geen neerslag en met zuidelijke hoogtewinden werd zand (stof) vanuit de Sahara gedurende meerdere dagen tot over de Alpen getransporteerd. Naast prachtig geel gekleurde luchten was zelfs de sneeuw in de bergen geel-bruinig door het zand.
Tevens hebben dit soort hogedrukgebieden de neiging naar het zuidoosten door te trekken waardoor het allemaal nog veel erger wordt. Kortom slechte kaart. Willen we winter dan moet er toch wel wat anders gebeuren.
Ciao Johann
| Gewijzigd: 24 november 2011, 10:07 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Is een vergelijking denk ik.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/