overdag -5 en in de avond -10 dan zou ik een geweldige winter hebben met hier en daar sneeuw..
Ik ben bang dat velen hier dat met teleurstelling zouden zien aankomen, dat vrij "normaal"vinden.
Volgens mij zijn deze dan nog te hoog qua temp. mbt die 4e dec. naar 8 dec. nog niet gekeken, moet snel de deur uit.
| Gewijzigd: 23 november 2011, 12:17 uur, door Harry der Hund
Azorenhoog is ook altijd een drama.
Hoe is de NAO indix eigenlijks? Nog steeds negatief?
Ontopic:
@Jan v.O. Had jij nog naar die 100 hPa dingen gekeken met Johan zoals je gisteren zei? Ik moest even zoeken, maar dat gaat om de bovenste lagen begrijp ik (ruim 16500 meter oid)?? | Gewijzigd: 23 november 2011, 13:33 uur, door Harry der Hund
Bron: KNMI
Als de IJslanddepressie niet diep is en het Azorenhoog niet sterk, dan is het verschil in luchtdruk op de Atlantische Oceaan relatief klein en de NAO-index laag. Onder die omstandigheden, met geringe drukverschillen, is de straalstroom, een van west naar oost gerichte luchtstroming op zo'n tien kilometer hoogte, minder sterk. Slechtweergebieden en stormen die, veelal via de straalstroom naar West-Europa worden gevoerd, buigen dan naar zuiden af. Het gevolg is dat Noord-Europa relatief droog weer heeft, terwijl Zuid-Europa regen en wind krijgt. De NAO-index blijkt vooral in de wintermaanden van belang te zijn voor het weer in Europa.
Zo als ik het lees is een positiefe uitslag goed voor ons.
Want dan krijgen we regen en harde wind. Waardoor het warmte front weg geblazen kan worden.
Of zit ik er helemaal naast?
Je ziet het ook in 't grafriekje, de afgelopen week handen we een Negatieve NAO toen hadden we mooi weer omdat er een Hoog drukgebied gezellig boven ons landje zat.
Prachtig filmpje gemaakt door de BBC: 'Brinicle' ice finger of death filmed in Antarctic: http://www.bbc.co.uk/nature/15835017
Dat is pas horror
Edit2: Reageren op dit filmpje kan vanaf nu hier: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29315 | Gewijzigd: 23 november 2011, 15:51 uur, door Jdolky
Ontopic: , volgens mij is dat de hele aankomende periode wel, om naar uit te kijken. Ik zit zelf ook alweer te f5-en als een malle en dan is het wachten soms lang op die nieuwe runs e.d.
@Jan v.O. Had jij nog naar die 100 hPa dingen gekeken met Johan zoals je gisteren zei? Ik moest even zoeken, maar dat gaat om de bovenste lagen begrijp ik (ruim 16500 meter oid)??
Gaat meer over de 15-30km hoogte, maar heb het er nog niet met Johann over gehad