zo zie je wel dat er pak in scandinavie bijkomt! en in rusland ook wel. (in noorden en oosten koelt het dus flink af?) dus als de wind draait ...
Mooie kaartjes, wordt m'n gevoel over de komende tijd toch iets minder slecht door. De wind kan hier idd wat kou mee gaan brengen, maar met een WC heb je er alleen niet heel veel aan denk ik.
WC heb je niet veel aan nee, maar de wind kan veranderen. En als het echt zo warm blijft de komende 2 weken( wat heus nog verandert hoop ik) en dan plots overslaan naar NC of OC dan gaan we denkik wel steviger in de koude staan
Wat blijft is eigenlijk dat er bijna precies gebeurt wat er vorig jaar ook gebeurde. Vorig jaar zag ook bijna niemand de kou komen, met uitzondering van en paar mensen dan.
Uiteindelijk werd het langzaam aan in de laatste week kouder en het laatste weekeind ging alles in de stroomversnelling. Dat zal nu ook wel weer gebeuren. Eerst nog weer wat niet op winter lijkt maar dan gaat het lekker los.
En van elke slok Mummelman ook
Inderdaad, als het gaat sneeuwen breekt de gekte los hier. Dan gaat iedereen te keer als een stel jonge honden!
Valt mij overigens op dat het nog zo warm is hier... 10 graden gaf de auto aan net, ik krijg de neiging mijn zomerjas weer aan te trekken!
Dat zou tijd worden ja. De winter loopt daar echt behoorlijk achter!
Jongens...
Het is nog steeds herfst...en de winter komt er echt wel...tenslotte kunnen we er drie maanden van genieten..
Mzzls
Niets is zo leuk als een plotseling invallende kou, die zomaar op komt duiken. Hele chaos in het land om een klein sneeuwbuitje, heerlijk is dat!
Het is nog steeds herfst...en de winter komt er echt wel...tenslotte kunnen we er drie maanden van genieten..
Mzzls
Twee keer lezen graag
Ik reageer op een stuk wat gaat over Zweden en ik trek de conclusie dat de winter daar achterloopt.
De sneeuw die er nu ligt is minder dan normaal en kwam ook later. Ook in de rest van het land is het vrij zacht voor de tijd van het jaar.
Die winter hier komt vast wel, daar maak ik mij niet druk om. (Vooral ook omdat ik vanaf 12 januari voor 5 maanden in Zweden zit )
Tot nu toe is mijn verwachting van drukgebieden (op de verkeerde plaats)uitgekomen.
Ik heb mij zoieso neergelegd bij weinig hellmannetjes deze winter dus ik verwacht niets.
Die Soepkippenwinterverwachting die ik anderhalve maand geleden al in mijn verwachting
had gezet heeft mij doen besluiten de komende maanden mijn plannen wat betreft het aanvragen van enkele
weken vrij om schaatsend langs rietvelden of slenterend door sneeuwhopen den wintervreugd te aanschouwen
te cancelen en mijn vakantiedagen op te sparen voor het voorjaar (half februari, in eigen land
Die Soepkippenwinterverwachting die ik anderhalve maand geleden al in mijn verwachting
had gezet heeft mij doen besluiten de komende maanden mijn plannen wat betreft het aanvragen van enkele
weken vrij om schaatsend langs rietvelden of slenterend door sneeuwhopen den wintervreugd te aanschouwen
te cancelen en mijn vakantiedagen op te sparen voor het voorjaar (half februari, in eigen land
Is dit niet wel een beetje heel voorbarig? De winter is niet eens begonnen!
Lol, lach me gek als de winter echt invalt dalijk eerste decade december en dat die over is eind januari
Mzzls
Klopt wel, maar dat ging over Scandinavie, waar het rond deze tijd normaal al winters is
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
ik vind dit een beetje een eikelachtige opmerking,om mezelf nog maar een beetje zacht uit te drukken. | Gewijzigd: 22 november 2011, 20:35 uur, door visser
Ik heb er niet zo veel verstand van (ben lerende van jullie), maar als ik de temperatuurpluim zo zie en de control, oper en het gemiddelde die zo ongeveer gelijk lopen. En de pluim voor de windverwachting (windstoten) die piekt in het weekend, naast een oplopende neerslagpluim, mag ik dan concluderen dat we een paar natte, winderige herfstdagen gaan krijgen?
Die pluimen zien er volgens mij al weken zo uit. Ik ben echt benieuwd hoelang dat zo blijft. Maar het lijkt erop dat de boel voorlopig nog van geen wijken weet.
Als dat maar lang genoeg blijft doorsudderen, dan zitten we straks ineens midden in die door velen zo gevreesde kwakkelwinter. Sja, het blijft Nederland he, met dat gekke wispelturige zeeklimaat. | Gewijzigd: 22 november 2011, 20:29 uur, door Overbuurman
Tot nu toe is mijn verwachting van drukgebieden (op de verkeerde plaats)uitgekomen.
Ik heb mij zoieso neergelegd bij weinig hellmannetjes deze winter dus ik verwacht niets.
Als je maar niet half febr.gaat roepen dat het voorjaar??? is
Ik ook van jou skat . Zullen we er verder over ophouden dan? Zonde van het forum.
Met zo'n heerlijk koud flesje erbij dubbele vlokjes, dubbele lol.
Ik vind het altijd wel gezellig met die opgetogen meute over het "witte goud". Alsof de loterij gewonnen is als het witte goedje uit de hemel komt. Het lijkt haast manna voor een stel hongerige mensen. Het gaat eigenlijk nergens over en toch weer wel. Kortom laat maar weer komen die winterperiode. | Gewijzigd: 22 november 2011, 21:17 uur, door zwoof
Komt langzamerhand wat bewolking/warmere lucht opzetten en de temp zal vanacht
langzamerhand wat oplopen.
Ook al zijn de temp nu in de n/o hoek laag tot rond 0.
Nou, hier in Enschede al dik onder 0