in het N/O en Oosten overgaat in............
[PLAATJE]
Een mooi verloop voor een herfstmaand lijkt mij. Volgens het boekje zeg maar..
Een groot verschil tegenover België, nog 2,3°C boven het gemiddelde van november.
Ja in Ukkel is dat zo, hier is ondertussen het gemiddelde wel wat minder boven het gemmidelde denk ik. Echter toch nog wel meer dan 0,4 graden boven het gemmidelde, van de afgelopen +-2 weken met deze luchtdrukverdeling hebben wij maar 2 dagen met mist gehad. Terwijl in een groot deel van Nederland dat er veel meer waren. | Gewijzigd: 22 november 2011, 18:04 uur, door samverhoeven
in het N/O en Oosten overgaat in............
Viel mij ook op
Zal wel geen sn....worden?, loop wel met de gedachte om vannacht op te blijven
850 temp is nog te hoog volgens mij nog maar effe geduld met z'n allen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Zal wel geen sn....worden?, loop wel met de gedachte om vannacht op te blijven
850 temp is nog te hoog volgens mij nog maar effe geduld met z'n allen
Klopt is er net boven 0.
Niet opblijven,kan je bter na 28 novenber doen
Ik verwacht het niet,maar niet 100% uit te sluiten.....
Komt langzamerhand wat bewolking/warmere lucht opzetten en de temp zal vanacht
langzamerhand wat oplopen.
Ook al zijn de temp nu in de n/o hoek laag tot rond 0.
:S
Komt nog wel..... | Gewijzigd: 22 november 2011, 18:41 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
:S
pff,hopelijk krijgen we snel een winterprik met veel sneeuw. | Gewijzigd: 22 november 2011, 18:31 uur, door jorentje 1997
Maar als ik op dit moment naar de komende twee weken zit te kijken dan wordt je daar niet vrolijk van.
West tot zuidwesten stroming met zacht weer. Ik als winterliefhebber kijk altijd naar de pluspunten in de kaarten maar die zijn nu toch wel ver te zoeken.
Tja, dit doet mij denken aan een bekende uitspraak over leugens (ik weet niet meer van wie): "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistiek." Dat dit in veel gevallen zo bleek te zijn bewijst nog niks. Het is tot nu toe hooguit een contingent feit, puur toeval zou je kunnen zeggen. Er is een verschil tussen een causaal verband, waardoor iets noodzakelijk of in ieder geval met veel meer kans volgt op iets anders, of een contingent feit, waardoor iets toevallig (vaak) volgt op iets anders. Dit laatste lijkt me hier het geval. Om ook daadwerkelijk aan te tonen dat er een dergelijk causaal verband is zou men het weer moeten kunnen simuleren of nabootsen, en dat op zo'n grote schaal die simpelweg niet mogelijk is. Wel is het denkbaar dat dit ooit met behulp van computermodellen en berekeningen aangetoond of ontkracht kan worden, maar om zoiets te maken is onze kennis van het weer simpelweg veel te gering.
Maar stel he, stel dat er inderdaad een dergelijk verband is. Het zou dan zeker niet onlogisch zijn dat dit voor de andere maanden ook zo is, i.e. dat een bepaalde september een bepaalde oktober tot gevolg heeft, en daarmee de winter beinvloedt. Augustus heeft weer invloed op september, en zo beinvloedt alles de winter. Maar zo beland je in een absurde regressio ad infinitum waar in feite het hele weer voor de eeuwigheid al gedetermineerd is. Het is niet ondenkbaar, maar het is wel absurd.
je moet wel even zoeken maar ergens in de afgelopen pagina's is deze discussie naar voren gekomen. En wetenschap zou wetenschap niet zijn als er ook onderzoeken zijn geweest met de conclusie dat het niets uitmaakt hoe koud of warm oktober en november zijn geweest.
Duitsland ( al ligt het aan onze grenzen) heeft veel minder last van de zee dan Nederland. Duitsland heeft veel sneller winterweer dan Nederland want wij liggen aan die waterput. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat het onderzoek wat je gelezen hebt voor Duitsland op gaat en niet voor NL.
Klopt, daarnaast scheelt het heel veel waar in Duitsland het onderzoek zich heeft afgespeeld. Geldt het bijvoorbeeld voor Keulen, dan kunnen we er voor Nederland al heel wat meer waarde aan hechten dan wanneer het onderzoek verricht was in bijvoorbeeld Leipzig.
Inderdaad, het ziet er redelijk triest uit voor de winterliefhebbers nu. Maar niet getreurd, denk aan 2009: toen was het niks, maar dan ook echt helemaal niks met de winter. Tot op 14 december de hel losbarstte en we vervolgens tot eind februari behoorlijk wat winterweer hebben gehad.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik ben medeschuldig, ik heb novembermaanden met extreme winters vergeleken. Niet dat ik een verband wilde aantonen tussen november en d eopvolgende winter maar juist omgekeerd... Er werd op dat moment nogal gestrooid met volkswijsheden als dat een warme november gevolgd zou worden door een strenge winter... Ik heb dat verband niet aangetroffen, meeste winters na een warme (of koude) november waren normaal met daarnaast in beide gevallen wat extremen, waar tegenover staat dat bij de top tien van warmste novembers ook toevallig de warmste winter stond.