Ik kijk al een tijdje mee met Onweer-Online en vooral de ontwikkelingen rond de verwachte horrorwinter. Tot zover is het nog niet echt winters geweest, wel wat koude nachten. Vooral in het Noorden ook overdag frisser dan normaal, maar nog geen sneeuw. Maar dat is niet nieuw, zelf moet ik zeggen dat ik geen grote fan ben van de winter.
Misschien is het volgende ook wel leuk om te lezen, zelf weet ik niet hoe accuraat dit bedrijf is maar dacht wel leuk om te posten. Nou leuk, ligt eraan wat voor winter je graag wilt hebben.
Bron:WSI
Wat een positief nieuws . Kunnen de wanten weer de kast in! You made my day!
Dacht dat juist ook koud stabiel vriesweer slecht was, vooral omdat die lucht ook nog droog is.
Ik wete niet meer precies hoe het zat maar "gezonde vrieskou"zou een fabeltje zijn.
Hmmm... ik denk dat we de winter voor eind november wel kunnen vergeten.
Ook sneeuw hoeven we niet te verwachten. Misschien dinsdag de 29e wat natte drap, maar meer ook niet, zoals het er nu naar uitziet.
Edit: Ook de wind (storm) is vrijwel geheel van de kaarten.
Even de volgende pluim afwachten | Gewijzigd: 22 november 2011, 08:08 uur, door Ossekop
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
komende dagen zal de temps weer wat omhoog kruipen en wellicht wat meer wind en neerslag (het zal tijd worden). In de eerste week van December lijken mij de temps wat te gaan zakken.
Wat ik ook vaak voorbij hoor komen de laatste dagen is het gemiep op pluimen. Pluimen zijn pluimen en daar valt niet op te miepen. Mijns inziens geeft het 2 dingen aan, de trend die gezet gaat worden en de onzekerheid niets meer en niets minder.
We hebben nog niets te klagen met op t moment 1 graden buiten, In de alpen maken ze zich wat meer zorgen vanwege de latere start van het wintersport seizoen. Daar ligt immers onder de pakweg 2000m ook nog geen vlok.
Kortom geduld het is nog herfst
Volgens mij is er niks gedraaid, GFS en EC waren al die tijd al warm, gisteren ook al.... En eergisteren. Er is nog geen echte koude kaart zichtbaar geweest voor de tweede helft van november.
Welkom Delta, veel plezier hier!
Wat betreft je quote van Weather Services International zeg ik hetzelfde als voor alle andere lange termijn verwachtingen. Puur natte vingerwerk!!
Die van Weather Services International zegt:
'We expect the mildest winter in Europe since the 2007-08 winter.'
Nou dat hebben een aantal leden hier van O-O ook al geopperd. Voor zo'n gedachtengang heb je geen Meteobureau nodig. Het is immers niet zo gek dat je een mildere winter krijgt na een paar koude winters. Of dat ook echt zal gebeuren, tja, het kan, ik acht de kans ook groter dan dat het een koudere winter wordt, maar hoeft niet.
Ik hoop echter dat de kleinere kans, dat het een strenge winter wordt, uit komt. | Gewijzigd: 22 november 2011, 09:42 uur, door Ben47
Donderdag is het droog en rustig weer met opnieuw kans op plaatselijk mist. Daarna een meer dynamische atmosfeer ofwel meer wind uit het zuidwesten tot westen, periodiek enige regen en (vrij) zacht. Op maandag zijn maxima tussen 11 en 14 graden mogelijk.
geplukt van jan visser
Wordt het weer lente 14 graden ??
Mmmmm snel aangepast die site na gisteren, toen stond er nog:
In December, WSI forecasts:
Nordic Region Warmer than normal
UK Colder than normal
Northern Mainland Warmer than normal east, colder than normal west
Southern Mainland Warmer than normal east, colder than normal west
In January, WSI forecasts:
Nordic Region Warmer than normal
UK Colder than normal
Northern Mainland Colder than normal
Southern Mainland Colder than normal, except southeastern Europe and southern Iberia
Het is anders geweest, nu wordt het weer kouder.
Er is maar 1 manier om er echt achter te komen, de winter uitzitten en de balans op maken in maart/april.
Zoals de wind waait, waait m’n jasje. Net als de weerberekeningen. Het lijkt me dus ook vrij logisch dat dit op grote schaal gebeurd.