Het is met een beetje vorst er bij letterlijk subliem weer.
Geen ander weertype is zo subliem als mist
Bovendien als ik met dit weer mijn rookmachine laat blazen maakt die er erwtensoep van waarin je letterlijk geen hand voor ogen meer ziet
@JV 21/11/11
WESTCIRCULATIE KOMT OP STOOM
De westcirculatie op de Atlantische Oceaan gaat de komende dagen op volle toeren draaien. Bij ons passeert echter pas op vrijdag een eerste frontensysteem, gekoppeld aan een sterk uitdiepende depressie op weg naar de Noorse Zee. Of het front regen van betekenis zal veroorzaken is zeer de vraag. In de loop van het weekeinde laat het ECMWF (Europees weermodel) een verder toename van de frontale activiteiten boven het Noordzeegebied zien. Bovendien nemen, tussen een over Zuid-Scandinavië naar het oostzuidoosten koersende randstoring en hogedruk boven Frankrijk en Biskaje, de luchtdrukverschillen sterk toe. Dat impliceert meer wind ofwel de bezem gaat door de atmosfeer en dus volop ‘stuivende’ bladeren. Eindelijk dus wat meer ‘schwung’!
In Noord-Europa zal de komst van lagedrukgebieden en een koudere atmosfeer tot sneeuwval van betekenis leiden in onder meer de Noorse wintersportgebieden. | Gewijzigd: 21 november 2011, 18:12 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
[...]
hmmm,kan goed gemaakt worden in december??
Geen idee, de voorspellingen van de horrorwinter zijn nog niet echt begonnen, dat weten we pas eind november (eerste kou... of niet) en begin december (eerste sneeuw.. of niet).
En of dat nu uitkomt of niet maakt niet zo veel uit voor de rest van de winter.... hebben we eind november weer kou en begin december sneeuw, dan kan de rest van de winter nog mild worden, hebben we tot na Sint Nicolaas zijn verjaardag nog mild tot warm, dan kan het daarna inderdaad alsnog zo te keer gaan dat je spijt hebt dat je deze winter niet in de zak mee naar Spanje mocht....
zo is het toch net alsof je GFS de schuld van het weer geeft....
Na dat "geweld" kan alles opeens heel anders zijn en krijgen we hopelijk een winterse "setting".
Daar zien we de laatste runs ook niet veel meer van terug. Hooguit kracht 8 in de Duitse Bocht ter hoogte van Helgoland/Deense grens
Na dat "geweld" kan alles opeens heel anders zijn en krijgen we hopelijk een winterse "setting".
hopelijk komt die winterse 'setting' snel.
maar begin december ziet er goed uit volgens mij
Ben het met je eens dat de eerdere voorspellingen voor vrijdag en zaterdag a.s. er een paar dagen terug veel heftiger uitzagen, helaas.
Het is echter nog niet zover dus kan er nog van alles veranderen, ook positief!
Als we nu eindelijk maar een keer van dit saaie weer afkomen....
Ja, als je 850 hpa temperaturen van boven de 0 graden koud wil noemen. Sneeuw mogen we daar in ieder geval vergeten.
Als de temperaturen goed zijn ja. Anders een mooie regenmaand.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Als de temperaturen goed zijn ja. Anders een mooie regenmaand.
GFS oper is een warme "broeder" binnen de Ensembles, een graad 5 tot 7 boven het gemiddelde vanaf 29 november !
Maar niet al te serieus nemen de kaarten van GFS.
Ciao Johann | Gewijzigd: 21 november 2011, 19:38 uur, door Alpenweerman
Maar niet al te serieus nemen de kaarten van GFS.
Ciao Johann
gaat het merendeel van de kaarten voor een weersverandering vrijdag met (regen) of eerder niet?
Kijk zelf maar eens naar de GFS12 ENS voor bv midden Nederland
(groen is de hoofdrun)
Ciao Johann
(groen is de hoofdrun)
Ciao Johann
merendeel onder 0 maar ja, GFS klopt niet zo vaak de laatste dagen vind ik
Gelieve geen plaatjes te quoten aub. Dit om het topic overzichtelijk te houden. | Gewijzigd: 21 november 2011, 19:52 uur, door Bart Standaert
en een paar dagen gelden was GFS bij velen "halelujah" omdat er wellicht heel misschien leuke ontwikkelen op te zien waren...
GFS heeft nu verwachtingen tot wel 7 december toe en dat lijkt nog vrij warm maar wat zou dat, de winter duurt daarna nog drie maanden minus 1 week.
Nu vraag ik me af, de meeste verwachtingen voor een strenge winter (van wetenschappelijk beredeneert tot "ik voel het gewoon" (al dan niet aan theewater of eksteroog) ) gingen of gaan uit van eind november, begin december.
Wat nu als de winter pas eind december begin januari invalt en toch een week of 4 streng is. Of we hebben in december en de eerste week van januari een strenge winter en daarna niet meer. Van wie zeggen we dan dat ze er naast zaten??
GFS heeft nu verwachtingen tot wel 7 december toe en dat lijkt nog vrij warm maar wat zou dat, de winter duurt daarna nog drie maanden minus 1 week.
Nu vraag ik me af, de meeste verwachtingen voor een strenge winter (van wetenschappelijk beredeneert tot "ik voel het gewoon" (al dan niet aan theewater of eksteroog) ) gingen of gaan uit van eind november, begin december.
Wat nu als de winter pas eind december begin januari invalt en toch een week of 4 streng is. Of we hebben in december en de eerste week van januari een strenge winter en daarna niet meer. Van wie zeggen we dan dat ze er naast zaten??
Wat nu als er binnen nu en 2 weken wel die winter komt............
| Gewijzigd: 21 november 2011, 20:39 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik vraag mij hardop af wat het nut is van deze bijdrage. Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: Ja. Dan is de soep heter in de kom dan het gegeten wordt oid. Of iets met een appel en een boom.