tegen vrijdag zijn alle weercomputers weer bijgedraaid en blijft het gewoon weer zonnig, stel je voor
....en mistig (zoals dezer dgn) maar goed zoals we weten: ti's maar 1 run dus hopen we op de volgende run en zien hoe die dan "uitpakt" | Gewijzigd: 20 november 2011, 17:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Heeft te maken met het volgende: Aangezien er in de omgv van het poolgebied/Groenland wel een aadige portie kou bevindt ( tot -50!) zouden de druksystem in die omgevingen voor een transport van kou kunnen zorgen naar het zuiden - dus hoe hoger de luchtdruk boven Groenland is en hoe lager die boven Russ/Scandi des te meer "afzakking" richting lagere landen... maar dit is tot nu toe allemaal ver weg - dus nog geen patroon om echt al iets over te kunnen zeggen dat het ook plaatsvindt | Gewijzigd: 20 november 2011, 18:22 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Is het bijna winter, krijgen we een hogedruk die eigenlijk in de zomer daar moest zijn.
Het is niet omdat als het in december tegen valt dat het daarom verder ook hoeft tegen te vallen hé | Gewijzigd: 20 november 2011, 20:26 uur, door thunder and lightning
Maar uiteindelijk komt de winter uit de koelkast en vergeet de koelkastdeur achter zich dicht te doen wat leid tot koud winterweer . | Gewijzigd: 20 november 2011, 20:32 uur, door reedtimmer
Ja, als je daar naar kijkt zou je bijna gaan denken dat we een koude lente gaan krijgen
Keiharde vorst met sneeuw (stormen)is ook welkom,alles beter dan die saaie westcirculatie met voortdurend regen en wind.
http://www.buienradar.nl/weerbericht.aspx?...winterprognoses
Ja, als je daar naar kijkt zou je bijna gaan denken dat we een koude lente gaan krijgen
In onze regio is het in 2011 vrijwel alleen maar 'net niet' scenario geworden. Geen heftige dingen, nee alles saai. Saaiheid ten troef was het in alle seizoenen, oftwel echt een zeeklimaat. Vooral de temperatuur is toch best saai geweest en verkeerd voor de seizoenen. Alles loopt scheef kwa weer, dus lijkt het me logisch dat dit ook scheef word. En tuurlijk was ik blij na de runs van GFS gister met winterse buien en alles erop en eraan, maar telkens verdwijnen de winterse settings weer. En je hoort in november geen totaal winters plaatje te verwachten, maar er zouden op zen minst lichtpuntjes moeten zijn, maar die zijn er amper of helemaal niet. Ik heb ook liever winter in december dan in januari. December is ook veel leuker met sneeuw enzo. Februari hoeft het al niet meer van mij part.
Een goed ontwikkelde omegablokkade kan meerdere dagen stand houden en gaat soms over in een afgesnoerd hoog, waarbij de lagedrukgebieden eromheen lopen, of het trekt zich naar zuidelijkere breedten terug, waardoor een zonalisering van het weertype plaatsvind. | Gewijzigd: 20 november 2011, 21:28 uur, door Verwijderde_gebruiker_04