http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/defaul...mp;element=snow
weerplaza ziet het helemaal zitten
heheh wist niet meer wie dat was.. maar hij was leuk ! (staafmixer)
Eerst maar eens die depressiemarathon afwachten eind deze week
Maar als we nu toch zo ver zijn, kunnen we dan met gladde daken niet net zo goed nog twee weken wachten, to na 5 december???
Tamelijk onstuimig ja, maar zeker niet extreem. Ok de pluimgrafieken voor west, noordwest zuidwest en noord geven de pluimen gewoon een windkracht 9 aan, slechts een enkel lid wil hoger gaan
Hierbij even een update van de waterstanden van de Rijn. De Rijn bij Lobith is opnieuw gezakt afgelopen week, maar wel minder dan verwacht, stond de Rijn vorige week nog op 7.19 meter boven NAP, nu staat hij nog op 7.05 meter boven NAP. Met name de zijrivieren zijn niet of nauwelijks gezakt. Het is niet duidelijk waardoor dit komt, immers is er geen neerslag gevallen. Of de Rijn onder het all-time low van 6.90 duikt hangt af van de neerslag die er, zoals het nu staat, in het weekend gaat vallen. Het gaat er om spannen, want volgend weekend is precies het moment dat hij er onder zou duiken als het droog blijft. Het is in ieder geval min of meer zeker dat de Bodensee naar de laagste stand ooit zakt, dit record wordt waarschijnlijk donderdag gebroken.
Zoals vast in het nieuws gehoord heeft de scheepvaart veel last van de lage waterstand. Vrachtschepen kunnen nog maar 40% van hun capaciteit gebruiken.
De komende runs/pluimen zullen ook uitwijzen of de Rijn laag blijft, we wachten het af...
Op naar de volgende run.
Idd,volgende x beter.
hier aan de kust is geduld nodig
maar als het zaterdag al sneeuwt in belgie ben ik al blij
kmi denkt er wel anders over héé??
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op Vlaamse weer bureau,s die voorspellingen doen voor de Eifel. Ik volg liever de Duitse weer bureau,s. Maar goed we wachten af kan morgen zo weer anders zijn. Maar om te horen dat we mogelijk de eerste sneeuw krijgen deed me erg warm worden | Gewijzigd: 20 november 2011, 12:21 uur, door Eifel
In de heersende weerssituatie komt dinsdag weinig verandering. Woensdag kan er onder invloed van een zwak front een weinig regen vallen. Vervolgens neemt de hogedrukinvloed gestaag af en met name tijdens het weekeinde speelt de westcirculatie de eerste viool. Dan een grote kans op regen, meer wind en vrij zacht weer
->Herfsttopic gaat dan ook het roer overnemen | Gewijzigd: 20 november 2011, 12:45 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ik zag voorbij komen dat er veel te weinig neerslag viel voor een goede winter.
Maar kan het niet zo zijn (ik weet er 0.0 vanaf) dat de neerslag in mistvorm komt?
Het valt me namelijk op dat het ontzettend veel mist de afgelopen weken.
Ik zag voorbij komen dat er veel te weinig neerslag viel voor een goede winter.
Maar kan het niet zo zijn (ik weet er 0.0 vanaf) dat de neerslag in mistvorm komt?
Het valt me namelijk op dat het ontzettend veel mist de afgelopen weken.
even opgezocht:
Net als wolken bestaat mist uit hele kleine waterdruppeltjes, ontstaan door het condenseren van waterdamp. Deze fijne druppeltjes zweven in de lucht en belemmeren het zicht zeer sterk. Hoe meer van die fijne druppeltjes er in de lucht zweven, des te dichter is de mist en des te kleiner de afstand waarop we nog wat kunnen zien. Officieel wordt in de weerkunde van mist gesproken als voorwerpen op een afstand van 1000 meter of meer niet meer te zien zijn. Kunnen voorwerpen verder weg ondanks de aanwezigheid van kleine waterdruppeltjes nog wel onderscheiden worden, dan spreekt men van nevel. Is het zicht minder dan 200 meter, dan hanteert men de term 'dichte mist'; deze is ronduit verkeersbelemmerend. Wordt het zicht nog veel slechter, minder dan 50 meter, dan wordt gesproken van 'zeer dichte mist'. Een automobilist kan in zeer dichte mist nauwelijks nog reageren als er onverwacht een obstakel opdoemt. Situaties met zeer dichte mist zijn geen uitzondering, maar komen geregeld voor.
maar ik zou het nu niet direct 'neerslag' gaan noemen
Voor mijn locatie klopt die nooit. het is bijna elke keer 5 C kouder dan wat er op de pluim staat.
Zo als vanochtend de pluim zei dat het niet zou vriezen maar me auto was 1 grote ijsklont
Dus niet alleen de ramen maar echt alles zat onder het ijs.
Op naar de volgende run.
Wacht de 12u run maar af, dan heb je ook een mooie vergelijking met de 12u run van EC. Maar goed, dit zijn mooie dagen om het gemiddelde van de maand november naar beneden te halen Zoals de temperatuurverloop is zal november niet veel te warm gaan verlopen zoals eerder hier gesuggereerd werd | Gewijzigd: 20 november 2011, 13:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik heb ooit gelezen of gehoord dat de 12Z van GFS ook de meest betrouwbaarste is.. weet niet of dat zo is.
Door al die mist vallen de temperaturen idd lager uit voor veel plaatsen. Dat is goed voor het gemiddelde.