Ja, en die heeft evenveel kans van slagen als de andere 49!
Misschien gek maar ik hou daar juist van. Hardlopen doe ik elke dag ook al ligt er een berg sneeuw
Maar met ijzel is het een ander verhaal.
Zaterdag 24 november 1962
Stijging in temperatuur (Van onze weerkundige medewerker, Hans de Jong)
In verreweg de meeste gevallen volgde er echter op novemberkou een zachte, soms zelfs zeer zachte winter. In de vorige eeuw vinden we, betrekkelijk dichtbij elkaar twee uitzonderingsgevallen. Zowel in 1879 als in 1890 (de legendarische winter!) duurde een in november begonnen vorstperiode voort. In eerstgenoemd jaar tot begin februari, in het andere jaar tot... 1 april. Terug in het heden verwondert het, dat Riusland op het ogenblik zulk zacht weer meemaakt. In Moskou werd in de nacht van donderdag op vrijdag geen lager minimum dan ... +5 gr. C. waargenomen. In Eelde was het ... 12 graden kouder.
1890 :5 maanden winter? ,hoop dit jaar 4 maand ,november kan al niet meer
Nee, er waren verschillende horror voorspellingen.... Sommigen begonnen half november, een paar eind, ook begin december en zo voort. En zelfs als iedereen er naast zit en we kwakkelen door tot half januari, dan kunnen we nog wel een strenge winter krijgen voor de tweede helft van januari en februari.
Het kan allemaal nog veranderen voor begin december. Ik hoop echt op een super winter die ik nooit meer zal vergeten
Niet zo voorbarig, het kan ook een winter worden die je niet meer zult vergeten (ander ikoontje he) . Je weet niet wat voor rampspoed je kan overkomen als het een echte horrorwinter wordt.
Of nu iedereen het voorspelt of niet, lange termijn valt niet te voorspellen. Het kan alle kanten op zoals elke winter.
Er zit toch wel iets in.. Als iedereen hetzelfde voorspeld..
Als ik nu naar de november temperaturen kijk dan denk ik steeds terug naar de winter van 96/97,november begon toen ook te warm en in de loop van maand werd het koeler zie eerste plaatje en 2e plaatje november 2011
zien jullie de overeenkomsten,
de daaropvolgende december en januari werden kouder zodat we in januari (4e) een elfstedentocht hadden.
.
Ik weet dat het weer geen geheugen heeft maar de huidige maand vind ik toch aardig overeenkomen met de november maand van 1996.
Dus ben heel benieuwd of we weer een herhaling te zien zullen krijgen.