Het KNMI uitte eerder al zijn twijfels over de stations, zoals het Duitse weerbureau Donnerwetter, die een horrorwinter voorspelden. De voorspellingshorizon voor het weer is hoogstens 10 dagen, meent het instituut. 'Verder voorspellen blijft een hachelijke zaak. Het weer is zeer complex', aldus Cees Molenaars van het KNMI.
Bron: AD.nl | Gewijzigd: 18 november 2011, 16:55 uur, door albalinda
Hoop niet dat we een zachte winter krijgen, want dan wordt ik depri.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
is een discussietopic, ik ga ervan uit dat we begin december te maken gaan krijgen met de eerste sneeuw.
Hoop niet dat we een zachte winter krijgen, want dan wordt ik depri.
als zo vaak is gezegd.......... halverwege december zou ik me pas zorgen maken november is nog altijd een Herfst- maand
Ik vermoed dat het zachte najaar er aan bijgedragen heeft dat de zeewatertemperatuur later afneemt wat indirect weer invloed heeft op de temperatuur.
zie http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=315315
Ow dan komen wij goed weg. En hebben wij daarna dikke sneeuw pret.
wat versta jij onder winter of de term horrorwinter??
Wat is jouw conclusie?
Mijn conclusie is simpel is nog steeds geen winter maar herfst.
Waar haal je uit mijn stukje tekst het woordje winter of überhaupt horrorwinter???
Dus ik weet totaal niet wat ik met deze vragen aan moet...
Van 16-11 22u (boven) t/m 18-11 10u (onder)
[+PLUIM]
Die control is de laatste tijd een uitzondering op de regel en is iedere dag weer anders. Vooral voor de woensdag en donderdag geeft ie nogal een vreemd verloop aan | Gewijzigd: 18 november 2011, 18:50 uur, door Ossekop
Niks aan het handje, de zeewatertemperatuur is toch best laag na die zachte tijd die we achter de rug hebben
http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/defaul...mp;element=snow | Gewijzigd: 18 november 2011, 19:26 uur, door marks