Nog maar even net als hun geduld hebben, kunnen wel alles willen maar krijgen? | Gewijzigd: 18 november 2011, 14:07 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Nog maar even net als hun geduld hebben, kunnen wel alles willen maar krijgen?
Prachtige beelden. Nostalgisch. Maakt dat je terugverlangd naar deze tijd.
De natuur denkt verder dan iedereen denkt, die bereid zich eigenlijk altijd voor op??
Als je een natuurmens bent en het weer je ook intereseert weet je het antwoord.
ik wacht op reactie.
Maar goed, ik ben dol op de natuur, maar ben slecht met bomen en zaden e.d. Vind ze wel altijd mooi.
Dat hoeft helemaal niets met wat komen gaat te maken te hebben (hoe vaak zie je ganzen naar het noorden, oosten of westen vliegen als er kou komt? of naar het zuiden als het warmer wordt?? vrij vaak is mijn idee). Veel eerder zal het aan gebeurtenissen in het verleden liggen zoals bv het hele droge voorjaar, toch het groeiseizoen. de reactie van "ff voortplanten"is niet alleen het gevolg van lustgevoelens maar ook van "oei wat lastig, ff nakomelingen maken voor de toekomst anders sterven we uit". Ook insectenvraat of afnemende vitaliteit kan een dergelijke reactie tot gevolg hebben. En veel boomsoorten hebben periodiek zaadjaren (5-8 jaar afhankelijk van de soort) waarin meer zaad geproduceerd wordt dan in andere jaren.
Wat een onzin
Of ze denken ik bewaar nog wat voor strax als het veel kouder wordt
Vogels denken niet. Ze reageren alleen maar op hun lege maag. Het fourageren door dieren heeft niets te maken met de verwachte weersomstandigheden. Ook een dier weet niet hoe het weer over 2 weken zal worden.
Zijn we terug bij de natuur en dr bomen, er was tot op heden nog genoeg te eten... waarom die vieze rooie besjes???
Ik hoop wel dat ze binnenkort gaan smikkelen, anders wordt ik weer suf gebeld door mensen die hulsttakjes voor hun kerststukjes willen hebben.
Kijk een Bosbouwer
Wij hadden zelfs minder zaden en vruchten hier vanwege een zeer late nachtvorst van een graadje of -5.
Ik heb dit jaar geen appels/peren/pruimen etc. gehad.
En dan krijg jij dadelijk weer opmerkingen te voortduren van: Ja omdat het niet in je straatje past bladiebla. Dus beter even onderbouwen. Wat was de score van de vorige filmpjes?
Is er dan nog kou onderweg naar ons land? De diverse computermodellen ruziën een beetje over de uitkomst van deze vraag. Het Amerikaanse NCEP is vrij duidelijk en laat volgende week ons weer vanaf de oceaan komen wat verder oplopende temperaturen tot gevolg zal hebben en dus een compleet anti-winterse setting. Het Europese ECMWF biedt kou- en winterliefhebbers hoop. Dit model ziet rond of na het komend weekend een hogedrukgebied boven Scandinavië wel zitten en voorziet rond de 21e of 22e zelfs een heuse kouinval met oostenwinden. De ervaring leert echter dat dit scoort klassieke winterse drukverdelingen na een poosje toch weer van de weerkaart verdwijnen. Het wat zachtere scenario lijkt dan ook kansrijker maar het is ook nog zeker geen uitgemaakte zaak.
sneeuwhoogte.nl