Opvallend is dat dat "noord" al een tijdje de warmte pluimen heeft, gevolgd door noordwest en zuidwest.
Noord,noordwest en zuidwest zullen het meest last hebben van de invloed van de noordzee denk.
Ik laat me graag afleiden
Dit tegen beter weten in.
Gemiddelde,tubes en grote/kleine spreiding is natuurlijk het slimst om naar te kijken!
Kijkend naar de kaarten en de continue machtsstrijd in de atmosfeer, kunnen we toch concluderen dat we langzaam maar zeker de winter in gaan. Steeds komt naar 1 of een paar mindere runs de kou toch weer de kop op steken en dreigend naar westen loert! Mark my words: Sinterklaas krijgt het zwaar!!!
Jan: keep up the good work!!
Laat ons niet in spanning en toon ons die kaarten die ons de winter laten in gaan !
Van 16-11 22u (boven) t/m 18-11 10u (onder)
Da's ook mijn idee en dat heeft dan te maken met continu wind uit het westen. Maar aan de andere kant is de regio `west ` ook lager dan de andere kustregio´ en waarom dan met name `noord`zo `hoog`?
| Gewijzigd: 18 november 2011, 12:24 uur, door Ricootje
Ja......Uhhh het noorden heeft meer "zeebreedte"vanuit het westen.
Westen over het relatief "smalle"kanaal en daarvoor land.
Zuidwesten relatief warmer zeewater.
NB; dit is een inschatting,gebasseerd op .........
Niet zoals voorgaande jaren pats boem ineens winter.
We weten allemaal hoe dat afliep, flinke winter in December maar daarna was het niet veel soeps meer.
Laat dit jaar de winter maar lekker lanzaam binnenrollen, misschien dat hij het dan wat langer volhoudt.
Die winter komt heus wel, vergeet niet dat het nog steeds herfst is!
Finland van links naar rechts,
sneeuwdek vandaag, temperatuur overmorgen, Ijsdek Botnische- en Finse golf (bij gebrek aan ijs de watertemperatuur van de 14e).
ZO dat is een flinke woei! Misschien is dit kaartje alleen meer van toepassing op het herfsttopic..tenzij deze woei ook sneeuw bevat | Gewijzigd: 18 november 2011, 13:06 uur, door Jdolky
Ik volg al heel lang dit topic.
We kunnen computerberekeningen hebben en alls wat erbij hoort.
Ik geloof ook wel dat er een pittige winter aankomt maar ik kijk naar de natuur.
Daarom gelijk een vraag
Waarom hebben vele bomen en struiken dit jaar zo een super rijke oost?
De natuur denkt verder dan iedereen denkt, die bereid zich eigenlijk altijd voor op??
Als je een natuurmens bent en het weer je ook intereseert weet je het antwoord.
ik wacht op reactie.
Voor de rest netjes hoor al de reacties en van Jan en anderen voor de nette kaarten.
Onweer-online is mijn site om het weer te volgen en wat meestal ook uitkomt
Alleen wil hier nog niet echt komen
Van de ene kant ben ik er blij om, anders krijgen we misschien in jan / feb niks meer
van de andere kant hoop dat het nou snel winter wordt, en dan alle drie dec / jan en Feb
Nog maar even weer genieten in Noorwegen
http://77.222.181.11:8080/view/view.shtml?...mjpg&size=1
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik volg al heel lang dit topic.
We kunnen computerberekeningen hebben en alls wat erbij hoort.
Ik geloof ook wel dat er een pittige winter aankomt maar ik kijk naar de natuur.
Daarom gelijk een vraag
Waarom hebben vele bomen en struiken dit jaar zo een super rijke oost?
De natuur denkt verder dan iedereen denkt, die bereid zich eigenlijk altijd voor op??
Als je een natuurmens bent en het weer je ook intereseert weet je het antwoord.
ik wacht op reactie.
Voor de rest netjes hoor al de reacties en van Jan en anderen voor de nette kaarten.
Onweer-online is mijn site om het weer te volgen en wat meestal ook uitkomt
Ik haak af. Een gokje waag ik dan wel: De natuur maakt zich op voor een koude periode, veel zaden bieden garantie voor de toekomst, zaden blijven met extreme kou prima intact. Dus, het gaat koud worden.
Maar goed, ik ben dol op de natuur, maar ben slecht met bomen en zaden e.d. Vind ze wel altijd mooi.
Alleen wil hier nog niet echt komen
Van de ene kant ben ik er blij om, anders krijgen we misschien in jan / feb niks meer
van de andere kant hoop dat het nou snel winter wordt, en dan alle drie dec / jan en Feb
Nog maar even weer genieten in Noorwegen
http://77.222.181.11:8080/view/view.shtml?...mjpg&size=1
Edit: goeie webcam!!
In Scandinavië wil het ook niet niet echt opschieten hoor! In Zweden was pas op 7 november heel het land nog sneeuwvrij, iets wat nog niet voorgekomen is sinds het begin van de metingen.
Dit stukje zegt bijvoorbeeld dat de tot nu toe gemeten minimumtemperatuur van -11.1 bijzonder hoog is.
http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/mycket-blyg...-i-host-1.18615
yr.no maakte een mooie vergelijking met het sneeuwdek van vorig jaar en dit jaar.
Maar vergeleken met 2000 is het nog niet zo erg
Conclusie: ook daar moeten ze geduld hebben, net als wij. | Gewijzigd: 18 november 2011, 13:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_03