Vorig jaar was de koudste dag van het jaar op 20 dec met gemiddeld -7,7 en 2 jaar geleden was het 19 dec met gemiddeld -7,9 in de Bilt dus lijkt me logischer dat je voor 18 of 21 december gaat!
Ja, de wintergekte gaat ver bij sommige mensen.
Juist! Helaas jammere mensen nog steeds op hem vanwege die superstorm, nou die storm is er wel geweest tussen IJsland en Schotland. Als mensen nu ook eens wat van hun eigen laten horen die keren die hij wel gelijk had.... Maar helaas dan hoor je niemand. Het is makkelijker om je oordeel al klaar te hebben dan zelf enige kennis cq input erin te steken | Gewijzigd: 17 november 2011, 20:37 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Oh neem me niet kwalijkhet zal best dat deze meneer een goeroe is in de meteo, maarja ik heb hier bij O-O altijd geleerd,..roepen mag, maar wel met onderbouwing toch? Kijk als die Piet Konijn met een mooie onderbouwing komt zoals Johann of Jan dat doet komt het geloofwaardig over, dan heb je voer voor discussie,.. Nu niet nu hebben we voer om af te wachten....
De Enkhuizer Almanak en Klazien uuut Tjalk zijn wat mij betreft nog wel meer onderbouwd dan deze meneer,...
maar om het even, we kunnen toch niets meer doen dan wachten en hopelijk schrijft Jan of Johann nog een mooi onderbouwd stuk
Inderdaad, zo gaat dat elk jaar zo daar. Ik voorspel ook dat het in november nog eens zal regenen in Nederland.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik zal de komende weken/4 maanden 0 aan tijd hebben. Dus niets van mijn kant helaas
dat vind ik wel jammer, .... dat maakt deze site juist zo leuk
Ik heb de naam Piers Corbyn ingevoerd in de vertaler, maar er komt geen 'Piet Konijn' uit. Wel herken ik iets in jouw vertaling van sommige Global-warmings-alarmisten op Weerwoord.nl die er niet tegen kunnen dat hij de mooie verhaaltjes over de opwarming door CO2 niet gelooft.
Hoe jullie daarover ook denken, doet niets af aan dat je wel gewoon zijn naam op een normale wijze mag schrijven. | Gewijzigd: 17 november 2011, 20:50 uur, door Ben47
Ik heb bovendien met mezelf een weddenschap gesloten. Zolang het geen winter is (dwz. winterse neerslag, of overdag vorst) gedraag ik mij er ook niet naar. En ik ben kouelijk, want ik heb witte vingers, een paars gezicht, bevroren tenen (of zo gevoelloos), en ik kan er normaal niet tegen. En ik ben fel vermagerd en iets gespierder. Maar ja misschien voor een deel ook trainen op verbijten van de winterkou. Het is nog te doen.
Ik hoop dat November nog iets in petto heeft, maar ik vrees er een beetje voor ..., maar ik sluit het niet uit, maar ik verwacht een zacht begin en wisselvallig begin van December gevolgd door wat ik al eerder gezegd heb. Een winterstorm begin December sluit ik niet uit, maar dan moet het geluk aan onze kant zitten.
Jammer,
Ook niet als er een 63'er tje aankomt?
Of een Horror Russische Beer (HRB)? of gewoon een maandgemiddelde van min 5?
Hoelang van te voren kon het KNMI de horror van 1963 voorspellen?
Denken jullie dat ze ze het nu eerder zouden zien als er zoiets voor de deur zou staan? | Gewijzigd: 17 november 2011, 20:53 uur, door Aern
Denken jullie dat ze ze het nu eerder zouden zien als er zoiets voor de deur zou staan?
Toen niet en nu ook niet! Punt.
Of een Horror Russische Beer (HRB)? of gewoon een maandgemiddelde van min 5?
Denken jullie dat ze ze het nu eerder zouden zien als er zoiets voor de deur zou staan?
Dat zien we dan wel, heb nu even belangrijkere dingen te doen wat ook met het weer te maken heeft. Maar goed, als er iets is kan ik wel stukje schrijven, maar niet zo als anders. Voorlopig geen reden om te schrijven. Pluim (Oper) aan de "warmere" kant
Ik ook want dat ga naar warme Sri Lanka
Of een horror Russisch Hoog? of gewoon een maandgemiddelde van min 5?
Bvraag ik mij ook af ...
Opwarming van de aarde is een natuurlijk proces, en als het de mens hun fout is, dan worden wij daar vroeg of laat de dupe van. De aarde herstelt zich altijd, de levende wezens moeten zich er maar aan aanpassen. Zie massa-extincties uit de geschiedenis. Nu zijn we bezig met een klimaatsverandering dat is duidelijk. Ook als er 4 koudere winters op een rij in Belgie zijn, want dat is normaal dat het het ene jaar kouder is dan de andere. En wereldwijd blijft het warmer worden ... Maar dat is deels normaal doordat wij in het einde van een ijstijd zijn (zowel de kleine, maar ook de grote is juist voorbij. Wij zijn aan het einde van de grote ijstijd), want momenteel leven wij al in een grote tijd in een te koele periode vergeleken met het gemiddelde, van de laatste miljeonen jaren geleden. In de tijd van de dinosauriers was het 12 graden warmer, (en wereldwijd door andere zeestromen, maar doordat antarctica ook niet de zuidpool bedekte, scheelt ook een stuk). Er was toen ook minder zuurstof. En een laatste theorie: Stel je de planeet eens voor als de aarde, en de mensen als bacterien. Geen wonder dat je dan ook een koortsaanval zou hebben.
De mens gaat nooit technisch genoeg ontwikkeld zijn om de aarde de baas te zijn, of om te vluchten naar een ander zonnestelsel, omdat het karakter van de mens daar niet samen meegaat. Egoisme, en er kunnen wel 6999999 normale mensen, 1 zot is al genoeg om de wereld te verkloten, en hoeveel lopen er wel rond. Binnenkort vinden wij een zwaartekrachtverplaatser uit dat asteroides uit de buurt van de aarde kan houden om zo asteroide-inslagen te vermijden, maar terroristen kunnen er zo van zorgen dat asteroides verplaatst worden, right to the earth. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, en elke actie heeft een tegenreactie. Dat moet de wetenschap ook beseffen.
Ten laatste denk ik dat we bezig zijn aan de zesde massa-extinctie. Denk eens na, al die zoogdieren die op uitsterven staan. Er moet maar een klein iets gebeuren, en er sterven er een heleboel uit. Ik vind het gevaarlijk, en ja ik maak me er zorgen om. (Misschien past dit niet in het topic, maar toch eens op wijzen).
Bedenk me net, als het nu, 21:00 uur, nog dik 8 graden is in het zuiden, waar zou dan, als de zon ff doorbreekt, 13 graden niet mogelijk zijn?
Opwarming van de aarde is een natuurlijk proces, ... (Misschien past dit niet in het topic, maar toch eens op wijzen).
Er is een topic 'klimaat' hoor.
Denk ook dat het zomaar mogelijk kan zijn, zie de laatste dagen de tmax verschillen in het land. We richten ons hier op de koude kant voornamelijk maar op bepaalde plaatsen was het best zacht. Inclusief een zonnetje en de juiste wind kan dat zomaar weer makkelijk de dubbele cijfers in.