was zonet effe aan het kijken naar de weersvoorspellingen voor de komende dagen op meteoservices en zie zonet dat er vandaag een sneeuwbui zou kunnen passeren zou het mogelijk zijn?
http://www.meteoservices.be/be/home/weer/w...nt-niklaas.html
Lijkt me sterk als het er nu 8 graden is...
Hoelang zou het nog duren voordat we dit gaan zien...
Als we nu moeten kijken naar een "Russische beer" is de winter wel heel heel ver weg.
was zonet effe aan het kijken naar de weersvoorspellingen voor de komende dagen op meteoservices en zie zonet dat er vandaag een sneeuwbui zou kunnen passeren zou het mogelijk zijn?
Whahaha bij temps van +3 op 850hpa ?
(850hPa = ca 1500m hoogte)
Volgens KNMI Kleine luchtvaart ligt liggen de 0-graden niveaus tussen 1800 en 2700m. Vandaar onderweg naar de grond komen we temperaturen tegen van 7°C . Sneeuw? Vergeet het maar!
Bij uitsneeuwende mist moet je geen rekening houden met die temperaturen hé (of dat lijkt mij toch logisch) en als dat gebeurt zal dat wel op die site aangegeven worden als gewone sneeuw.
Er staat dat dat al gebeurt zou moeten zijn, donderdag in de voormiddag. | Gewijzigd: 17 november 2011, 17:11 uur, door samverhoeven
Lol wachte al op zo'n reactie. De grond temps zijn daar ook te hoog voor.
Lees eens mijn reactie bij die volgende quote in datzelfde bericht . | Gewijzigd: 17 november 2011, 17:16 uur, door samverhoeven
Die große Wetteränderung wird auch Richtung erster Advent (27.11.) nicht eintreten. Die Temperaturen gehen zwar nach unten, die Niederschlagswahrscheinlichkeit wird aber noch nicht größer.
Die letzten Tage im November werden dann im Norden feuchter. Richtiger Regen deutet sich tatsächlich an, Und dazu bleibt es kalt, nasskalt!
Zum Monatswechsel deutet sich dann ein weiterer Temperaturrückgang an, der bei möglichen Niederschlägen für den ersten Schnee bis in tiefere Lagen reichen kann.
Ob es dann aber auch im Flachland ein erstes Schnee-Intermezzo gibt, ist noch nicht zu sagen, zumal die Temperaturkurve zum ersten Dezember-Wochenende wieder etwas nach oben geht.
Bron: wetter.de
Kort samengevat in het nederlands:
Er zal geen grote weersverandering plaatsvinden, kouder zal het zeker worden.
Het zal waterkoud gaan aanvoelen, tevens verwachten ze nogal wat regen.
Begin December gaat de temp. nog verder onderuit, de eerste sneeuw zal gaan vallen, dit voor de hoger gelegen gedeeltes.
http://www.youtube.com/watch?v=qeVMwUlPMjo...feature=related
zou mijn kinderdroom ooit uitkomen
Die große Wetteränderung wird auch Richtung erster Advent (27.11.) nicht eintreten. Die Temperaturen gehen zwar nach unten, die Niederschlagswahrscheinlichkeit wird aber noch nicht größer.
Die letzten Tage im November werden dann im Norden feuchter. Richtiger Regen deutet sich tatsächlich an, Und dazu bleibt es kalt, nasskalt!
Zum Monatswechsel deutet sich dann ein weiterer Temperaturrückgang an, der bei möglichen Niederschlägen für den ersten Schnee bis in tiefere Lagen reichen kann.
Ob es dann aber auch im Flachland ein erstes Schnee-Intermezzo gibt, ist noch nicht zu sagen, zumal die Temperaturkurve zum ersten Dezember-Wochenende wieder etwas nach oben geht.
Bron: wetter.de
Kort samengevat in het nederlands:
Er zal geen grote weersverandering plaatsvinden, kouder zal het zeker worden.
Het zal waterkoud gaan aanvoelen, tevens verwachten ze nogal wat regen.
Begin December gaat de temp. nog verder onderuit, de eerste sneeuw zal gaan vallen, dit voor de hoger gelegen gedeeltes.
Niet helemaal! Je vergeet een heel belangrijk zinnetje. De sneeuw kan gaan vallen voor de lagere gedeelten
http://www.youtube.com/watch?v=qeVMwUlPMjo...feature=related
zou mijn kinderdroom ooit uitkomen
Nou dat wil ik niet hoor. Voor mij max. 1.5 meter sneeuw. Dat is precies mooi. Dit is te veel en dit gaat storend worden hoor?
OK, en hoe hoog was de 1,5m temperatuur daar rond die tijd? Ik gok (gezien de temperatuur op dat moment iin Zeeland en Brabant) op meer dan 5°C.
Daarvoor wordt door Reinier gezegd;
Het wordt waarschijnlijk een winter die we ons over 30 jaar zeker niet meer zullen herinneren. Gewoontjes dus, zonder veel uitschieters', zegt Van den Berg van Meteo Consult tegen het Belgische dagblad Het Nieuwsblad.
Toch knap dat je dat al kan zeggen terwijl je maar ca. 10 dagen vooruit kan kijken
Wou net zeggen... Alsof hij wel kan voorspellen dat de winter normaal gaat verlopen... Komop zeg
Ik weet ook nog wel een aantal keer dat hij zulk zwaar onweer voorspelde (al had hij 28 juni wel gelijk)... Meeste tijd zat hij ernaast.
Vooraf is niet te voorspellen of de verwachtingen uitkomen.
Dus wees altijd voorbereidt op minimaal vier weken vorst per winter.
Een gasfles voor de CV als het gasnet faalt,ups/aggregaat voor als je net onder de douche staat wanneer de stroom faalt(is mij als drie keer overkomen) een keer ook waterdruk faal.
Dus boiler/watervat voor nood drinkwater.
Iig ook zonder deze overkill moet je er gewoon rekening mee houden dat het elke winter wel een of meerdere dagen **** vrieskast weertje kan zijn.
En dan is het mooi weer als je autoaccu's verkoopt om van te leven
Dan mag je deze ook niet overslaan... f het laagland sneeuw krijgt is nog niet te zeggen,de temperatuurcurve in het 1e weekend van december stijgt dan weer iets.....
Zo kan iedereen een weerbericht in elkaar zetten.Ik heb hier vorige week voorspeld dat het eind deze week en de daaropvolgende dagen overdag tussen 5 en 10C en `s nachts tussen 0 en 5C zou zijn (dat was de gemiddelde uitkomst van de pluimen toen) en het ziet er naar uit dat dat aardig gaat uitkomen,ben ik dan een goede weerman???? Nee,ik kies de weg van de gemiddelden uit de modellen,kan je je zelden een buil vallen.....
Dan mag je deze ook niet overslaan... f het laagland sneeuw krijgt is nog niet te zeggen,de temperatuurcurve in het 1e weekend van december stijgt dan weer iets.....
Zo kan iedereen een weerbericht in elkaar zetten.Ik heb hier vorige week voorspeld dat het eind deze week en de daaropvolgende dagen overdag tussen 5 en 10C en `s nachts tussen 0 en 5C zou zijn (dat was de gemiddelde uitkomst van de pluimen toen) en het ziet er naar uit dat dat aardig gaat uitkomen,ben ik dan een goede weerman???? Nee,ik kies de weg van de gemiddelden uit de modellen,kan je je zelden een buil vallen.....
kun je nog even een voorspelling maken voor volgende week altijd leuk om te horen vind ik zelf | Gewijzigd: 17 november 2011, 17:44 uur, door jorentje 1997
Op die meteogram van meteoservices wordt elke dag in 2 gedeeld 0u tot 12u en 12u tot 24u. Bij het eerste deel van de dag staat er dat er kans op een sneeuwbui was. En vorige nacht had het daar wel gevroren denk ik. Maar bon, is eigenlijk niet echt belangrijk . | Gewijzigd: 17 november 2011, 17:49 uur, door samverhoeven
en ik vindt het nog steeds hoopvol...
denk dat we misschien nog wel eens voor een verassing komen te staan
als ik het goed lees tenminste
het enigste wat wij moeten hebben is geduld!!!!
en gewoon genieten van het mooie droge weer wat we al weken hebben
ik ben hoopvol
Die stond er al maar voor jou zal ik het met nog een weekje erbij uitbreiden:
Maxima morgen tot plaatselijk 11C,daarna tot volgende week donderdag max temps overdag dalend tot een graad of 5C.De minima kunnen dit weekend rond het vriespunt liggen,ma-di-wo tussen 2 en 5 en daarna mogelijk wat lichte vorst tot -2C.
Die koude zet niet door,na vrijdag dan weer wat stijging van temperatuur,25 nov tot 1 dec. zullen de maxima overdag zich bewegen tussen 4 en 7C en `s nachts tussen 1 en 5C,kortom min of meer normale temps voor de tijd van het jaar.