zolang 850 pha tussen 0-6 graden zijn er altijd kansen dat er een winterse neerslag valt, bij neerslag koelt 850 pha snel af.
En het winter is/komt dichterbij dan jullie denken, nooit van 1 run uit gaan. maak het juist een gemiddelde van.
Ik blijf bij mijn verhaal van het vorige topic, ik zie geen winterweer hoor wel koud weer af en toe maar dat is ook alles. Zelfs Scandinavië heeft het relatief warm.
En het winter is/komt dichterbij dan jullie denken, nooit van 1 run uit gaan. maak het juist een gemiddelde van.
Je zult bedoelen tussen -5 en -7°C kan er natte sneeuw vallen vanaf -7°C en kouder droge sneeuw, op 850pHa dan. | Gewijzigd: 16 november 2011, 20:13 uur, door WimBaens
ik heb over de AFKOELING van 850 pha, tijdens neerslag KOELT op 850 snel af.. waar het ook gebeurd. maar bij ontstaan van neerslag op noordzee kunnen we idd vergeten, maar deze neerslag komt van ijsland af, door Engeland heen en daar is het juist koele temperatuur op 850 pha
maar we kunnen nu nog niet ver vooruit kijken jongens, en enige zekere is dat steeds kouder gaat worden.
Zucht, GFS ziet het vaak pas op de laatste moment iets in, GFS is al weken zwabber en zwabber.
GFS is ook een amerikaans model, voor de europese model hebben wij ECWMF voor.
En ECWMF is ook juist constanter, af en toe een warme optie, dat is juist niet erg.
heb geduld jongens, het komt vanzelf wel weer.
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/ecmwf-eps
Zonder dollen;iemand enig idee wat dit voor een kaart is?
GFS zgn spaghetti kaarten (in dit geval Isohypsen)
(ECMWF heeft deze ook).
Hoe dichter de lijnen bij elkaar hoe zekerder de verwachting.
Vb.
Spaghetti voor 19-11
//Spaghettikaartjes en pluimen
Uitleg;
Soms is het handig alle berekende weersituaties in één enkel kaartje of diagram samengevat te hebben. Om een al te grote warboel te voorkomen, worden bij weerkaarten een of twee van de lijnen opgevat als karakteristiek voor het stromingspatroon. Vervolgens worden die lijnen voor alle 52 beschikbare verwachtingen ingetekend.
//
Zie ook Uitleg oa. Spaghetti
Ciao Johann | Gewijzigd: 16 november 2011, 21:00 uur, door Alpenweerman
zolang 850 pha tussen 0-6 graden zijn er altijd kansen dat er een winterse neerslag valt, bij neerslag koelt 850 pha snel af.
Nee, tussen 0 en 6 graden boven 0 kun je winterse neerslag vergeten, hoe dan ook. Behalve ijzel dan, maar daar zitten we niet echt op te wachten lijkt me zo. Maargoed, we gaan ook niet van 1 run uit, maar ik heb de afgelopen runs nog niet veel gezien dat op winterweer binnen afzienbare termijn duidt.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
EC doet het beter dan GFS momenteel, maar de werkelijke temp waren volgens mij toch nog iets kouder. Zeker met de mist.
Zonder dollen;iemand enig idee wat dit voor een kaart is?
Die maakt mijn zoontje ook altijd!
Thankx Jan
(ECMWF heeft deze ook).
Hoe dichter de lijnen bij elkaar hoe zekerder de verwachting.
Vb.
Spaghetti voor 19-11
//Spaghettikaartjes en pluimen
Uitleg;
Soms is het handig alle berekende weersituaties in één enkel kaartje of diagram samengevat te hebben. Om een al te grote warboel te voorkomen, worden bij weerkaarten een of twee van de lijnen opgevat als karakteristiek voor het stromingspatroon. Vervolgens worden die lijnen voor alle 52 beschikbare verwachtingen ingetekend.
//
Zie ook Uitleg oa. Spaghetti
Ciao Johann
Ok Johann,ga ik me in verdiepen,thankx
Zelfs in de alpen zijn tot nu toe geen wintersportmogenlijkheden, en de verwachtingen zien er slecht uit voor aankomende tijd!
bron: wetteronline
Noch weniger Schnee wurde in den Jahren 1953 und 1948 registriert. Damals fiel sogar erst nach Mitte Dezember reichlich Neuschnee. Mit anderen Worten: Der November 2011 wird mindestens der zweitschneeärmste Spätherbst seit über 60 Jahren! Sollte die Schneehöhe bis zum 28. November nicht über einen halben Meter anwachsen, wird es sogar ein neuer Negativrekord seit 1953. Nach derzeitigen Prognosen ist dieses Szenario gar nicht unwahrscheinlich - bis Mitte nächster Woche wird auf Deutschlands höchstem Berg wohl keine Schneeflocke fallen.
Zelfs in de alpen zijn tot nu toe geen wintersportmogenlijkheden, en de verwachtingen zien er slecht uit voor aankomende tijd!
bron: wetteronline
Noch weniger Schnee wurde in den Jahren 1953 und 1948 registriert. Damals fiel sogar erst nach Mitte Dezember reichlich Neuschnee. Mit anderen Worten: Der November 2011 wird mindestens der zweitschneeärmste Spätherbst seit über 60 Jahren! Sollte die Schneehöhe bis zum 28. November nicht über einen halben Meter anwachsen, wird es sogar ein neuer Negativrekord seit 1953. Nach derzeitigen Prognosen ist dieses Szenario gar nicht unwahrscheinlich - bis Mitte nächster Woche wird auf Deutschlands höchstem Berg wohl keine Schneeflocke fallen.
Ik wist wel dat de control weer hoger zou zijn.....
zal morgenochtend om 10;00 uur wel weer de laagte in gaan... en dan om 22:00... Nooit geweten dat weer(svoorpsellingen) zo wetmatig zouden zijn over een langere period
Het is herfst
Het blijven weersverwachtingen en het is voor 2 WEKEN VER! Het is nou eenmaal zeer onzeker, lees lange termijn samenvatting van het KNMI : woensdag 23 november tot en met woensdag 30 november
Grote kans op aanhouden van het overwegend droge weer waarbij de temperatuurverwachting erg onzeker wordt.
Uitgifte: 16/11/2011 02.49 uur LT
| Gewijzigd: 16 november 2011, 22:29 uur, door weerfreak
zal morgenochtend om 10;00 uur wel weer de laagte in gaan... en dan om 22:00... Nooit geweten dat weer(svoorpsellingen) zo wetmatig zouden zijn over een langere period
Hoeft niet denk,als het weer duidelijk winters is dan alleen maar de laagte in