on topic: het was mooi wit vanmorgen buiten van de rijp, en bitter koud met een gevoelstemperatuur van -4 in Noord-Limburg, brr! It's beginning to look a lot like winter....
het probleem van de elfstedentocht ligt um meer in een paar plaatsen die naar mijn gevoel te dicht bij zee liggen (denk aan traject stavoren - franeker), die helmannetjes liggen niet ver van De Bilt waarden af(lees: De Bilt heeft hogere Helmann dan stavoren 2010/2011 bijvoorbeeld)
kijk als de elfstedentocht nou deze route heeft: nieuw beerta-winschoten-veendam-assen-beilen-hoogeveen-hardenberg-coevorden-emmen, dan zullen we veel vaker een elfstedentocht hebben
Hier is het net of de natuur besloten heeft de herfst over te slaan en direct naar de winter te gaan. Met ruiten schoon krabben en al erbij!
P.s Het moment dat ik dit typ (16:04 uur) is de buiten temp in de zon 2 graden rond.
{Edit} En dan wel het juiste quoten, muts die ik ben....
Ik zat daar net ook naar te kijken!
Je woont wel in Zeeland,gemiddeld de warmste plek rond deze tijd (normaal) in Nederland.
Ik zie daar nu een + van 1.9 graden staan,waanzinnig!
Bijna de koudste plek van Nl. | Gewijzigd: 16 november 2011, 16:25 uur, door albalinda
Je woont wel in Zeeland,gemiddeld de warmste plek rond deze tijd (normaal) in Nederland.
Ik zie daar nu een + van 1.9 graden staan,waanzinnig!
Bijna de koudste plek van Nl.
hier belgie net hetzelfde normaal hier de warmste plek hier nu de koudste plek in vlaamse ardennen nu zon 12°c hier aan de kust van belgie zon 2°c en vanochtend om 8.00 was het hier nog -3°c maar er hangt wel al 3dagen stevige mist
En wij hebben vanacht geen vorst gehad!
Kwam door de bewolking en toch wat aantrekkende wind(verstrooiing)
Wel leuk om te lezen: http://www.schaats-en-skate.nl/cees/wintercees.htm
Niet zozeer beter; hoe verder weg hoe groter de onzekerheid in principe, dus het zegt bijzonder weinig... maar wel leuk om een bepaalde tendens in te 'kunnen proberen te ontdekken'. Om vervolgens de dag erna er achter te komen dat de tendens de andere kant opgaat. Tja... Het houdt je van de straat en het levert gespreksstof op het forum.
het is moeilijk om er natuurlijk voor 14dagen recht op te zitten
maar het is toch leuk vind ik om de langetermijn nu goed te onthouden en daarna
met het werkelijke weer te vergelijken.
Precies zo denk ik er ook over. De verschillende mogelijkheden / opties een beetje doornemen en dan kijken wat bewaarheid wordt. Uiteraard is het in dit topic het meest leuk de winteropties te zoeken en te bespreken. Al lijkt het nu misschien minder winters te worden, het kan zo weer draaien en dat maakt het juist zo leuk. Vind ik dan.
Tja en een paar weken geleden toen het nog 19 graden was hadden de meesten van ons denk ik ook niet verwacht dat we nu al meerdere keren vorst zouden hebben. Zo rap kan dat gaan. I like it!
Nou je pakt wel weeronline hè. Bijzonder slecht weerbureau is dat. Ik zou als ik jou was de weerplaza verwachtingen nemen, die komen het meest vaak uit. Weeronline zou ik als grap zien. En MC is zeer goed kwa extremen maar maken toch af en toe een lelijke uitglijer. Knmi strooit wat mij betreft verkeerd met zen waarschuwingen.
Overigens komt straks weer een nieuwe GFS binnen. Die andere was niet erg goed op termijn, kijken wat deze brengt.
Overigens komt straks weer een nieuwe GFS binnen. Die andere was niet erg goed op termijn, kijken wat deze brengt.
Lol, je doet net alsof het weer voorspellen het makkelijkste is wat er maar kan zijn. Je kan niet altijd alles goed voorspellen hè. Vooral tijdens complexe en gevaarlijke situaties (hé laat het KNMI dan net waarschuwingen afgeven). Maar goed dat zal je zelf ook wel snappen .
Anyway: Het valt me wel op dat GFS de laatste tijd toch wel de wat koudere richting pakt en EC juist de warmere. We zullen het wel zien. Een paar sneeuwbuitjes voor eind november sluit ik niet uit | Gewijzigd: 16 november 2011, 17:01 uur, door onno333
Ik kan me namelijk herinneren dat het vorig jaar op 21 november al volop sneeuwde en dit ook al bijna een week bleef liggen.
ook vanaf 16of 17 december een dikke sneeuwdump met in 24 uur bijna 28 cm.
Wel waren de zeeuwen weer de eersten met de heftige dooiaanval op kerstavond dmv veel regen die de bijna 35 cm sneeuw in 1 nacht deed wegsmelten. na oud en nieuw eigenlijk geen vorst van betekenis meer gehad.
hogedruk boven midden en zuidoost europa
volgens gfs
ec is veel beter | Gewijzigd: 16 november 2011, 17:33 uur, door Jens
met op de a58 vlissingen bergen op zoom meerdere gekantelde vrachtwagens kranen en dat soort toestanden.
Weet nog dat ik die dag naar arnemuiden moest, dit is toch dicht bij souburg?
Even een filmpje teruggezocht:
http://nos.nl/video/205990-zeeland-werd-wa...aag-sneeuw.html | Gewijzigd: 16 november 2011, 17:32 uur, door Wittekerst
was het plaatsen niet eens waard voor de winter